3 mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

847 visninger
8 svar
0 synes godt om
19. januar 2011

Siber

Så runder Astrid snart de 3 mdr og vi har lige været ved helsesøster.

Hun vejer nu 5,850 kg og er 57 cm lang. Hun blev vaccineret, og det var bestemt ikke sjovt!

Hun har (desværre) også fået den ide at være utrolig skeptisk overfor andre, hun kigger lige engang også kommer mulen ellers ned ad, også stor hyler hun! Det er ikke så godt, men vi øver stadigvæk med at blive holdt af andre, men det er ikke et hit, mor er bedst!

Knus Siber

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2011

marhemor

Siber skriver:

Så runder Astrid snart de 3 mdr og vi har lige været ved helsesøster.

Hun vejer nu 5,850 kg og er 57 cm lang. Hun blev vaccineret, og det var bestemt ikke sjovt!

Hun har (desværre) også fået den ide at være utrolig skeptisk overfor andre, hun kigger lige engang også kommer mulen ellers ned ad, også stor hyler hun! Det er ikke så godt, men vi øver stadigvæk med at blive holdt af andre, men det er ikke et hit, mor er bedst!

Knus Siber

Sikke fint hun har taget på

Andrea skal til 3 mdr.'s vaccination i morgen, det gruer jeg godt nok også lidt for   Håber at vi lige får lov til at "smide" hende på vægten i morgen, så jeg kan få styret min nysgerrighed med hvor meget hun har taget på. For 1 måned siden vejede hun 4030 g. og var 56 cm lang, så hun er noget splejset i det i forhold til din Astrid

Anmeld

19. januar 2011

oo

øj jeg kan godt se at Sol er over gennemsnittet så (een ting er kurverne, noget andet er at vide andres babyers mål!!), hun er 3 måneder imorgen og vejer 7 kg og er 64 cm

Anmeld

19. januar 2011

Siber

marhemor skriver:

Sikke fint hun har taget på

Andrea skal til 3 mdr.'s vaccination i morgen, det gruer jeg godt nok også lidt for   Håber at vi lige får lov til at "smide" hende på vægten i morgen, så jeg kan få styret min nysgerrighed med hvor meget hun har taget på. For 1 måned siden vejede hun 4030 g. og var 56 cm lang, så hun er noget splejset i det i forhold til din Astrid

ja jeg må have fløde i babserne

Men jeg er rigtig glad for at hun tager så fint på, det gjorde hun ikke i starten, og var derfor til kontrol et par gange. men nu slipper vi heldigvis for det! En bekymring mindre!

Astrid er begyndet at reagere på vaccinationen nu, hun skriger og er helt ulykkelig. Nu er hun lige faldet omkuld, og jeg tager en pause her, manden laver mad og søstrene ser børne tv!

gruer lidt for resten af aftenen og natten. Jeg skal selvfølgelig være alene hjemme i morgen og fredag - manden skal rejse, typisk ikk!

Knus Siber

Anmeld

19. januar 2011

Siber

Tjuhl skriver:

øj jeg kan godt se at Sol er over gennemsnittet så (een ting er kurverne, noget andet er at vide andres babyers mål!!), hun er 3 måneder imorgen og vejer 7 kg og er 64 cm

En stor flot pige!!!!

Knus Siber

Anmeld

19. januar 2011

2babygirls

Madeleine blev jo 3 mdr d. 10, og dagen efter skulle hun også stikkes  Far holdte hende, og mor sad forsigtig ved siden af og passede på tårene ikke kom

Hun fik over 38.5 om aftenen, og græd ca to timer og ville så til sidst godt spise ved mig, og sov så fra 23-6 hvor jeg gav hende mad og så sov hun faktisk stort set i to dage, hvor jeg bare gav hende mad i søvne

Hun blev vejet igår, og vejer nu 5600g og er 61.2cm... ikke meget hun har taget på, på en mdr (500g)

Men SP siger hun er fin nok og stortrives jo så mor her må bare lære at slappe af !!

Anmeld

19. januar 2011

minbaby

Lærke blev 3 mdr den 8 januar. Den 10 januar blev hun vaccineret. Hun græd kun lidt og lægen sagde hun tog det som et mandfolk Ja så kan enhver jo gætte at vi har en mandlig læge. Hi hi. Hun havde ingen eftervirkninger overhovedet, så det var super godt.

Hun blev vejet og målt på sin 3 mdr dag og vejer nu 5800g og er 61 cm lang. Hun er et meget mildt barn som elsker at "snakke". Alle der gider snakke med hende får et stort smil. Hun sover ca 17 timer i døgnet. Det syntes jeg virker som meget men SP siger det er helt normalt.

Lærke elsker at ligge på sit legetæppe og slå til alle hendes ting. Griber ud efter legetøjet, men kan ikke holde på det ret længe ad gangen og har endnu ikke fundet ud af at få det styret op til munden. Til gengæld kender hånden vejen og den bliver der guffet på hele tiden.

Hun vil også meget gerne ligge på maven. Dog ikke længere end 10 min ad gangen.

Anmeld

21. januar 2011

Assi

Her er vi nu oppe på 56 cm og 4700 g Så jeg synes, han er ved at være lækker fed Hans fødselsvægt var på 2550 g, så han følger fint den nederste kurve.

Silas er en dejlig nem dreng. Han sover godt om dagen og sover som regel godt om natten også - det svinger dog.

Han har været langsom til at smile og ikke den bedste til øjnekontakt. Det er dog blevet meget bedre nu. Han smiler, klukker og snakker og snakker og snakker...og snakker Øjenkontakten er han stadigvæk ikke mester i. Man kan sagtens få øjnekontakt med ham, men han vil ikke holde den så længe. Det håber jeg snart, han bliver bedre til.

Jeg vil selv påstå, at han er verdens lækreste dreng

Anmeld

28. januar 2011

Louisesam

Ja, min lille skrubbert er godt 4 mdr. nu (født d. 14.09.10 - 3 uger inden termin)! Han blev vejet og målt for en uge siden, og vejede 7,32 kg. og målte 65 cm. Ligger lige midt på kurverne, så det bliver ikke bedre!

Han har det som blommen i et æg, og er nok verdens mest tillidsfulde, åbne og glade dreng! Der er drøn på hans udvikling, det virker som om han lige er et skridt foran, når han skal lærer nye ting, han spiser fx. allerede grød og drikker vand af en kop - som havde han ikke gjort andet! Det er en dreng, der vil frem i livet! Hehe! Men han har også temperament den lille... når han bliver sur og utilfreds, så er han det også for alvor! Han havde lidt problemer med at ligge på maven et stykke tid - men stædigt og håbefuldt pressede mor på, og nu pludrer og griner han på maven, når han ligger på pusleepuden med mors storsmilende ansigt foran!!

Han sover nu 11 timer om natten (ikke som i starten) på sit EGET værelse, som der ingen problemer har været med - kommer i seng kl. 20.00 og vågner ved 7.00-tiden... vågner 1-2 gange om natten og får en lille flaske! Sover 4 gange om dagen og følger ellers en rimelig fast rutine, men middagsluren er begyndt at blive lidt længere, så vi er ved at vænne ham til at sove 3 gange med en god middagslur.

En helt igennem fantastisk, nem og tillidsfuld dreng! Er meget stolt af ham og elsker ham grænseløst!  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.