Min datter nr 2 er nu 5 uger gammel - og jeg føler historien gentage sig fra nr 1! En ting er at hun vil ligge ved brystet hele aftenen, det ved jeg godt er naturligt og det kan jeg fint leve med (indtil videre). Men jeg kan ikke få hende til at sove uden et bryst i munden. Nu hvor hun har fået byttet lidt rundt på nat og dag betyder det at jeg ammer konstant fra 19 til 02-3. Nej, hun er ikke sulten. Har ikke helt mælk nok så hun er forsøgt tanket op med store mængder modermælkserstatning. Det ændrer intet. Hun får også luft i maven af ikke at blive bøvset af, for hver gang jeg gør det skal jeg jo starte forfra med at amme hende i søvn. Hver gang jeg forsøger at lægge hende i liften, vuggen, ved siden af mig, hos sin far - græder hun og bliver urolig. Alt i sut er forsøgt uden så meget held.
Ved datter nr 1 var historien den samme og der betød det efter at hun begyndte at blive puttet (dvs ammet i søvn) kl 19.30 at jeg måtte ligge ved siden af hende hele aftenen/natten, for hun vågnede straks jeg flyttede mig. Det har visse konsekvenser for sam- og sociallivet. Til sidst skulle hun også ammes i søvn til de øvrige lure... Har ammet mange mærkelige steder...
Ville så gerne vide hvordan andre greb det an at 'putte' deres små børn til natten. Hun må gerne sove i min seng osv hvis bare hun kunne lade brysterne være. Lægger I bare barnet ned? Har i brugt nogle afteners skrigeture på det? Forslag?
Anmeld