Har panodil altid effekt ved øresmerter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.589 visninger
10 svar
1 synes godt om
17. januar 2011

Henri84

Overskriften siger vidst sig selv..
Hvis baby har ondt i ørerne, vil hun så altid have effekt af panodil, eller er det ikke alle det virker på?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2011

Nalle

Ved ikke om det virker på alle.

Sebastian har lige været syg, da vi havde ham til læge, fik vi besked på at give ham børnepanodil, fordi hun mente han havde ondt i ørene, da hun ikke måtte røre ved dem.
Så kunne da forestille mig det havde nogenlunde effekt på alle børn

Anmeld

17. januar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Det er smertestillende, så jeg kunne ikke forestille mig andet end, at det hjælper på alle børn

Anmeld

17. januar 2011

Kay

tror det kommer an på øresmerten...

jeg var selv ørebarn og har stadig problemer med mine øre.... jeg er igang med penecilin for betændelse i begge øregange...

og panodil hjælper til en hvis grænse... det hjælper på smerten fra betændelsen... Men, hvis betændelsen skaber "det berømte" tryk på trommehinden, afhjælper det sjældent smerterne fra trykket... og hvis det er sletm med smerter og øre, hjælper panodil ikke længe...

jeg har ingen erfarringer med børn og medicin, men jeg tager selv 1-2 panodiler med 1-2 ibumetiner, når det er rigtig slemt, og det er også det min ørelæge råder mig til

Anmeld

17. januar 2011

Valle81

Henri84 skriver:

Overskriften siger vidst sig selv..
Hvis baby har ondt i ørerne, vil hun så altid have effekt af panodil, eller er det ikke alle det virker på?

Hey,

Det kommervel egentligan på hvor ondt barnet har - tror det tagertoppen af smerter - men hvis der er meget tryk er det jo rigtig ubehagelilgt:0(

Er selv ørebarn - og husker det tydeligt:0(

Anmeld

17. januar 2011

Henri84

Tak for svar... Det er bare fordi min pige jo har sovet elendigt i 5 1/2 mdr. nu
Ørelægen konstaterede væske, men mente ikke hendes dårlige søvn skyldtes smerter pga. når panodil ingen virkning har....

Anmeld

17. januar 2011

SussieThyssen

Øvs ja..hvis man har prøvet at have ørepine så skal der godt nok meget til...ganske ligesom ved tandpine.
Det er jo et tryk, der opbygges i et meget lille rum, ligesom en tandbyld, og så hjælper almindelig smertestillende ikke meget, men som de andre siger, så kan det tage toppen af smerterne.
Så giv endelig den bette det hun kan/må få, lindre lidt kan det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

17. januar 2011

Henri84

SussieThyssen skriver:

Øvs ja..hvis man har prøvet at have ørepine så skal der godt nok meget til...ganske ligesom ved tandpine.
Det er jo et tryk, der opbygges i et meget lille rum, ligesom en tandbyld, og så hjælper almindelig smertestillende ikke meget, men som de andre siger, så kan det tage toppen af smerterne.
Så giv endelig den bette det hun kan/må få, lindre lidt kan det.

Kærligst
Sussie

Men det virker jo ikke
Derfor vi er i tvivl om om det reelt set skyldes ondt i ørerne, eller om vi skal lede et andet sted...

Anmeld

17. januar 2011

Jibbe

Jeg er i mødregruppe med en læge som har fortalt at nogle læger slet ikke vil give smertestillende og antibiotika ved øreinfektioner da de blodkar som går ud til øret er så små at det næsten ingen virkning har. Så tvivler på at det virker

Anmeld

17. januar 2011

SussieThyssen

Henri84 skriver:

Men det virker jo ikke
Derfor vi er i tvivl om om det reelt set skyldes ondt i ørerne, eller om vi skal lede et andet sted...

Prøv at snakke med lægen om det.
Jeg har opdaget at panodil ikke virker særligt aktivt på mig, men pamol gør, og sådan er det med mange typer medicin.
Mennesker er forskellige, noget virker på de fleste, og så er der dem, der bare skal have noget andet.
Umiddelbart er det de samme ingredienser, men af en eller anden grund så er der alligevel en forskel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.