Hvor har/skal i føde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2011

Maja88

jeg skal føde på herning. har termin den 10/3.

hvis der ikke er plads på Herning skal jeg føde i Esbjerg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2011

wiebking

Mor til Elias 13.01.10 skriver:

Det lyder som et helt og aldeles rædselsfuldt ophold, da du var bare 19.

Forstår godt at du ikke vil føde der og det står dig da heldigvis frit for.

Men med årene siden da, der er gået, så er omstændighederne forhåbentligt også forandrede på stedet og er fulgt med tiden, så de ikke vil lade sådan en oplevelse ske igen (!) meget kan man forhindre, men ikke alt kan man helgarderer sig imod - ihvertfald ikke uden at tage den op med de involverede efterfølgende.

Tja jeg ville nu også ønske at tiden havde ændret på Næstved fødeafdeling men det ser det ikke ud til..

De har det højste antal dødsfødsler / lever få timer i HELE landet..

Anmeld

19. januar 2011

mamalicious

Skulle have haft 2 hjemmefødsler, men det endte begge gange med fødsler på skejby sygehus

Anmeld

19. januar 2011

mortilsofieogsara

jeg fødte første gang på fredericia sygehus som nu er lukket.

2 gang fødte jeg på næstved og skal igen og har været meget glad for det .

Anmeld

19. januar 2011

miss freja

wiebking skriver:

Jamen det er en lidt længere historie....Det starter med meget modvilje fra personalets side af... jeg kom fra nyk og ville føde på næstved da jeg ville føde i vand ( kunne man ikke på nyk dengang) og jeg havde været hos jdm samme dag hvor jeg får af vide at jeg er lidt åben og bare skal tage hjem og slappe lidt af og så køre mod næstved..det gør jeg og min familie så...

Lander på næstved og må venter i ca 3 timer før der kommer en old gammel jdm der viser mig ind, undersøger mig lidt og siger jeg skal tage hjem..jeg har på det tidspunkt så mange smerter så jegNÆGTER pure at skal køre hele vejen hjem da jeg føler der er noget under opsejlning..jeg får efter noget tids brok tilsnusket mig en seng og 10 min efter jeg er landet i sengen og familien er kørt, så går mit vand på den mest klassiske hollywood stil og jeg bliver kørt ned og der bliver ringet efter familien, som lige er landet hjemmet...

Der efter er alt bare noget ged..jeg kommer i fødekar..der sidder 1 jdm ved min side og jeg er 19 år gammel og har ingen anelse om noget som helst...kan huske jeg spørg hende hvad nu hvis jeg føler den her berømte pressetrang... jaja siger hun, og LÆSER I ET FUCKING BLAD... så presser du bare... ingen undersøgelse eller noget som helst og må klare natten alene i et voldsomt smertehelvede...om morgen kom der nyt personale på...

En smule mere forstående og jeg fik lagt en epi i ryggen og kunne få lov til at sove 1 time før de vækker mig og starter ud med at give mig ve drop...

Det skal måske lige nævnes at mine veer begyndte dagen før jeg ankom til næstved.... ankom til næstved kl 11 torsdag formiddag og nu her da de vækker mig, har vi fredag kl 8.... der sker ikke det der ligner trods ve drop og sent hen af eftermiddagen finder de først ud af at hun slet ikke ligger som hun skal og at mit fostervand har været grønt siden jeg lå i fødekaret ( som jeg gjorde ca fra kl 22 torsdag aften indtil jeg ikke kunne mere på grund af smerter) og så besluttede de sig først sent der om eftermiddagen at lytte til hendes hjerte, som var meget svagt og forsvandt ofte... de vælger stadig at jeg skal fortsætte den her fødsel og så er der en milliard mennekser der inde og jeg får slet ikke pressetrang da jeg ikke udvider mig og hun har det skidt i maven...

Så kom der vist nok en overlæge tror jeg og tog en hurtig beslutning om en sugekop og fik hevet hende ned på plads i mit bækken og endelig kom pressetrangen og hun var ude sidst på eftermiddagen....

Men hun havde skidt i fostervandt og drukket af det og jeg var blevet dårlig og kan ikke rigtig huske mere herefter....

så hun blev taget fra mig og kørt på neo og så forsvandt alle mennesker og jeg var igen alene...ingen har siden hen talt med mig om oplevlesen eller noget som helst...

Og at de valgte at trække den så længe/været SÅ uopmærksom på min lille pige, kunne ha kostet hende livet dengang....De burde have kørt mig til aks da ve droppet ikke virkede og vandet var helt grønt..men de kørte bare videre med en fødsel der ikke gik godt...

Så jeg sætter ALDRIG mine ben der igen!!!

Ja puha, sikke dog en oplevelse du havde dig der. Det er jeg da ked af at høre. Det er bare ikke hvad man har brug for i sådan en situation. Det kunne også ha været rigtig rart for dig, at du kunne have talt med nogle om hele forløbet efterfølgende.

Du får lidt et  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.