Hvordan får man et barn til at sove uden bryster?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.231 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. januar 2011

sarhe

Min datter nr 2 er nu 5 uger gammel - og jeg føler historien gentage sig fra nr 1! En ting er at hun vil ligge ved brystet hele aftenen, det ved jeg godt er naturligt og det kan jeg fint leve med (indtil videre). Men jeg kan ikke få hende til at sove uden et bryst i munden. Nu hvor hun har fået byttet lidt rundt på nat og dag betyder det at jeg ammer konstant fra 19 til 02-3. Nej, hun er ikke sulten. Har ikke helt mælk nok så hun er forsøgt tanket op med store mængder modermælkserstatning. Det ændrer intet. Hun får også luft i maven af ikke at blive bøvset af, for hver gang jeg gør det skal jeg jo starte forfra med at amme hende i søvn. Hver gang jeg forsøger at lægge hende i liften, vuggen, ved siden af mig, hos sin far - græder hun og bliver urolig. Alt i sut er forsøgt uden så meget held.

Ved datter nr 1 var historien den samme og der betød det efter at hun begyndte at blive puttet (dvs ammet i søvn) kl 19.30 at jeg måtte ligge ved siden af hende hele aftenen/natten, for hun vågnede straks jeg flyttede mig. Det har visse konsekvenser for sam- og sociallivet. Til sidst skulle hun også ammes i søvn til de øvrige lure... Har ammet mange mærkelige steder...

Ville så gerne vide hvordan andre greb det an at 'putte' deres små børn til natten. Hun må gerne sove i min seng osv hvis bare hun kunne lade brysterne være. Lægger I bare barnet ned? Har i brugt nogle afteners skrigeture på det? Forslag?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2011

JacobsMoar

Vi gik over til flaske.. Jeg var sååå træt af at sidde med brysterne fremme hele tiden

Nu spiser han for at spise.. Og falder i søvn med en klud over hovedet..

Anmeld

18. januar 2011

quar20

Du får lige en KÆMPE  For jeg ved hvad du gennemgår - lige præcis det problem har vi også herhjemme med lillebror og nøj det er hårdt..!! Han er 2 måneder og er ved at få pip..!! Nu sutter han så KONSTANT ikke kun om aftenen men vi har også prøvet med mme, og selvom han fint tager sutteflasken med indhold - så skal han alligevel lige have brystet til at falde i søvn på..!! Og så snart jeg så lægger ham fra mig UDEN at jeg ligger mig hos ham så vågner han..

Igen andre duer

Så jeg følger lige med

Anmeld

18. januar 2011

sarhe

Bromberg skriver:

Vi gik over til flaske.. Jeg var sååå træt af at sidde med brysterne fremme hele tiden

Nu spiser han for at spise.. Og falder i søvn med en klud over hovedet..

Jo, helt at gå over til flaske er jo en mulighed. Men stadigvæk, hvordan gør du så? Der må ha' været noget gråd og overgangsperiode, indtil din forstod at der ikke kom bryster? Jeg bruger måske 80% af hendes vågne tid på at amme hende, så ved ikke hvordan man griber det an... (bare for at lyde uduelig). 

Anmeld

18. januar 2011

sarhe

quar20 skriver:

Du får lige en KÆMPE  For jeg ved hvad du gennemgår - lige præcis det problem har vi også herhjemme med lillebror og nøj det er hårdt..!! Han er 2 måneder og er ved at få pip..!! Nu sutter han så KONSTANT ikke kun om aftenen men vi har også prøvet med mme, og selvom han fint tager sutteflasken med indhold - så skal han alligevel lige have brystet til at falde i søvn på..!! Og så snart jeg så lægger ham fra mig UDEN at jeg ligger mig hos ham så vågner han..

Igen andre duer

Så jeg følger lige med

Takker! Vi må hare have nogle bløde, varme og helt fantastiske bryster!

Anmeld

18. januar 2011

quar20

sarhe skriver:

Takker! Vi må hare have nogle bløde, varme og helt fantastiske bryster!

Ja de må ihvertfald kunne noget helt specielt for vores børn

Anmeld

18. januar 2011

Mor1012

jeg følger med her jeg har problemet om dagen....om natten sover emilie perfekt 6-7 timer

hun er 9uger

Anmeld

18. januar 2011

JacobsMoar

sarhe skriver:

Jo, helt at gå over til flaske er jo en mulighed. Men stadigvæk, hvordan gør du så? Der må ha' været noget gråd og overgangsperiode, indtil din forstod at der ikke kom bryster? Jeg bruger måske 80% af hendes vågne tid på at amme hende, så ved ikke hvordan man griber det an... (bare for at lyde uduelig). 

Det var sindsyg hårdt at indse at jeg bare ikke kunne amme.. Fy for pokker.. Og man skal være helt sikker før man bare stopper som jeg gjorde..

Jeg stoppede fra den ene gang til den anden.. Og han skreg, og skreg.. Og jeg fortrød MANGE gange.. Men jeg var stædig, og der gik ikke mere end et par dage før han havde indset at det var slut.. Jeg havde VILDT meget mælk, så jeg har jo også duftet en hel del af deeeejligt bryst..

Men et par dage, og han var overbevist..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.