monzemussen skriver:
Godaften de damer.
Ja nu er christian syg, blev ringet op af vuggestuen i formiddags, han har egentlig været frisk nok selvom han har haft feber, spist rimeligt og drukket, men nu her til aften er den steget fra 38,3 til 39,4. syns han er lidt fjern når han er vågen og falder hurtigt i søvn igen, han er ikke vild med at få vand i sig. han ligger kun i body. hmm tror i vi skal forbi lægevagten?. Kan ikke blive enig med mig selv. han sover jo nu. syns den er svær
ingen opkast eller noget
hvis du er uroligt så få en snak med lægen, men jeg er ret sikker på, at han har fået virus som så mange andre.
Det du skal være obs på er RS-virussen som florerer, men den giver snot og hoste, så hvis han ikek har det, så synes jeg at du skal se tiden an til natten.
Lav noget kamillete og køl det ned.
Du må gerne putte et ganske lille nip salt i..ikke mere end nogle få saltkorn og lidt sukker..en teske til en flaske, så han får det salt og sukker han har brug for i forbindelse med feberen..Det slukker tørsten dejligt og virker både febernedsættende og beroligende.
Men som sagt..er du i tvivl og usikker på hvordan han har det, så ring hellere en gang for meget til lægen end en gang for lidt.
Nu ved jeg ikke lige i hvilken alder man må give dem Børnepanodil, tingene bliver jo hele tiden lavet om, men hvis du må, så kan du med fordel give ham en til natten. Det slår feberen lidt ned, så han får en bedre søvn. Men lad være med at give noget om dagen.
Feberen er hans ven og hjælper ham til at blive hurtigere rask, og den er ikke så høj om dagen, men nok til at den arbejder godt om dagen også.
God bedring med ham

Kærligst
Sussie
Anmeld