Feber

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.416 visninger
10 svar
0 synes godt om
18. januar 2011

monzemussen

Godaften de damer.

Ja nu er christian syg, blev ringet op af vuggestuen i formiddags, han har egentlig været frisk nok selvom han har haft feber, spist rimeligt og drukket, men nu her til aften er den steget fra 38,3 til 39,4. syns han er lidt fjern når han er vågen og falder hurtigt i søvn igen, han er ikke vild med at få vand i sig. han ligger kun i body. hmm tror i vi skal forbi lægevagten?. Kan ikke blive enig med mig selv. han sover jo nu. syns den er svær

ingen opkast eller noget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2011

jannebjerre

Nej lad ham sove
Man skal ikk være så bange for feberen, giv ham evt lidt Pamol junior!
God bedring

Anmeld

18. januar 2011

SussieThyssen

monzemussen skriver:

Godaften de damer.

Ja nu er christian syg, blev ringet op af vuggestuen i formiddags, han har egentlig været frisk nok selvom han har haft feber, spist rimeligt og drukket, men nu her til aften er den steget fra 38,3 til 39,4. syns han er lidt fjern når han er vågen og falder hurtigt i søvn igen, han er ikke vild med at få vand i sig. han ligger kun i body. hmm tror i vi skal forbi lægevagten?. Kan ikke blive enig med mig selv. han sover jo nu. syns den er svær

ingen opkast eller noget

hvis du er uroligt så få en snak med lægen, men jeg er ret sikker på, at han har fået virus som så mange andre.
Det du skal være obs på er RS-virussen som florerer, men den giver snot og hoste, så hvis han ikek har det, så synes jeg at du skal se tiden an til natten.
Lav noget kamillete og køl det ned.
Du må gerne putte et ganske lille nip salt i..ikke mere end nogle få saltkorn og lidt sukker..en teske til en flaske, så han får det salt og sukker han har brug for i forbindelse med feberen..Det slukker tørsten dejligt og virker både febernedsættende og beroligende.

Men som sagt..er du i tvivl og usikker på hvordan han har det, så ring hellere en gang for meget til lægen end en gang for lidt.
Nu ved jeg ikke lige i hvilken alder man må give dem Børnepanodil, tingene bliver jo hele tiden lavet om, men hvis du må, så kan du med fordel give ham en til natten. Det slår feberen lidt ned, så han får en bedre søvn. Men lad være med at give noget om dagen.
Feberen er hans ven og hjælper ham til at blive hurtigere rask, og den er ikke så høj om dagen, men nok til at den arbejder godt om dagen også.
God bedring med ham

Kærligst
Sussie

Anmeld

18. januar 2011

Nalle

Vagtlægen vil ikke gøre noget, selvom han så havde 41 i feber, så længe han stadig er vågen.

Vores datter har selv 39,9 i feber.

De behøver heller ikke spise eller drikke særlig meget, så længe de tisser.

Anmeld

18. januar 2011

Cris

Ja, lad ham sove og giv ham noget at drikke, hver gang han vågner. Han må være så træt efter at have været så aktiv hele dagen selv om han var syg. Det er normalt, at de pludseligt bliver syge. Jeg giver noget panodil til mine børn om aften/natten så de kan sove bedre og resten af tiden følger jeg lidt på deres udvikling. Han er nok i gang med at bekæmpe et eller andet virus...

Anmeld

18. januar 2011

monzemussen

tusind tak for svar. tror jeg vil prøve det med kamillete. han er 8 måneder

Anmeld

18. januar 2011

Cris

SussieThyssen skriver:

hvis du er uroligt så få en snak med lægen, men jeg er ret sikker på, at han har fået virus som så mange andre.
Det du skal være obs på er RS-virussen som florerer, men den giver snot og hoste, så hvis han ikek har det, så synes jeg at du skal se tiden an til natten.
Lav noget kamillete og køl det ned.
Du må gerne putte et ganske lille nip salt i..ikke mere end nogle få saltkorn og lidt sukker..en teske til en flaske, så han får det salt og sukker han har brug for i forbindelse med feberen..Det slukker tørsten dejligt og virker både febernedsættende og beroligende.

Men som sagt..er du i tvivl og usikker på hvordan han har det, så ring hellere en gang for meget til lægen end en gang for lidt.
Nu ved jeg ikke lige i hvilken alder man må give dem Børnepanodil, tingene bliver jo hele tiden lavet om, men hvis du må, så kan du med fordel give ham en til natten. Det slår feberen lidt ned, så han får en bedre søvn. Men lad være med at give noget om dagen.
Feberen er hans ven og hjælper ham til at blive hurtigere rask, og den er ikke så høj om dagen, men nok til at den arbejder godt om dagen også.
God bedring med ham

Kærligst
Sussie

Ja, min mor har altid givet os meget kamille te med sukker og en lille smule salt i, da vi var små. Det smagte så dejligt! Og saftevand fik vi også lov til at drikke, så meget vi ville, mens vi var syge. Så fik hun noget væske ind i os på den måde

Anmeld

18. januar 2011

Maja88

hvordan var han da den steg og han var vågen...  når de er vågne må de ikke gerne være sløve. så ville jeg kontakte lægen..

men hold øje med han stadig har våde bleer og så lad ham sove i en body og så med et tæppe kun.

Anmeld

18. januar 2011

SussieThyssen

Cris skriver:

Ja, min mor har altid givet os meget kamille te med sukker og en lille smule salt i, da vi var små. Det smagte så dejligt! Og saftevand fik vi også lov til at drikke, så meget vi ville, mens vi var syge. Så fik hun noget væske ind i os på den måde

Hehe ja..de der gamle mødre kan ofte nogle små tricks.
Det er heller ikke småting, jeg har hældt i mine unger af kamillete og blandet sød saft, når de var syge.

Anmeld

18. januar 2011

Cris

SussieThyssen skriver:

Hehe ja..de der gamle mødre kan ofte nogle små tricks.
Det er heller ikke småting, jeg har hældt i mine unger af kamillete og blandet sød saft, når de var syge.

Og det fungeret, jeg har en syg dreng med mellemørebetændelse og jeg har givet ham masser af sodavandsis i dag, for han ellers ikke ville drikke nok. Og i morges ville han ikke tage penicilinen og den blev blandet med lidt saftevand og den røg ind   Heldighvis har han bare taget den sådan i eftermiddagen. I morgen skal jeg lave en spand sød kamille te til ham (og mor, som stadig elsker den! tihi)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.