til jer med trapper...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.873 visninger
6 svar
0 synes godt om
20. februar 2008

Pia.

Hvornår er jeres børn begyndt at gå på trapper...??? og selv kunne klare det både op og ned.

Grunden til jeg spørg er fordi vores mindste (som fylder 2 d.28 feb) har klaret trapperne i vores hus de sidste par mdr. uden problemer - han ser jo de store løber op og ned og vil selvfølgelig gerne med... - men ALLE der ind til nu har set det syntes det er utroligt vi giver ham lov - uhaaa det er da ALT for farligt !!! men så er det jeg tænker de kan vel falde ned i alle aldre og han klare det virkelig flot... - han kravler op og sidder på numsen ned... 7-9-13 er han aldrig faldet ned at trappen... Det er kun vores datter der en gang er faldet ned... - men hun var 3 år på det tidspunkt og det er jo lige så slemt...

men hvad med jer og trapper...

sjovt nok er jeg ikke så tryk ved mine forældres trapper - men de er også med åbne trin og det kan jeg ikke lide...

Knus Pia, som bare er lidt nysgerrig...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2008

gda

Vi har også en trappe, og Josephine er kun faldet ned 1 gang. Hun startede faktisk rimmelig hurtig med at kravle op og ned at trappen. Jeg tror faktisk at det var inden hun blev 1 år.
Men det er først mellem 2 og 3 år hun er begyndt at gå selv ned at trappen, op er gået fint længe.
Nu havde vi også en meget stejl trappen inden vi fik lavet om i sommers, så mor her har været meget bange for at hun skulle falde. Så hun fik hele tiden at vide at hun skulle gå baglæns ned.
Vores nye trappen har åbne trin, men børneliste bagpå

Så du har en super dygtig dreng :))

Anmeld

20. februar 2008

Honningblomst

Konrad har taget den op og ned siden vi flyttede...12 mdr. gammel og min mor bliver også helt stresset over det.*G*Men drenegen lukkede ikke døren efter sig og så drønede han jo bare med.
Han bakker ned, men går rigtig op af den. Og klarer det fint med legetøj i hånden osv.
Jeg har den teori at børn som regel kun gør det de selv føler de magter og så skal man ikke hæmme dem i det...hvornår skal de så lære den.
Så kære Pia..her bliver der også drønet op og ned og der er aldrig sket nogle uheld.
Knus..

Anmeld

20. februar 2008

Pia.

Hej Gitte & Eva...

Dejligt at høre jeres børn også klare trapperne uden de store problemer....
da de store var små boede vi ikke med trapper i huset så det var ikke noget jeg tænkte videre over den gang...

Men ja Eva, du har ret, Hvornår skal de så lære det ?!?

tak for jeres svar.
Knus
Pia.

Anmeld

20. februar 2008

MorCamilla

Hejsa..

Vi bor i et hus med trapper, det første 1½ år havde vi en børnesikring på.. Nu øver vi nærmest hver dag, da vores soveværelser ligger oven på. og han er blevet super god til at gå op af, det går ikke helt godt ned af endnu, men han skal nok lære det...

Knus fra Camilla.

Anmeld

21. februar 2008

Anja :)

Hej :)

Vi bor også i et hus med trapper. Jeg kan ikke rigtig huske, hvornår vores den store (snart 3 år) gik på trapperne selv, men hun har kunnet gå op og ned af dem selv i rigtig lang tid. Hun begyndte hurtigt at kravle op af trapperne, og det har vores den mindste på 1½ også gjort - det var inden de blev 1 år.

Clara, den mindste, hun går rigtigt op og ned af trapperne nu, og hun er som sagt 1½ år. Hun har aldrig bakket ned af trapperne, når hun skulle gå ned, men går ved at holde fast i gelænderet og så holder hun en af os i den anden hånd, og det går rigtig fint.
Emma på 3 går selv både op og ned, og det helt selv, hun holder ikke i hånd eller noget med mindre, det er noget, hun selv vil.

Vi har dog stadig børnesikring på, for jeg har ikke lyst til at ungerne skal kravle på trappen uden opsyn, og af en eller anden grund så er de trapper altså bare spændende og skal kravles på, hvis bare lågen står åben i 5 sek. :D

Knus fra Anja

Anmeld

21. februar 2008

Piaa

Hej;)
Mine lærte atgå på trapper på mit arbejde (plejehjem) hvor de har været med lige fra helt små. Lige så snart de kunne gå så har de fået lov til at gå op og ned ad trapperne. Kan ikke huske hvornår de kunne uden hjælp.
Hilsen Piaa

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.