Pigen er blevet vendt - hvornår sætter hun sig fast?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

651 visninger
4 svar
0 synes godt om
17. januar 2011

grønbæk

Jeg er nu 38+1 og fik i sidste uge vendt min pige, da hun var i UK. Hovedet har ikke sat sig ned endnu. Er der nogen der har prøvet ligende og kan huske hvornår hovedet satte sig ned/fast? Jeg har ikke haft en plukve så længe jeg kan huske, så tror slet ikke der er noget som helst der er op over endnu, men begynder selvfølgelig at tænke på en fødsel efterhånden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2011

Mette.

grønbæk skriver:

Jeg er nu 38+1 og fik i sidste uge vendt min pige, da hun var i UK. Hovedet har ikke sat sig ned endnu. Er der nogen der har prøvet ligende og kan huske hvornår hovedet satte sig ned/fast? Jeg har ikke haft en plukve så længe jeg kan huske, så tror slet ikke der er noget som helst der er op over endnu, men begynder selvfølgelig at tænke på en fødsel efterhånden.

Min pige vendte og drejede sig inde i min mave indtil jeg var fulde 37 uger henne, hun vendte sig dog selv med hovedet ned til sidst, så det var ikke vendigsforsøg.

Hun sad faktisk ikke fast med hovedet før jeg var over termin og de kunne rokke med hovedet helt indtil jeg var i fødsel. Så, jeg tror ikke du behøver være nervøs. Min JM sagde til mig at som førstegangsgravid sætter hovedet sig slet ikke nødvendigvis sådan helt fast.

Anmeld

17. januar 2011

SussieThyssen

grønbæk skriver:

Det er meget forskelligt hvornår hovedet står fast, og det kan man heller ikke mærke.
Det er ret sent din bebs har vendt sig, men det er da godt den har gjort det.
Hos de fleste førstegangs gravide sker det tidligere end hos andengangs, så hun lægger sig jo nok ret hurtigt ned hvor hun skal være.
Men det kan din jordemoder vurdere.
Held og lykke med det hele.

Kærligst
Sussie

Anmeld

17. januar 2011

grønbæk

Hun vendte sig ikke af sig selv - det var en vending jeg fik foretaget på fødegangen i sidste uge fik det vist ikke skrevet så forståeligt, sorry.

Nej, jeg tror også der går nogen tid, før det kommer til at ske noget som helst, men lidt spændende at høre om andres erfaringer også.

Jeg må være tålmodig endnu og vente på slimprop, plukveer m.m.

Anmeld

17. januar 2011

TTM

grønbæk skriver:

Hejsa!

Det er slet ikke sikkert hun sætter sig fast indtil lige før du skal føde...

Min datter vendte sig onsdag aften hvor jeg var 41+6

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.