Mens efter fødsel + smerter !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.253 visninger
19 svar
0 synes godt om
17. januar 2011

morethanperfect

Heej Piger <3

Nu er det 2 en halv måned siden jeg fødte , og har nu fået min mens .. Men men men ... Det gør så pisse ondt ! I går aftes , og her til aften , har jeg haft smerter , og vil ikke beskrive det som mens smerter ..

Det gør vildt ondt i siderne af min mave lige over hofterne .. Det føles nærmest som efterveer , bare ude i siden .. Så gør det også ondt i mit haleben , altså lige under bækkenet ..  Så giver det sådan nogle jav , og gør vildt ondt når jeg sidder mig ned .. Udover det , så havde jeg trykken for brystet i går .. Smerterne kommer ca kl 16 - 17 tiden ..

Er der nogle idéer om hvad det kan være , og er det "bare" mens smerter ?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2011

Kløver

morethanperfect skriver:

Heej Piger <3

Nu er det 2 en halv måned siden jeg fødte , og har nu fået min mens .. Men men men ... Det gør så pisse ondt ! I går aftes , og her til aften , har jeg haft smerter , og vil ikke beskrive det som mens smerter ..

Det gør vildt ondt i siderne af min mave lige over hofterne .. Det føles nærmest som efterveer , bare ude i siden .. Så gør det også ondt i mit haleben , altså lige under bækkenet ..  Så giver det sådan nogle jav , og gør vildt ondt når jeg sidder mig ned .. Udover det , så havde jeg trykken for brystet i går .. Smerterne kommer ca kl 16 - 17 tiden ..

ved det ikke, men jeg ville ringe og tage en snak med lægen, og høre om det er noget normalt, også når du skriver du får trykken for brystet

Anmeld

17. januar 2011

morethanperfect

Maja84 skriver:

ved det ikke, men jeg ville ringe og tage en snak med lægen, og høre om det er noget normalt, også når du skriver du får trykken for brystet

Jaa , det bare underligt når det kun er om aftenen

Anmeld

17. januar 2011

LR85

Nu lyder dine smerter bestemt ikke som mine, men mine mens smerter er helt klart blevet stærkere end før fødsel.

Ved ikke om det har noget med graviditet + fødsel a gøre, men har fået 50-60 % mere ondt, og er virkelig overrasket over hvor meget smerterne er steget i forhold til før graviditeten.

Smerterne sidder dog der hvor de plejer og føles fuldstændig som mens smerter, bare voldsommere.

Anmeld

17. januar 2011

morethanperfect

louiseandersen85 skriver:

Nu lyder dine smerter bestemt ikke som mine, men mine mens smerter er helt klart blevet stærkere end før fødsel.

Ved ikke om det har noget med graviditet + fødsel a gøre, men har fået 50-60 % mere ondt, og er virkelig overrasket over hvor meget smerterne er steget i forhold til før graviditeten.

Smerterne sidder dog der hvor de plejer og føles fuldstændig som mens smerter, bare voldsommere.

Vil du ikke prøve og forklare dine smerter ?? Har næsten ikke kunne mærke dem før .. Hmm .. 

Anmeld

17. januar 2011

LR85

morethanperfect skriver:

Vil du ikke prøve og forklare dine smerter ?? Har næsten ikke kunne mærke dem før .. Hmm .. 

joo, det er jo egentlig bare den her murren i underlivet og som om det trækker sig lidt sammen.

Selvom du ikke havde mange smerter før, er det så alligevel de samme slags, bare stærkere eller føles det ukendt for dig?

Hvis det er en smerte du ikke har mødt før ville jeg helt klart kontakte lægen, men hvis det minder om dine milde mens smerter, er du måske i samme båd som mig.

Anmeld

17. januar 2011

morethanperfect

joo, det er jo egentlig bare den her murren i underlivet og som om det trækker sig lidt sammen.

Selvom du ikke havde mange smerter før, er det så alligevel de samme slags, bare stærkere eller føles det ukendt for dig?

Hvis det er en smerte du ikke har mødt før ville jeg helt klart kontakte lægen, men hvis det minder om dine milde mens smerter, er du måske i samme båd som mig.

Jamen lidt som før , og det gør vildt ondt , men også ondt ude i siden .. Som jeg skriver , føles det som efterveer bare ude i siderne .. Men det kommer kun engang i mellem .. For eksempel hvis jeg strækker mig .. 

Anmeld

17. januar 2011

SussieThyssen

morethanperfect skriver:

Heej Piger <3

Vil tro at det du oplever er typisk for de første mens..sådan har jeg selv haft det den første gang når jeg har været gravid.
Det er som om kroppen skal igang igen med et ordentligt ryk.
De smerter du oplever i bækkenbunden skyldes at du frigiver det samme hormon omkring mens, som man også frigør under graviditeten for at løsne bækkenbunden. Med andre ord en slags lille og kortvarig bækkenløsning.
Led du af bækkenløsning under graviditeten??

Din åndenød og uro, skyldes sikkert hormoner og underbevidst påvirker hormonerne dig så du sikkert har haft et lille anfald af panikangst.
Men tag en snak med lægen og bliv tjekket grundigt.
Har du ikke været til efter-fødsels-tjek hos lægen??

Kærligst
Sussie

Anmeld

17. januar 2011

morethanperfect

... Btw , (mærkelig info) men så gør det ondt i mit haleben når jeg skal af med afføring :/ Og det er det også først lige begyndt på

Anmeld

17. januar 2011

morethanperfect

SussieThyssen skriver:

Vil tro at det du oplever er typisk for de første mens..sådan har jeg selv haft det den første gang når jeg har været gravid.
Det er som om kroppen skal igang igen med et ordentligt ryk.
De smerter du oplever i bækkenbunden skyldes at du frigiver det samme hormon omkring mens, som man også frigør under graviditeten for at løsne bækkenbunden. Med andre ord en slags lille og kortvarig bækkenløsning.
Led du af bækkenløsning under graviditeten??

Din åndenød og uro, skyldes sikkert hormoner og underbevidst påvirker hormonerne dig så du sikkert har haft et lille anfald af panikangst.
Men tag en snak med lægen og bliv tjekket grundigt.
Har du ikke været til efter-fødsels-tjek hos lægen??

Kærligst
Sussie

Nej jeg havde ikke bækkenløsning ..

Jo jeg har været til tjek , men det hele så fint ud sagde hun ? 

Ja du har nok ret . Tusind tak <3

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.