Barselspenge og SU

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.411 visninger
6 svar
0 synes godt om
19. januar 2011

joojoo

Hej alle... Jeg er ikke helt med i reglerne omkr. barselsdagpenge..

Jeg skulle have afsluttet min mellemlange udd. imorgen men dumpede det skriftlige produkt som jeg skulle forsvarer og min re-eksamination er i uge 20 (slutn.af april) og indtil da kan jeg vidst godt få SU og der er lidt over 1mdr. til min termin (d. 11 juni).

Kan man få SU og barselsdagpenge samtidig? Eller behøver jeg ikke tænke på det da jeg forhåbelig er færdiguddannet i slutningen af april som er inden min termin?

På min arbejdskontrakt står der at jeg vil modtage dagpenge ifølge en dagpengelov under graviditet.

Så måske er en A-kasse slet ikke nødvendig da mit job tilbyder mig alt?

Har lige meldt mig som medlem hos DSA grundet mulig jobmangel som ergoterapeut da jeg er ret sikker på ingen vil ansætte mig pga.barsel osv.

Håber nogle kan hjælpe eller dele deres erfaringer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2011

joojoo

R der slet ingen som ved ngt om det?

Anmeld

21. januar 2011

otlitrom

Jeg tror ikke du skal regne med at få begge dele på een gang. Du får SU indtil du er færdiguddannet, derefter får du barseldagpenge.

Jeg har termin 22. juni. Samme dag skal jeg forsvare min BA-opgave, og bliver forhåbentlig uddannet sygeplejerske. Jeg får SU indtil 1. juli, hvor jeg forhåbentligt har født. Derefter går jeg over på barselsdagpenge..

Håber det giver lidt mening.. Ellers er jeg bange for jeg ikke har forstået dit spørgsmål.

Anmeld

21. januar 2011

DK

Du kan godt få begge ting på en gang! Det får jeg!

Barselsklip fra SU, og så barselsdagpenge ved siden af! Det er jo "fair nok" at man få den løn man plejer at oppebære, bare i form af barselsdagpenge, også i og med at lønnen jo umuligt kan være særlig meget pga. de indtægtsgrænser der er ved siden af SU'en!  Man får jo ikke ekstra, man får bare det man plejer - SU og løn!

Anmeld

21. januar 2011

otlitrom

Barselsklip fra SU, og så barselsdagpenge ved siden af! Det er jo "fair nok" at man få den løn man plejer at oppebære, bare i form af barselsdagpenge, også i og med at lønnen jo umuligt kan være særlig meget pga. de indtægtsgrænser der er ved siden af SU'en!  Man får jo ikke ekstra, man får bare det man plejer - SU og løn!

Der kan man bare se. Det vidste jeg ikke! Men er det så ikke noget med et bestemt timetal, i så og så mange uger, inden man går fra på barsel? altså, for at få barselsdagpenge?

Det som jeg tænker er, at hun jo bliver færdiguddannet. Så frafalder SU jo... Det gør den i hvert fald for mig... Det er noget andet, når man stadig er igang med en uddannelse. Du er jo ikke færdig, men fortsætter bagefter, ikke?

Anmeld

21. januar 2011

joojoo

kitty skriver:

Jeg tror ikke du skal regne med at få begge dele på een gang. Du får SU indtil du er færdiguddannet, derefter får du barseldagpenge.

Jeg har termin 22. juni. Samme dag skal jeg forsvare min BA-opgave, og bliver forhåbentlig uddannet sygeplejerske. Jeg får SU indtil 1. juli, hvor jeg forhåbentligt har født. Derefter går jeg over på barselsdagpenge..

Håber det giver lidt mening.. Ellers er jeg bange for jeg ikke har forstået dit spørgsmål.

Tak for besvarelse Kitty.. Jeg når at blive færdiguddannet i hvertfald 1 mdr. inden jeg skal føde og bliver mor..

Anmeld

21. januar 2011

joojoo

DK skriver:

Tak for svar DK  jeg når som sagt at blive færdiguddannet inden jeg bliver mor så får nok kun barselspenge.

Regner med sagtens at kunne arbejde de antal timer som kræves for at få barselspenge. Og i min arbejdskontrakt står der også jeg vil få penge under graviditet. Men er det forskelligt fra kommune til kummune osv. hvor mgt man får i barselspenge?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.