er jeg den eneste som føler sig lidt uviden...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

867 visninger
11 svar
0 synes godt om
17. januar 2011

Store Baller

Hej alle sammen

Jeg er nu i 16. uge og har været til første scanning, super fed oplevelse, det var der, min mand først rigtig fik "oplevelsen" af at der altså var noget inde i min mave  fed oplevelse (og alt var iøvrigt som det skulle )

Nu er det langsomt ved at gå op for mig at vi skal være forældre, har været lidt lang tid om at fatte det 100% - er der nogen af jer andre som har haft det sådan.

Idag var jeg i en baby-butik for første gang (med mor og svigermor) og kigge på udstyr og div.... puha her gik det så også op for mig, hvor meget sådan en lille en "kan få" - jeg følte mig meget uviden lige pludselig...så kom jeg til at tænke på de 1000 andre ting man skal skal vide om sådan en lille størrelse....her følte jeg mig igen MEGET uviden.... Er der andre som har haft/har den følelse????

Har masser at bøger og hæfter om den lille men alligevel blev jeg bare lidt nervøs lige pludselig

Knus den uvidende mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2011

MosterA

Du er bestemt ikke den eneste der har det på den måde!!!!

Jeg syntes ellers jeg vidste en masse om børn, men jeg har måtte erkende at der er MEGET jeg ikke ved  Nogle gange får jeg næsten angstanfald over hvad jeg skal nå og jeg er kun 7+1.

Jeg kender også godt følelsen af ikke at tro 100% på det. Faktisk er det noget vi snakker meget om her hjemme. Det er kun mig og min kæreste (og min læge) der ved det endnu. Det eneste der er forandret ved mig er småting så det er ikke noget jeg sådan bliver mindet om hele tiden. Det gør bare det hele en lille smule uvirkeligt 

Jeg har sat min lid til at jeg nok skal finde ud af det hele og at moderinstinktet helt naturligt træder ind når den lille er lige ved at ankomme. Og så satser jeg på at jeg har nogle omkring mig der kan svare på de spørgsmål jeg har hen af vejen.

Så NEJ du er absolut ikke alene om denne følelse, men jeg er sikker på at vi begge nok skal klare den 

Anmeld

17. januar 2011

Pige2009

Store Baller skriver:

Hej alle sammen

Jeg er nu i 16. uge og har været til første scanning, super fed oplevelse, det var der, min mand først rigtig fik "oplevelsen" af at der altså var noget inde i min mave  fed oplevelse (og alt var iøvrigt som det skulle )

Nu er det langsomt ved at gå op for mig at vi skal være forældre, har været lidt lang tid om at fatte det 100% - er der nogen af jer andre som har haft det sådan.

Idag var jeg i en baby-butik for første gang (med mor og svigermor) og kigge på udstyr og div.... puha her gik det så også op for mig, hvor meget sådan en lille en "kan få" - jeg følte mig meget uviden lige pludselig...så kom jeg til at tænke på de 1000 andre ting man skal skal vide om sådan en lille størrelse....her følte jeg mig igen MEGET uviden.... Er der andre som har haft/har den følelse????

Har masser at bøger og hæfter om den lille men alligevel blev jeg bare lidt nervøs lige pludselig

Knus den uvidende mor

Det er helt naturligt at føle således og det tror jeg de fleste har været igennem under deres graviditet. Du skal nok blive klar - tro mig

Forøvrigt sælger babyforretningerne jo en masse gejl, man slet ikke har brug for Jeg har lavet en liste, som jeg gik ud fra, da jeg var gravid og jeg kan sende dig den eller du kan få den i denne tråd?

Anmeld

17. januar 2011

Fenja09

Store Baller skriver:

Hej alle sammen

Knus den uvidende mor

Absolut nej - du er ikke den eneste

Det kan da være ekstremt svært at skulle overskue ALT det nye man skal til at vænne sig til, men jeg har nu mht. ting, tøj osv fundet en liste hvor man kan se hvad ting man virkelig har brug for i de forsk. stadier, så man ikke bare render ud og køber alverdens ting, fordi ekspedienterne mener at det kan barnet ikke leve uden!

Jeg tror altid at man i perioder vil føle sig lidt på bar bund  - også når barnet er kommet til verden - at bekymrer sig hører nok forældrerollen til  men er sikker på at både du og mange andre (inkl mig selv) nok skal klare det til UG

Pøj pøj med det hele!

Anmeld

17. januar 2011

Happiness

Baagøe skriver:

Det er helt naturligt at føle således og det tror jeg de fleste har været igennem under deres graviditet. Du skal nok blive klar - tro mig

Forøvrigt sælger babyforretningerne jo en masse gejl, man slet ikke har brug for Jeg har lavet en liste, som jeg gik ud fra, da jeg var gravid og jeg kan sende dig den eller du kan få den i denne tråd?

Jeg vil meget gerne se den :-) Har selv lavet en liste, men er i tvivl om hvad man VIRKELIG har brug for, og ik hvad butikken mener ;-)

Anmeld

17. januar 2011

Store Baller

Tak for alle jeres svar, dejligt at vide at jeg ikke er den eneste - det hjælper :-) Knus

Anmeld

18. januar 2011

Pige2009

MaybeMe skriver:

Jeg vil meget gerne se den :-) Har selv lavet en liste, men er i tvivl om hvad man VIRKELIG har brug for, og ik hvad butikken mener ;-)

Jamen så kommer den da bare her

Her er hvad jeg har købt ind til prinsessens ankomst lige om lidt.

Barnevogn
Voksipose
Bæreplade til voksipose
Regnslag
Insektnet
Madras til barnevogn
Pusletaske
Barnevognssele

Seng/Vugge
Madras til vugge
Babydundyne sommer (2 stk.)
Sengerand
Sengehimmel
Lagner 2 stk.
Vådlagen
Babysengesæt (2 stk.)

Puslekommode
Puslehynde
Hoved og hale fad
Blespand
Babybadekar
Badestol

Andet udstyr:
Autostol (Godkendt og størrelsesmæssigt korrekt til baby)
Aktivitetstæppe

Babypleje:
Termometer
Zink salve
Babycreme
Babyolie
Mild shampoo
Næsesuger
Neglesaks
Sutter
Sikkerhedsvatpinde
Stofbleer
Bleer
Skumklude og/eller vådservietter
Ammeindlæg

Babytøj:
Bodystockings/undertøj
Fleecesæt
Veloursæt
Bluser 4 stk.
Bukser 4 stk.
Sparkedragt 1 stk.
Natdragt 2 stk.
Flyverdragt
Hagesmæk

Håber du kan bruge den

Anmeld

18. januar 2011

Happiness

Baagøe skriver:

Jamen så kommer den da bare her

Her er hvad jeg har købt ind til prinsessens ankomst lige om lidt.

Barnevogn
Voksipose
Bæreplade til voksipose
Regnslag
Insektnet
Madras til barnevogn
Pusletaske
Barnevognssele

Seng/Vugge
Madras til vugge
Babydundyne sommer (2 stk.)
Sengerand
Sengehimmel
Lagner 2 stk.
Vådlagen
Babysengesæt (2 stk.)

Puslekommode
Puslehynde
Hoved og hale fad
Blespand
Babybadekar
Badestol

Andet udstyr:
Autostol (Godkendt og størrelsesmæssigt korrekt til baby)
Aktivitetstæppe

Babypleje:
Termometer
Zink salve
Babycreme
Babyolie
Mild shampoo
Næsesuger
Neglesaks
Sutter
Sikkerhedsvatpinde
Stofbleer
Bleer
Skumklude og/eller vådservietter
Ammeindlæg

Babytøj:
Bodystockings/undertøj
Fleecesæt
Veloursæt
Bluser 4 stk.
Bukser 4 stk.
Sparkedragt 1 stk.
Natdragt 2 stk.
Flyverdragt
Hagesmæk

Håber du kan bruge den

Mange tak. Den kan jeg helt klart bruge

Anmeld

18. januar 2011

Ciss

Hej

Jeg husker, at jeg tænkte nøjagtig det samme før den første.

Og jeg så med skræk og bæven på babymødrene som diskuterede soverutiner, hvad baby kan spise/ikke spise, påklædning i varmt/koldt vejr osv.

Og så fik vi Storesøster. Og så blev det bare helt naturligt. De første par dage var det lidt sådan gætning og samtaler a la : "Tror du hun har det for varmt/koldt nu?" og den slags. Men du lærer meget hurtigt din egen baby og dens signaler at kende, og så mærker du hurtigt hvad som er ok for ham/hende.

Når det gælder udstyr vil jeg anbefale at tænke enkelt til at begynde med:

Baby skal have et sted at sove, et sted at blive puslet/vasket - og så er det dejligt at have et sted, hvor man kan lægge barnet fra sig i stuen - på f eks et aktivitetstæppe eller i en vugge, og hvis I har bil må I købe en bilstol.

Se på hvordan i bor: Hvordan vil du at babyen skal sove? Hvad passer for jer? Og så køber du kun det nødvendigste: Seng, madras, dyne/tæppe, lagen x2, dynetræk x2.

Det samme med puslepladsen: Vi havde f eks en arbejdsbænk på et vaskerum som stod lige ind til en vask, så med en puslepude ovenpå og en lille reol monteret over var alt på plads.

Det samme med tøj: Tænk enkelt. Ofte får man en del tøjgaver efter fødslen og det er ikke nødvendigt med de helt store mængder til de aller mindste.

En barnevogn er god at have. Se på, hvordan I lever og køb en vogn som passer til forholdene. Skal I ofte have den med i bilen? Skal den stå fast på en balkong? Skal du jogge med den? Skal du bruge den på turer i skoven?

Efterhånden ser du, hvad du virkelig har brug for. Og ekstra udstyr/ting du bruger meget af kan suppleres op, og barnets far kan sendes i byen for at købe ting, du oplever I mangler, selvom du måske de første dage ikke føler dig i form til en bytur. Det er ikke en katastrofe om I kommer hjem med babyen og pludselig kommer i tanke om, at I ikke har blebøtte eller neglesaks. Selv havde vi købt et babybadekar, men min kollega vaskede konsekvent babyen i vasken på badet.

Ikke stress. Tag en ting ad gangen og se, hvad besteforældrene evn har lyst til at bidrage med osv. Du har stadig god tid.

Og så hyg dig med at handle tingene. Der findes så meget fint!

Lykke til!

Anmeld

18. januar 2011

Store Baller

Hej alle sammen...

Hvor er det dejlig beroligende at høre at min tanker er helt normale, nogen dage er de også mere urolige end andre.

Tak for listen og de gode råd

Jeg håber det hele falder på plads med tiden  så må bare ta det stille og roligt indtil da

Knus her fra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.