Sove hvor meget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

337 visninger
7 svar
0 synes godt om
19. januar 2011

Marco2

Hej Piwer.

Og desværre nok mest til Jer der har født

Hvor meget sov jeres små i de første dage.

Synes hun sover stort set hele tiden. Det er virkelig begrænset hvor vågen hun er i løbet af sådan en dag. Husker ikke om Emily også sov så meget …

Men sov jeres også de første døgn væk?

Og hvor mange gange ca. ammede I de første døgn?

AG - åbenbart på bar bund

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2011

AnneBJ

Marco2 skriver:

Hej Piwer.

Og desværre nok mest til Jer der har født

Hvor meget sov jeres små i de første dage.

Synes hun sover stort set hele tiden. Det er virkelig begrænset hvor vågen hun er i løbet af sådan en dag. Husker ikke om Emily også sov så meget …

Men sov jeres også de første døgn væk?

Og hvor mange gange ca. ammede I de første døgn?

AG - åbenbart på bar bund

Jeg har jo ikke praktisk erfaring.. Mener bare at have læst at det ikke er unormalt at de helt små 0-1 mdr., kun er vågne 4 timer i alt i døgnet....

Håber ellers at alt går vel hjemme hos Jer! Hvad siger Emily til lillesøster?

Anmeld

19. januar 2011

Marco2

AnneBJ skriver:

Håber ellers at alt går vel hjemme hos Jer! Hvad siger Emily til lillesøster?

Hun KNUSELSKER hende - simpelthen.

Skal hele tiden nusse, pysse og se hvordan hun har det. Og idag har hun syet en filtbamse til hende. Hun er bare så pavestolt og rigtig glad.

Men det er lige en balancegang at finde ud af at trække grænsen, for hun er jo kun 3 1/2 så hun kan godt være liiiidt voldsom til tider. Og vi skal jo også lige finde ud af at have 2 børn. Dele dem og sørge for at hun ikke føler sig tilsidesat. Så det er nok der opgaven ligger for mig i forhold til hvor opgaven ligger for førstegangsfødende.

Selvom jeg VIRKELIG også føler mig som førstegangs på nogen punkter. 

AG

Anmeld

19. januar 2011

AnneBJ

Marco2 skriver:

Hun KNUSELSKER hende - simpelthen.

Skal hele tiden nusse, pysse og se hvordan hun har det. Og idag har hun syet en filtbamse til hende. Hun er bare så pavestolt og rigtig glad.

Men det er lige en balancegang at finde ud af at trække grænsen, for hun er jo kun 3 1/2 så hun kan godt være liiiidt voldsom til tider. Og vi skal jo også lige finde ud af at have 2 børn. Dele dem og sørge for at hun ikke føler sig tilsidesat. Så det er nok der opgaven ligger for mig i forhold til hvor opgaven ligger for førstegangsfødende.

Selvom jeg VIRKELIG også føler mig som førstegangs på nogen punkter. 

AG

Årh hvor er det dejligt!!! Men kunne forestille mig det også er svært. Jeg var selv 3½ da jeg blev storesøster første gang, og kan huske min mor har fortalt de havde lidt samme "problematikker"..

Håber I hurtigt finder Jer til rette i Jeres nye roller alle sammen

Anmeld

19. januar 2011

blomst84

Jamen de første 2-3 døgn sov min lille pige hele tiden, måtte vække hende hver 4. Time for at amme men nu er hun ret meget vågen og sover 5-6 timer hver nat hvor tit ammer du?

Anmeld

19. januar 2011

Mettemus

De første døgn sov, sov og sov han bare. Han var kun vågen for at spise ca. hver 4. time. Det var han så ikke så hurtig til, så det kunne godt tage 1,5 time. Nu er han lidt mere vågen - gerne en time eller to ca. tre gange om dagen. Han spiser stadig langsomt (synes mors bryster, som synes det er lidt hårdt når han bare hyggespiser), og halvsover hele vejen igennem en amning - bortset fra de tre gange hvor han er rigtig vågen og bare ligger og kigger

Anmeld

19. januar 2011

PeruBaby

Sofia sov også rigtig meget den første uge.  Jeg var meget bekymret, da man her får at vide at de nyfødte skal spise hver 2. time, og det gjordt hun bestemt ikke! Hun spiste vel ca. hver 3 eller 4 time, og vågnede kun for at spise og faldt så i søvn igen - og det var/er ikke muligt at vække hende for at amme oftere. Hun sov simpelthen videre med brystet i munden. Jeg ammer hende ca. 6-8 gange i døgnet, men her i løbet af den anden uge har hun været lidt mere vågen og ligger og kigger ind imellem.

Jeg har bare valgt at acceptere at det er hendes rytme, så mens hun tager fint på, gør vi tingene på hendes måde

Anmeld

20. januar 2011

DK

Kirstine sov UAFBRUDT de første måneder. Men hun spiste rigeligt. Hun var bare kun vågen når hun blev ammet eller var i bad! Iflg. min sundhedsplejerske dengang var det helt okay, så længe hun spiste rigeligt og voksede osv!

SÅ jeg tror ikke du skal være bekymret! Jeg bliver stadig VILDT overrasket når jeg ser spædbørn med åbne øjne, he he

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.