Er nogen af jeres børn kræsne?
Ja, jeg ved godt det nogen steder er et forbudt ord, da kræsenhed er noget forældre har opfundet.... men alligevel....
William spiser ikke ret meget - og ikke ret mange forskellige ting. Man får jo altid at vide, at man skal se på om de er sunde og raske - og det er han jo. Lidt lille af sin alder, men ikke unormalt (og vi forældre er heller ikkke de højeste)
Han er dog de sidste par dage blevet temmelig irritabel og meget nem til at blive pylret. I børnehaven blev jeg idag spurgt om han havde haft en hård weekend - og vi kom så ind på hans spisevaner, som er mildt sagt anstrengte.
Morgenmaden er ok: havregryn med rugfras og mælk evt banan
Frokost: han mener ikke han kan lide rugbrød - men alligevel er det det han beder om - og pålæg: leverposteg eller pålægschokolade.
Vi har forskellig slags brød i hans madpakke - alt med fuldkorn, så han trods alt får noget sundt brød... Rester af aftensmad kommer retur.
Aftensmad:
på positivlisten står:
risengrød
pandekager
tortillas (kun pandekagen)
pommes frites
kartoffelmos
pasta (men kun pasta, ikke kødsauce)
frikadeller (af og til)
And that's IT!!
Han går hellere i seng uden mad end at smage på noget som helst andet - og jeg har det ikke godt med at skulle tvinge ham....
Man skal ikke gøre det til et problem men det ER det altså bare nu!
What to do?? Han gider absolut ikke med i køkkenet for at hjælpe/kigge - og er generelt bare ikke interesseret i mad....
Mette, glad for at lillesøs spiser alt hun får serveret....
Anmeld