sove tid..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.267 visninger
6 svar
0 synes godt om
20. februar 2008

stinna87

Hej Allesammen! Ny bruger med et spørgsmål, jeg håber at kunne få nogle gode svar på... Jeg har en dejlig nem dreng på 8 måneder... Men den sidste 1½ måneds tid, har jeg haft problemer med at lægge ham i seng. Han vil falde i søvn i arm og klokken når tit at blive 22 eller mere inden han sover. HJÆLP!!! :'( M.v.h kristina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2008

MorCamilla

Hej Kristina..

Først et stort velkommen til siden :D
Vi havde også mange putte problemer da Mikkel var lille. Jeg tror det var fordi han følte sig utryk i hans seng.. Vi købte en sengeran og satte på rundt om hans seng, det hjalp lidt, men han havde stadig problemer med at falde til ro.. NATSANG skulle ende med at blive løsningen på vores problem :P Hvis vi sang for ham, kunne han høre at han ikke var alene så faldt han forholdsvis hurtigt i søvn... :D

Knus fra Camilla...

Anmeld

22. februar 2008

Lullaby

Jge tror desværre ikke der er andet for end at køre hårdt på. Lav nogle putteritualer og så hold jer tll dem. :)
Iza kommer i bad, får nattøj på og så ind og putte med en godnathistorie. Så siger vi godnat og så går vi. Nogle gange er der desværre gået et stykke tid før hun sover men sådan er det :S

Anmeld

22. februar 2008

Rasmine

Har hørt om sovecoach.dk
Prøv at kigge på den.

Mette

Anmeld

22. februar 2008

3rollinger

Hejsa

Jeg har to boern der altid har vaeret nemme at ligge i seng.

Det jeg har gjort er aldrig at give dem muligheden for at komme op af sengen igen foer morgenen efter. Den mulighed eksisterer stort set ikke. Saa jeg har lagt dem ind og hvis de graeder gaar jeg ind og troester dem, men mens de ligger i deres seng. Hvis det hjaelper bare at give sutten goer jeg det, men er det mere "alvorligt" kan jeg godt blive staaende i laengere tid. Indtil de naesten falder hen, men jeg proever altid at gaa foer de falder helt i soevn, saa de ikke tror de har brug for min haand paa deres kind for at falde i soevn. Nogen gange vaagner de naar jeg gaar og saa maa jeg igang igen. Min hensigt har altid vaeret at de skal vide jeg er der og de kan faa fat paa mig, selvom de ikke noedvendigvis kan se mig.

Hvis den stod helt galt til, eventuelt pga taender eller andet, saa har jeg dog taget dem op enkelte gange, men aldrig gaaet ud af vaerelset, og de holdt op med at graede kom de ned i sengen igen.

Nu har jeg som sagt proevet det 2 gange og det har virket rigtig godt. De er begge meget trygge ved at komme i seng.

Knus
Trine

Anmeld

22. februar 2008

Pia

Hejsa..

Vi havde præcis sammen problemer med Lærke da hun også var de her 7-8 måender.:S
Vi prøvede mange forskellige råd, men de hjalp ikke helt os.
Vi endte med og købe bogen der Hedder : God nat og sov godt.
Og to dage efter vi begyndte at bruge det der stod i bogen, ja så sov vores datter i løbet af fem minutter.:)
Princippet i den er egentlig lidt det sammen som det Trine skriver hun gør.
Men det fungerede for os og det var det vigtigste for os.
Men Anja også skriver, så er et fast putte ritual en super god og vigtig ting. Det står også i bogen..
Held og lykke med det.

Mvh Pia,

Anmeld

22. februar 2008

Smølf

Hej Kristina,

Jeg tilslutter mig Pia... "Godnat og sov godt" er mit bedste råd. For os tog det 4 dage, så sov vores dreng uden problemer. Han falder selv i søvn og sover gerne 11 timer...
Så se at komme igang, det virker!!

KH Neta med Sebastian 19mdr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.