Hvad skal vi have til?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2011

Kløver

Jarnsaxa skriver:

Uh, den lyder ellers godt, men jeg kan hverken tåle bacon eller rå løg, så der går luften nok lidt af ballonen

hm ja dte kan jeg godt se, hvor ærgeligt. hvad med waldorfsalat så, der er valnødder, æbler, vindruer og bladselleri i

Ingredienser til 4 pers

200 gram mayonnaise
2 Sp.sk. Citron saft
1 dl. let pisket fløde
2 æbler - Danske Inger Marie er rigtig god
4 stænger bladselleri
25 gram valnøddekerner
12 blå druer

Fremgangsmåde
Mayonnaisen (ikke fedt fattig) smages til med citronsaft.
Fløden piskes (ikke for stiv) og vendes i
Selleri skrælles og rives i strimler. Æblerne skæres i små tern. Valnødderne hakkes på nær et par stykker til pynt. Selleri strimler, Æble tern og de hakkede nødder røres forsigtigt i. Duerne er faktisk kun til pynt.

Servering
Kan forberedes i god til, kom film over skålen og stil den ikke alt for koldt. Kan ikke fryses. . Denne ret egner sig rigtigt godt til fjerkræ og sepcielt til kalkun. . Den er ikke udpint med let cremefraise og blegselleri - men den ægte vare. .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2011

Jarnsaxa

Maja84 skriver:

hm ja dte kan jeg godt se, hvor ærgeligt. hvad med waldorfsalat så, der er valnødder, æbler, vindruer og bladselleri i

Ingredienser til 4 pers

200 gram mayonnaise
2 Sp.sk. Citron saft
1 dl. let pisket fløde
2 æbler - Danske Inger Marie er rigtig god
4 stænger bladselleri
25 gram valnøddekerner
12 blå druer

Fremgangsmåde
Mayonnaisen (ikke fedt fattig) smages til med citronsaft.
Fløden piskes (ikke for stiv) og vendes i
Selleri skrælles og rives i strimler. Æblerne skæres i små tern. Valnødderne hakkes på nær et par stykker til pynt. Selleri strimler, Æble tern og de hakkede nødder røres forsigtigt i. Duerne er faktisk kun til pynt.

Servering
Kan forberedes i god til, kom film over skålen og stil den ikke alt for koldt. Kan ikke fryses. . Denne ret egner sig rigtigt godt til fjerkræ og sepcielt til kalkun. . Den er ikke udpint med let cremefraise og blegselleri - men den ægte vare. .

Argh, hihi, men kan ikke lide når man blandet frugt med andre slags mad :p

Jeg er besværlig, haha!

Anmeld

18. januar 2011

Kløver

Jarnsaxa skriver:

Jeg er besværlig, haha!

hehe ja okay, nå men ehm ja, går lige i tænke boks så

Anmeld

18. januar 2011

twinny

Jarnsaxa skriver:

Jeg er besværlig, haha!

Ej hvor sjovt... det kan jeg heller ikk...  Kan kun li frugt for sig selv, ikk varmet eller i kage elle i nogen anden sammenhæng....

Anmeld

18. januar 2011

Jarnsaxa

Maja84 skriver:

hehe ja okay, nå men ehm ja, går lige i tænke boks så

Hvor er du sød

Anmeld

18. januar 2011

Jarnsaxa

Baby-støv skriver:

Ej hvor sjovt... det kan jeg heller ikk...  Kan kun li frugt for sig selv, ikk varmet eller i kage elle i nogen anden sammenhæng....

Haha, det gør livet besværligt xD

Anmeld

18. januar 2011

Kløver

Jarnsaxa skriver:

Hvor er du sød

uh hvad med noget tomatsalat så, enten med nogle tomater med mozarellaost, og lidt olie og salt henover, eller hakkede tomater med evt noget feta og oliven og frisk basilikum, lidt olie og salt , jeg plejer også at komme løg i, men det kan jo undværes

Anmeld

18. januar 2011

Jarnsaxa

Maja84 skriver:

uh hvad med noget tomatsalat så, enten med nogle tomater med mozarellaost, og lidt olie og salt henover, eller hakkede tomater med evt noget feta og oliven og frisk basilikum, lidt olie og salt , jeg plejer også at komme løg i, men det kan jo undværes

Haha, nu gør jeg livet rigtig svært for dig ... det er nemlig den salat, jeg normalt laver, og derfor ville jeg lave noget andet denne gang xD

Anmeld

19. januar 2011

Kløver

Jarnsaxa skriver:

Haha, nu gør jeg livet rigtig svært for dig ... det er nemlig den salat, jeg normalt laver, og derfor ville jeg lave noget andet denne gang xD

haha ja hmmm nå men ehm

hvad med at lave en italiensk inspireret salat, med frisk rucolasalt/andet blandet salat, fetaost og oliven, tomat, stegte kerner på panden, feks pinjekerner eller græskar kerner og så en lækker oliedressing til

Anmeld

19. januar 2011

Mussi30

Hvad med en sund udgave af coleslaw?

10 revede gulerødder

½ snittet hvidkål

1 revet æble

½ liter græsk yoghurt

smages til med salt og sødemiddel

Jeg ved godt du siger du ikke kan lide frugt i maden, men her er det jo revet til ukendelighed og er kun med for sødmens skyld

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.