isimaven skriver:
Sikke en god idè med statusrunde 
Her går det for det meste godt, men jeg må sige at det overrasker mig hvor stor forskel der er på at have 2 og 3 børn, uendelig meget vasketøj og meget mindre tid til at lave mad, hygge med de store unger og til at lave lækker mad men med planlægning går det dog. Vores 3 årige søn har reageret lidt på sin lillesøster så han er til tider lidt sur og hidsig og så er han blevet enormt mor og far syg! Men han er dog begyndt at synes hun er ret sød. Vores store datter på knapt 7 år har fra dag 1 været helt forelsket i sin lillesøster hun var også med til fødslen så hun føler virkelig at hun ejer en stor del i hende 
Zoe er en bestemt lille dame som for det meste er glad og tilfreds (i hvertfald når hun ligger i arm med mor eller far), hun har dog haft nogle grædeaftener men det virker som om det er på retur nu. Jeg ammer hende 100% og det går rigtig godt - hun har på knapt 8 uger taget over 1 1/2 kilo på fra 2,5 kilo til lidt over 4 kilo nu, men hun sutter også hyppigt og desværre indtil videre også om natten. Så her er mor lidt træt i det da hun for det meste venter med at sove en ordentlig lur indtil om eftermiddagen og da har jeg hentet de 2 store så lure får jeg ikke mange af, men vi arbejder på at indføre en formiddagslur og i dag er det faktisk lykkedes mig at få 3 kvartér på øjet mens hun lå ude i barnevognen
.
Jeg synes efterhånden vi begynder at finde rytmen med hende og jeg kan mærke at det hele bliver nemmere når man har lidt fornemmelse for hendes døgnrytme.
På onsdag starter vi op på et stimulastikhold (babygymnastik) og det glæder jeg mig til.
På mandag får vi sundhedsplejersken på besøg og jeg er spændt på hvad vægten siger for jeg tror hun er i gang med et ordentligt voksespring i øjeblikket, hun er dog ikke vokset ud af str. 50 og 1'er bleer endnu, men det varer vist ikke længe.
I morgen er hun 8 uger og jeg synes bare tiden går stærkt, hun er stadig en lille bitte en men jeg synes bare hun bliver så hurtigt stor og da hun nok er min sidste baby prøver jeg på at nyde hende alt hvad jeg kan så længe det varer.
så det er status pt. her hos os 
knus Rakel og Zoe (8 uger i morgen)
Hej Rakel
Hvor ser hun dejlig ud! - og hvor er det egentlig dejligt at høre at det hele ikke er helt så nemt som der står i bøgerne, selvom det er jeres 3. barn
Jeg tænker at det sagtens kan være svært med søskende - jeg ved da hvordan jeg selv opførte mig da jeg blev storesøster
... og hvorfor skulle det være anderledes nu
Ja jeg synes i hvert fald at det hele er meget nemmere nu hvor Victoria har fået en rigtig god rytme. Vi står op kl 6-6.30 og så hygger vi hele formiddagen med en enkelt kort lur eller 2 hvor man så kan gå i bad eller ordne vasketøj (som jeg by-the-way synes man gøre helt ufatteligt meget!!...kan kun gisne om hvordan det så må være med 3 børn!), handle osv. Kl 12.30 bliver hun puttet til middag og så sover hun typisk til kl 15.30-16 - nogen gange kører vi på rideksolen og sover til middag og så kan jeg ride imens, men det er nu også rart bare at være herhjemme og så må jeg afsted om aftenen i stedet
Jeg skal ikke klage over hendes soverutiner, men PYYYHA hvor jeg glæder mig til at hun sover igennem
... sys det er hårdt med den afbrudte søvn og ved også allerede nu at der ikke skal gå mange år før nr. 2 er på vej for jeg kan bare ikke holde sammen på mig selv uden ordentlig søvn, og det bliver nok ikke lettere med alderen!
Vi skal starte på babyrytmik torsdag og på tirsdag skal vi til babysvømning - det bliver super fedt og jeg glæder mig til at se hvad hun siger til det
Victoria er snart 62cm og vejer lige godt 6 kg - en dejlig prinsesse!
Kram til jer begge! - og Zoe gi nu din mor en ordentlig formiddagslur ik?