Erfaring med dræn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.012 visninger
8 svar
0 synes godt om
18. januar 2011

Tut

Nana skal have dræn i begge ører d. 27/1.

Og selvom det lyder lidt forkert - så er vi SÅ glade for det.

Hun fik jo sin første MØB da hu var 5 uger, og så har hun haft næsten 1 om måneden siden. Og vi har siden hun var 6 mdr. spurgt lægen om hun ikke snart måtte få dræn, men vores læge har afvist det hvergang - fordi man skal være over 1 år siger hun.

Nu har vi fået den mest fantastiske ørelæge, og nu får hun endelig dræn.

Vi håber virkelig at det hjælper på hendes kroniske-øre-problemer.

Men vi har jo aldrig prøvet det før.

Hvad er jeres erfaringer med dræn? har det hjulpet jeres børn?

Tut

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2011

Plysbjørnen

Tut skriver:

Nana skal have dræn i begge ører d. 27/1.

Og selvom det lyder lidt forkert - så er vi SÅ glade for det.

Hun fik jo sin første MØB da hu var 5 uger, og så har hun haft næsten 1 om måneden siden. Og vi har siden hun var 6 mdr. spurgt lægen om hun ikke snart måtte få dræn, men vores læge har afvist det hvergang - fordi man skal være over 1 år siger hun.

Nu har vi fået den mest fantastiske ørelæge, og nu får hun endelig dræn.

Vi håber virkelig at det hjælper på hendes kroniske-øre-problemer.

Men vi har jo aldrig prøvet det før.

Hvad er jeres erfaringer med dræn? har det hjulpet jeres børn?

Tut

Hejsa Tut.

Her har Benjamin dræn i begge øre. Han har så i den forstand ikke haft Møb, men har kronisk væske på begge ører, som blev opdaget da han fik fjernet ørevoks.

Forandringen kom hurtigt i form af at sov bedre om natten, ikke nær så urolig. Og så begyndte han at snakke. På trods af at han var 1½ da han fik dræn havde han stort set ikke sagt et eneste ord, men han var jo også næsten døv på det ene øre af ørevoks.

Vi har så lige fået nye dræn i for 1 uge siden, da den ene var blevet lukket.

Knus BBK ~ Betina

Anmeld

18. januar 2011

Tut

BBK skriver:

Hejsa Tut.

Her har Benjamin dræn i begge øre. Han har så i den forstand ikke haft Møb, men har kronisk væske på begge ører, som blev opdaget da han fik fjernet ørevoks.

Forandringen kom hurtigt i form af at sov bedre om natten, ikke nær så urolig. Og så begyndte han at snakke. På trods af at han var 1½ da han fik dræn havde han stort set ikke sagt et eneste ord, men han var jo også næsten døv på det ene øre af ørevoks.

Vi har så lige fået nye dræn i for 1 uge siden, da den ene var blevet lukket.

Knus BBK ~ Betina

Åh hvor er jeg glad for at høre at han sover bedre.

Nana sover meget uroligt, og ligger og piver i søvne.

Anmeld

18. januar 2011

Siber

Johanna fik lagt dræn da hun var 9 mdr, og vi fik en helt anden pige. Hun sov bedre om natten og dagen.

Hun havde dog stadigvæk møb en gang i mellem, men nu kunne snasket komme ud og det gjorde ikke så ondt på hende mere.

Da vi flyttede til Norge, stoppede møb, og begge dræn er nu faldet ud, og der har intet været! Hun er meget sjældent forkølet nu, hvor i DK var hun snottet konstant, og det satte sig på ørene.

Men vi har kun positiv erfaring med dræn.

Og som sagt holdt de til hun var 3 år

Knus Siber

Anmeld

18. januar 2011

Lene76

Viktor fik dræn 1 gang da han var ca 10 mdr.... han havde det ligesom Nana, ca 1 møb om mdr..... Det har hjulpet ham så meget, både med motorik, sprog og velvære.... for det med at sove har han nu altid været go til

Viktors 2 hold dræn er på vej ud nu, ørelægen siger at hans tryk i ørene er normale igen og hun håber og men ik han kommer til at døje igen.

Håber drænene kommer til at hjælpe Nana med at finde bedre ro om natten og de andre lure. Med hensyn til det om hun får møb igen så havde Viktor det et par gange med 1 hold dræn, men alt øreguffet kom ud og virkede derfor ik så smertefuld som før.

Pøj pøj med det

Anmeld

18. januar 2011

Monica

Tobias fik dræn i da han var 7,5 mdr... Det hjalp bare helt vildt godt. Vores egen læge mente ikke det var et problem,men ringede selv til ørelægen og fik en tid - og han fik dræn i dagen efter!!!! Tobias skreg hver dag og nat indti han fik lagt dræn... Har siden læst migtil at nogen kan fødes med fostervand der står og trykker på ørerne... Tænk hvis jeg havde vist det...

Et godt råd, hvis/når der bliver problemer med ørerne, så henvend dig altid hos ørelægen. Mit seneste eksempel er: Var hoslægen med Tobias onsdag,det flødfra hans øre og det var rødt og lidt knopper.  + hyleri om natten LÆgen siger at det ikke er noget. Fredag får jeg en akut tid hos ørelægen og får konstateret MØB... Fuck den lorte lægen.... Undskyld mit udbrud...

Håber I fårl idt roligere nætter...

Moni

Anmeld

18. januar 2011

Lene76

Monica skriver:

Tobias fik dræn i da han var 7,5 mdr... Det hjalp bare helt vildt godt. Vores egen læge mente ikke det var et problem,men ringede selv til ørelægen og fik en tid - og han fik dræn i dagen efter!!!! Tobias skreg hver dag og nat indti han fik lagt dræn... Har siden læst migtil at nogen kan fødes med fostervand der står og trykker på ørerne... Tænk hvis jeg havde vist det...

Et godt råd, hvis/når der bliver problemer med ørerne, så henvend dig altid hos ørelægen. Mit seneste eksempel er: Var hoslægen med Tobias onsdag,det flødfra hans øre og det var rødt og lidt knopper.  + hyleri om natten LÆgen siger at det ikke er noget. Fredag får jeg en akut tid hos ørelægen og får konstateret MØB... Fuck den lorte lægen.... Undskyld mit udbrud...

Håber I fårl idt roligere nætter...

Moni

Det har jeg osse prøvet med vores.... pisse træls for at sige det på godt dansk.

Vil osse gerne skifte læge, men ska lige ha styr på hvordan... så det blir nok først efter jeg har født

Anmeld

18. januar 2011

ivfmarie

Lene76 skriver:

Det har jeg osse prøvet med vores.... pisse træls for at sige det på godt dansk.

Vil osse gerne skifte læge, men ska lige ha styr på hvordan... så det blir nok først efter jeg har født

Man behøver jo ikke henvisning til ørelæge - I ringer bare og får en tid.

Hos de fleste ørelæger er der også altid akut-tider, så de små pus kan få tjekket øre så snart de har ondt!

Anmeld

20. januar 2011

Lene76

ja heldigvis for det  har desværre osse været nødvendigt et par gange.......

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.