Hvordan går det med November babyerne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

898 visninger
6 svar
0 synes godt om
17. januar 2011

Sky

Hej alle sammen

Hvordan går det med jeres November børn? - er det hele som i forventede?

For vores vedkommende må jeg sige at jeg er rigtig glad - virkelig rigtig glad, og jeg synes at det hele bare køre, men jeg ville lyve hvis jeg ikke sagde at er også er dage/aftener/nætter hvor man tænker "hvorfor gjorde vi dog det her??" 

Victoria er en dejlig nem lille pige - hun græd lidt i starten indtil vi fandt ud af at hun ikke fik mælk nok ved mig og at hun derfor var sulten - så fik hun i en periode både bryst og flaske, men mellem jul og nytår havde jeg desværre pludselig ikke mere mælk og derfor er hun nu fuldt på flaske. Det er jeg egentlig lidt ked af, men der er ikke noget at gøre ved det. I stedet må vi se det fra den positive side! - nu er hun meget lettere at få passet ude 

Hun sover godt om natten! - er typisk kun vågen kl 3.30 og ellers sover hun fra kl 22 og vi står op kl 6. Nu begynder hun efterhånden at være meget vågen i løbet af dagen, og så skal sengetiden gradvist blive tidligere og tidligere...det glæder vi os til så vi kan få lidt voksentid om aftenen. Hvordan er jeres børns puttetid? - går de tidligt i seng?

Efter et par aftener med lidt uro og gråd er vi begyndt at gi hende lidt kamillethe - det er altså bare godt! - hun elsker det og nu er der bare ro og glad baby igen

Jeg synes det er SKØNT at være blevet mor - mange af de ting jeg havde frygtet jeg ikke ville kunne få tid til længere (f. træning), er slet ikke noget problem så længe man bare planlægger det

Åhh...og så er der det med vægten...den skrækkelige vægt...jeg mangler stadig 4 kg!...men de skal nok komme væk - er super motiveret 

Håber at i har lyst til at skrive lidt om hvordan det går med jeres børn 

Mvh Sky

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2011

isimaven

Sikke en god idè med statusrunde

Her går det for det meste godt, men jeg må sige at det overrasker mig hvor stor forskel der er på at have 2 og 3 børn, uendelig meget vasketøj og meget mindre tid til at lave mad, hygge med de store unger og til at lave lækker mad men med planlægning går det dog. Vores 3 årige søn har reageret lidt på sin lillesøster så han er til tider lidt sur og hidsig og så er han blevet enormt mor og far syg! Men han er dog begyndt at synes hun er ret sød. Vores store datter på knapt 7 år har fra dag 1 været helt forelsket i sin lillesøster hun var også med til fødslen så hun føler virkelig at hun ejer en stor del i hende

Zoe er en bestemt lille dame som for det meste er glad og tilfreds (i hvertfald når hun ligger i arm med mor eller far), hun har dog haft nogle grædeaftener men det virker som om det er på retur nu. Jeg ammer hende 100% og det går rigtig godt - hun har på knapt 8 uger taget over 1 1/2 kilo på fra 2,5 kilo til lidt over 4 kilo nu, men hun sutter også hyppigt og desværre indtil videre også om natten. Så her er mor lidt træt i det da hun for det meste venter med at sove en ordentlig lur indtil om eftermiddagen og da har jeg hentet de 2 store så lure får jeg ikke mange af, men vi arbejder på at indføre en formiddagslur og i dag er det faktisk lykkedes mig at få 3 kvartér på øjet mens hun lå ude i barnevognen .

Jeg synes efterhånden vi begynder at finde rytmen med hende og jeg kan mærke at det hele bliver nemmere når man har lidt fornemmelse for hendes døgnrytme.

På onsdag starter vi op på et stimulastikhold (babygymnastik) og det glæder jeg mig til.

På mandag får vi sundhedsplejersken på besøg og jeg er spændt på hvad vægten siger for jeg tror hun er i gang med et ordentligt voksespring i øjeblikket, hun er dog ikke vokset ud af str. 50 og 1'er bleer endnu, men det varer vist ikke længe.

I morgen er hun 8 uger og jeg synes bare tiden går stærkt, hun er stadig en lille bitte en men jeg synes bare hun bliver så hurtigt stor og da hun nok er min sidste baby prøver jeg på at nyde hende alt hvad jeg kan så længe det varer. 

så det er status pt. her hos os

knus Rakel og Zoe (8 uger i morgen)

Anmeld

18. januar 2011

Sky

isimaven skriver:

Sikke en god idè med statusrunde

Her går det for det meste godt, men jeg må sige at det overrasker mig hvor stor forskel der er på at have 2 og 3 børn, uendelig meget vasketøj og meget mindre tid til at lave mad, hygge med de store unger og til at lave lækker mad men med planlægning går det dog. Vores 3 årige søn har reageret lidt på sin lillesøster så han er til tider lidt sur og hidsig og så er han blevet enormt mor og far syg! Men han er dog begyndt at synes hun er ret sød. Vores store datter på knapt 7 år har fra dag 1 været helt forelsket i sin lillesøster hun var også med til fødslen så hun føler virkelig at hun ejer en stor del i hende

Zoe er en bestemt lille dame som for det meste er glad og tilfreds (i hvertfald når hun ligger i arm med mor eller far), hun har dog haft nogle grædeaftener men det virker som om det er på retur nu. Jeg ammer hende 100% og det går rigtig godt - hun har på knapt 8 uger taget over 1 1/2 kilo på fra 2,5 kilo til lidt over 4 kilo nu, men hun sutter også hyppigt og desværre indtil videre også om natten. Så her er mor lidt træt i det da hun for det meste venter med at sove en ordentlig lur indtil om eftermiddagen og da har jeg hentet de 2 store så lure får jeg ikke mange af, men vi arbejder på at indføre en formiddagslur og i dag er det faktisk lykkedes mig at få 3 kvartér på øjet mens hun lå ude i barnevognen .

Jeg synes efterhånden vi begynder at finde rytmen med hende og jeg kan mærke at det hele bliver nemmere når man har lidt fornemmelse for hendes døgnrytme.

På onsdag starter vi op på et stimulastikhold (babygymnastik) og det glæder jeg mig til.

På mandag får vi sundhedsplejersken på besøg og jeg er spændt på hvad vægten siger for jeg tror hun er i gang med et ordentligt voksespring i øjeblikket, hun er dog ikke vokset ud af str. 50 og 1'er bleer endnu, men det varer vist ikke længe.

I morgen er hun 8 uger og jeg synes bare tiden går stærkt, hun er stadig en lille bitte en men jeg synes bare hun bliver så hurtigt stor og da hun nok er min sidste baby prøver jeg på at nyde hende alt hvad jeg kan så længe det varer. 

så det er status pt. her hos os

knus Rakel og Zoe (8 uger i morgen)

Hej Rakel

Hvor ser hun dejlig ud! - og hvor er det egentlig dejligt at høre at det hele ikke er helt så nemt som der står i bøgerne, selvom det er jeres 3. barn  Jeg tænker at det sagtens kan være svært med søskende - jeg ved da hvordan jeg selv opførte mig da jeg blev storesøster ... og hvorfor skulle det være anderledes nu

Ja jeg synes i hvert fald at det hele er meget nemmere nu hvor Victoria har fået en rigtig god rytme. Vi står op kl 6-6.30 og så hygger vi hele formiddagen med en enkelt kort lur eller 2 hvor man så kan gå i bad eller ordne vasketøj (som jeg by-the-way synes man gøre helt ufatteligt meget!!...kan kun gisne om hvordan det så må være med 3 børn!), handle osv. Kl 12.30 bliver hun puttet til middag og så sover hun typisk til kl 15.30-16 - nogen gange kører vi på rideksolen og sover til middag og så kan jeg ride imens, men det er nu også rart bare at være herhjemme og så må jeg afsted om aftenen i stedet

Jeg skal ikke klage over hendes soverutiner, men PYYYHA hvor jeg glæder mig til at hun sover igennem ... sys det er hårdt med den afbrudte søvn og ved også allerede nu at der ikke skal gå mange år før nr. 2 er på vej for jeg kan bare ikke holde sammen på mig selv uden ordentlig søvn, og det bliver nok ikke lettere med alderen!

Vi skal starte på babyrytmik torsdag og på tirsdag skal vi til babysvømning - det bliver super fedt og jeg glæder mig til at se hvad hun siger til det

Victoria er snart 62cm og vejer lige godt 6 kg - en dejlig prinsesse!

Kram til jer begge! - og Zoe gi nu din mor en ordentlig formiddagslur ik?

Anmeld

18. januar 2011

Clisolka

Ja, god idé med en statusrunde

Jeg er en af de sidste ankomne, så mange af Jer kender mig nok ikke

Det går faktisk utrolig godt her hos os. Vi havde lidt startproblemer med amningen og efter 6 uger gik vi over på flaske. Jeg havde ikke nok mælk, og Isabella er blevet en meget gladere baby på den konto. Min sundhedsplejerske var noget imod flasken, men sådan skulle det nu gå, når jeg havde en sulten baby der skreg på mad

Den 3/1 havde vi sundhedsplejersken på besøg - staus: 5400 g og 59 lang.

Siden vi kom hjem fra sygehuset har Isabella sovet igennem om natten - hun sover stadig imellem os i sengen Vi har et par gange smidt hende over i hendes tremmeseng i liften og det er gået perfekt

Isabella har vist arvet sin fars sovehjerte. Vi tager hende med i seng kl 23 og hun vågner mellem 7-9. I barnevognen på altanen kan hun snue 5 timer i træk, men så vækker jeg hende også

Jeg synes ikke jeg har forventet noget mere af at være blevet mor, jo måske vennerne, men sådan må det være... Men ja, der er da dage hvor man tænker, hvorfor man gjorde det Men de dage er der heldigvis ikke mange af, for vi har en meget nem baby! (Endnu)

På tirsdag i næste uge skal vi forbi egen læge til 3-måneders vaccination... seriøst, hvor blev de sidste 3 måneder lige af Pt. har jeg en baby der triller fra mave til ryg, er et værre snakkechatol og der bestemt vil sidde op hele tiden

Anmeld

19. januar 2011

Kaufie

Naja er nu 6 uger - og det er først nu vi skal til at finde en daglig rytme. 

De første par uger var der alt for koldt til at sove ude, så kom jul og nytår, hvor der bestemt ikke var noget rytme i nogetsomhelst. Claus har haft barsel indtil denne uge, så han afleverede William på 3,5 i børnehave - og herefter gik dagen med forskellige praktiske ting mens Naja sov.... Hun ahr haft sin debut i diverse byggemarkeder og IKEA...

Ved 5 ugers undersøgelsen var hun 56 cm og 4,9 kg, så hun havde taget 5 cm og 1,1kg på.... Hun bliver ammet 100%.

William synes hun er sød, men han reagerer også lidt på omvæltningen. Der skal ingenting til før han pylrer - og han har også nogen raseriudbrud over de mindste ting... Desuden skal han have hjælp til rigtig mange ting, som vi ved han kan. Men det er vel hans måde at få den opmærksomhed han kan se Naja får nu hun skal i tøj, have mad, etc.... Så jeg tror det er en ganske normal reaktion.

Natten går fint. Naja spiser meget om aftenen, og ligger også ved mig når jeg går i seng ved 22.30-23-tiden. Jeg lægger hende af og til over i vuggen når hun falder i søvn (hvis jeg selv er vågen) men hun sover bedst hos mig. Så vågner hun 1-3 gange i løbet af natten og vil have mælk... Her er det formiddagen, der soves væk, så jeg kan sagtens få en lur - men for Williams skyld vil jeg gerne have det vendt, så hun sover mere om eftermiddagen, så jeg kan få alene-tid med ham.

Vi går kun til efterfødselsgymnastik endnu. Starter på babysvøm når hun bliver 3 mdr.

Mette + Naja

Anmeld

19. januar 2011

Fru.Mäes <3

VERDENS DEJLIGSTE BARN

Jah, det vil jeg vove at påstå - at ham har vi fået!!

Felix er imorgen 10 uger gammel - han smiler, griner, pludrer og sover igennem om natten.. Vi kan bare ikke klage..

Da han blev født vejede han 2930 gram og målte 48 cm. - nu vejer han 6200 gram og måler 65 cm. Så han vokser bare

Vi hører ham kun, når han er sulten - ellers er gråd en sjælden gæst herhjemme..

Krams Rikke og Felix

Anmeld

24. februar 2011

silden85

Hej

nu må jeg hellere os lige skrive lidt her inde, og vise lidt billeder

ej hvor er jeres guldklumper søde

jamen det går rigtigt godt her, han tager rigtigt godt på vægt, som i nok vil se på billeder, og han er en glad "lille" dreng, han er kun ked af det, når maden er for langsomt eller han er rigtigt træt, eller han vil opleve noget nyt

det er helt vildt så højt man kan elske så en lille en

-silden85

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.