Hey piger..
Jeg har i et stykke tid siddet og begyndt på sådan et indlæg her, men så har jeg slettet det igen og tænkt at jeg måske trådte nogle over tæerne ved at "melde mig ind", nu når jeg egentlig ikke på papiret er overvægtig.. 
Men der nogle ting på min krop som jeg ikke er glad ved, og det skal der gøres noget ved.. Min BMI siger 24,56, og selvom det jo egentlig er normal vægtig, vil jeg frygtelig gerne ned på omkring 21 i BMI.. Det er ca 8-9 kg det vil tage.. Men jeg har nu indset (har jeg vel længe vidst) at jeg absolut ingen rygrad har.. Har en utrolig sød tand, og er en dør til at planlægge mad, finde på nyt mad, og spise mere end 1-2 gange om dagen...
Og det er så her jeg håber at i måske kan holde mig lidt i snor.. Selvfølgelig ikke aktivt på den måde, men at jeg vil føle mig en smule forpligtet til at opdatere hvis der sker noget, fortælle om min dag og min kost.. Og så er jeg meget interesseret i madplaner, ideer og tips...
Lidt om mig selv:
Det første lille år efter jeg fødte vores datter gik jeg fra 66 kg til de nu 59 (for det meste, nogle gange 58)... Men siden har det så også stået stille.. Min overvægt på min mave var desværre hormon betinget fra da jeg startede på p-piller.. men jeg var så heldig at få en pose penge og tog beslutningen om at få det opereret væk, måske nok en ret nem metode, men havde fået af vide fra flere læger at det ville blive ret svært ellers, ikke umuligt dog.. Men nu havde jeg pengene til det, så ville jeg gerne.. (det var i 09) Det resulterede i et tab på sølle 2 kg, men 15 cm om maven mindre..
Jeg har været ude for et uheld i 07 hvor jeg knuste mit skinneben og kunne ikke gå i 6 mdr.. Derefter har der været problemer med mit knæ og min hofte.. De fjernede så 2 skruer i mit skinneben og så kunne jeg pludselig løbe.. den ene skrue gnavede på knæskallen når jeg strakte og bøjede benet.. ikke sært det gjorde ondt.. Så skulle manden og jeg giftes i august sidste år, og vi besluttede os for at vi ville ha trænet inden det skulle foregå.. Vi løb 3-4 gange om ugen og lavede virkelig maden om.. Men så fandt jeg kjolen, så flot.. og den sad som syet på mig.. så jeg turde ikke slanke mig, da det var bot 3 uger før brylluppet.. Ja så var der jo også sommerferie, så startede jeg på uddannelsen igen efter ferien, så var der eksamner, så var der jul og nu sidder jeg her, og har stadig ikke genoptaget mit løb osv.. tør ikke løbe når der er glat i frygt for at falde og slå mine ben.. Men nu skal det altså være.. Jeg får så ondt i hovedet af at banke mig i hovedet hele tiden.. 
Og det er jo så her jeg håber i vil tage imod mig..
Er der et link til en madplan i måske tidligere har snakket om, evt. med opskrifter (helst) også.. Vi spiser ikke hvidt brød som sådan, dvs er der ikke andet end boller ude på skolen jamen så er det, det jeg spiser hvis jeg virkelig er sulten. sovs er der heller ikke på bordet, måske en gang hver 2. mdr max.. Og det troede jeg ellers aldrig jeg skulle sige da jeg altid har elsket sovs... men det er faktisk dejligt ikke at få den..
Derimod er min store store last, slik... simpelthen.. Jeg har altid haft en meget sød tand, således har min far også så er opvokset med slik.. Var meget tynd da jeg var barn (stoppede i takt med p-pille start), så der er aldrig blevet sparet derhjemme.. Og det bider mig så i røven nu.. Jeg drikker som regel light sodavand hvis jeg en sjælden gang imellem drikker sodavand.. Grønsager er dog ikke en hverdags ting på middagsbordet.. Jeg kan desværre ikke tåle rodfrugter, selleri, asparges og lign. Aner ikke hvorfor men det giver mig diarre.. 
Det var "lidt" om mig... Det blev noget kun længere end min hensigt var.. Men må ha haft brug for at fortælle jer om det.. Jeg elsker at være ude at løbe og træne, men kan bare ikke komme afsted.. der er bare så meget andet..
ser frem til støtte og ser frem til at kunne støtte og give små fif til jer andre.. Og secielt glæder jeg mig til at høre om og se alle de kg vi alle taber efterhånden.. Jeg laver før billeder imorgen formiddag samt vejning imorgen tidlig (har dog mens, så vejer lidt mere end normalt)... måler mig også så jeg kan se forskel der hvis det er..
Håber i kom igennem det, her en sen mandag aften...
Laura's mor der var 10 min. om at trykke "opret emne" 
Delmål 1: 55 kg, Delmål 2: 53 kg, endelig mål: 50 kg