Ville der være stemning for.....?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2011

twinboys

smillaluna skriver:

Ih det synes jeg er en kanon ide! Synes sommetider det kan være svært for andre at forstå at man skærmer sit/sine sensitive barn/børn. Det har jeg i hvert fald oplevet. Tror folk synes man er lidt hys og sippet når man prøver at skåne barnet for alt for mange stimuli fordi man ved det er ris til egen røv når man kommer hjem.

Nemlig...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2011

2721

smillaluna skriver:

Ih det synes jeg er en kanon ide! Synes sommetider det kan være svært for andre at forstå at man skærmer sit/sine sensitive barn/børn. Det har jeg i hvert fald oplevet. Tror folk synes man er lidt hys og sippet når man prøver at skåne barnet for alt for mange stimuli fordi man ved det er ris til egen røv når man kommer hjem.

Præcis. Den skal vi også hele tiden høre på. Og jeg kunne selv godt engang i mellem bruge at snakke med andre i samme situation

Anmeld

18. januar 2011

MinNoah

Jeg stemmer også for... Min dreng er ikke for tidlig født, eller ekstrem sensitiv med lyde, indtryk osv. Han er bare mere forsigtig end de fleste børn - hvilket også kan give nogle udfordringer.

Så ja jeg vil gerne være med der :-)

Anmeld

18. januar 2011

2721

MinNoah skriver:

Jeg stemmer også for... Min dreng er ikke for tidlig født, eller ekstrem sensitiv med lyde, indtryk osv. Han er bare mere forsigtig end de fleste børn - hvilket også kan give nogle udfordringer.

Så ja jeg vil gerne være med der :-)

Skønt har lavet en ny under 8aby.dk.
Hvis du vil skrive der ville det være super

Anmeld

18. januar 2011

Mumto3

Jeg vil også gerne være med. Jeg har et sentitivt barn (som IKKE er født for tidligt! (uge 42+2) men der er jo mange der er sentitive, og det er jo noget man er HELE livet!!!

Jeg har selv privat haft kontakt til en mor som havde en dreng der var 1½ år ældre end mit, og det har jeg haft rigtig meget glæde af i forhold til hvordan takler man det i børnehave, hvad gør med med indkøring i skolen og i det hele taget omkring skole, kammerater osv.

Så kanon god ide!

Anmeld

18. januar 2011

2721

Mumto3 skriver:

Jeg vil også gerne være med. Jeg har et sentitivt barn (som IKKE er født for tidligt! (uge 42+2) men der er jo mange der er sentitive, og det er jo noget man er HELE livet!!!

Jeg har selv privat haft kontakt til en mor som havde en dreng der var 1½ år ældre end mit, og det har jeg haft rigtig meget glæde af i forhold til hvordan takler man det i børnehave, hvad gør med med indkøring i skolen og i det hele taget omkring skole, kammerater osv.

Så kanon god ide!

Dejligt der er så mange der er med på ideen
Det med fortidligt født var også kun et ex. min søn er heller ikke fortidligt født, men stadig svært plaget af det

Anmeld

18. januar 2011

Sommerfuglelarven

Jeg er mor til en pige på 4½ år, som er high sensitive, og det gør det rigtig svært i dagligdagen, for hun har en masse følelser som hun ikke kan sætte ord på, og derfor bliver hun tit vred på os. Følelsesmæssigt er hun "langt ældre" end hun egentlig er, og hun er mærket af ting meget længere tid end normalt.

Så det vil være dejligt med flere med samme problem, og gerne med jævnaldrende børn.

Anmeld

18. januar 2011

2721

Sommerfuglelarven skriver:

Jeg er mor til en pige på 4½ år, som er high sensitive, og det gør det rigtig svært i dagligdagen, for hun har en masse følelser som hun ikke kan sætte ord på, og derfor bliver hun tit vred på os. Følelsesmæssigt er hun "langt ældre" end hun egentlig er, og hun er mærket af ting meget længere tid end normalt.

Så det vil være dejligt med flere med samme problem, og gerne med jævnaldrende børn.

dejligt med interesse

Anmeld

18. januar 2011

SussieThyssen

Puslingen skriver:

Altså min tanke var at det skulle være for alle hvis børn er sensetive på den ene eller den anden måde. Vores søn er sensetiv når det kommer til stimuli, indtryk og berøring.
Og det bringer jo en del vanskeligheder i hverdagen. Og det er jeg sikker på det også gør for andre. Det bliver vidst kaldr HSP hyper sensetiv personelighed. Fortidligt født lider særligt meget af det har jeg læst/hørt

Det synes jeg lyder som en super gruppe at lave.
Også sådan at I kan støtte hinanden med de ting, der nu kan opstå

Anmeld

19. januar 2011

2721

SussieThyssen skriver:

Det synes jeg lyder som en super gruppe at lave.
Også sådan at I kan støtte hinanden med de ting, der nu kan opstå

?ræcis. Har oprettet en lignede tråd under baby.dk. Så håber jeg Henrik ser den. Så kan det måske blive en gruppe. Ellers kan jeg vel selv finde ud af det der klub noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.