En god start til de små kommer hjem !!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2011

frk Jensen

En god ting er at fylde fryseren med nemt mad.
Frostgrøntsager, kød og evt boller/kage.

Lave lasange, tærter osv til at smide i fryseren i forvejen, så der er nemt aftensmad.

Købe godt ind af pasta, ris osv... Så i ikke skal tænke over det.

i får jo rigeligt at se til med 3 små babyér i huset

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2011

Rebecca55

KaMa skriver:

I går tænkte jeg, hvad jeg aldrig ville kunne have levet uden som tvillingemor:

Microovn

Elkedel (som kan koge ca. 2 ltr. af gangen - der skal laves MANGE flasker af gangen)

Vaskemaskine

Opvaskemaskine

Stavblender (når de skal have vælling og mos)

Derudover så er jeg super glad for min dobbelte ammepude. En almindelig rejeformet i ekstra stor med små kugler i. Bruger den stadig til at fodre børnene på. De er 5½ md og KÆMPE store.

Kan sig tjek til det hele, mangler dog at købe en dobbelt ammepude til mig. Min man har fået en enkelt ammepude, da vi tænker han nok kommer til at give mad næsten lige så ofte som mig...

Anmeld

26. januar 2011

Rebecca55

frk Jensen skriver:

En god ting er at fylde fryseren med nemt mad.
Frostgrøntsager, kød og evt boller/kage.

Lave lasange, tærter osv til at smide i fryseren i forvejen, så der er nemt aftensmad.

Købe godt ind af pasta, ris osv... Så i ikke skal tænke over det.

i får jo rigeligt at se til med 3 små babyér i huset

Jeg har nogle fantastiske sviger forældre som har taget den rolle til sig... De vil lave mad, ordne vasketøj og stå for rengøringen. Så der kan jeg nøjes med så vidt muligt at konsentrere mig om børnene og mig selv.

Anmeld

26. januar 2011

<3

Jeg vil sige flere dyner for sker der uheld så er det rart at have ekstra mens den beskidte bliver vasket.

Og går ud fra at du "kun" behøver to enkelt barnevogner da den sidste kan ligge i trillingecombivognen? Altanbv er også en RIGTIG god ide hvis man har altan

Og det samme med to badekar? Tror kun du kan tage en i bad ad gangen, hvor den anden underholder, tørre de andre to...

Som hovedregel tror man altid at man kan mere end man når Selv med en.

Ellers elkedel, stavblender, masser af små (sunde) plastikbeholdere til modermælk, mos mm, slynger og ja ammepude... Noget jeg ikke har villet være foruden er klart et lammeskind til at lægge under legetæpper mm så de små ikke fryser.Skråstole eller sækkestole vil også være en god ide at få med det samme.

Anmeld

26. januar 2011

Rebecca55

Kirle skriver:

Jeg vil sige flere dyner for sker der uheld så er det rart at have ekstra mens den beskidte bliver vasket.

Og går ud fra at du "kun" behøver to enkelt barnevogner da den sidste kan ligge i trillingecombivognen? Altanbv er også en RIGTIG god ide hvis man har altan

Og det samme med to badekar? Tror kun du kan tage en i bad ad gangen, hvor den anden underholder, tørre de andre to...

Som hovedregel tror man altid at man kan mere end man når Selv med en.

Ellers elkedel, stavblender, masser af små (sunde) plastikbeholdere til modermælk, mos mm, slynger og ja ammepude... Noget jeg ikke har villet være foruden er klart et lammeskind til at lægge under legetæpper mm så de små ikke fryser.Skråstole eller sækkestole vil også være en god ide at få med det samme.

Ekstra dyner go ide... Med badekar regner jeg med min mand kan hjælpe eller hjælpen vi får i dagtimerne kan bade samme tid som jeg, så vi ikke skal stå i kø for at få tingene gjort...!! og alt det andet kan jeg sige tjek til...

Tak for tipsne...

Anmeld

26. januar 2011

Klumpe-dumpe

Rebecca55 skriver:

Ekstra dyner go ide... Med badekar regner jeg med min mand kan hjælpe eller hjælpen vi får i dagtimerne kan bade samme tid som jeg, så vi ikke skal stå i kø for at få tingene gjort...!! og alt det andet kan jeg sige tjek til...

Tak for tipsne...

Først tillykke med dine 3 små babyer :)

Jeg tænker, en ting jeg har været rigtig glad for (som mor til et flaske barn) har været patent flasker. (Sådan nogle glas flasker, som man også laver saft i) Man kan bla. få dem i IKEA. Men min har været guld værd, da den er nem at rengøre og man altid har ekstra kogt vand i køleskabet. (I dit tilfælde, kan det være en ikke er nok)

Og jeg ved heller ikke hvordan du tænker det er nemmest for jer at klare gøre flasker til de 3 små? (taget udfra jeg ikke regner med du kan/skal/vil amme)

Anmeld

26. januar 2011

Rebecca55

Rose <3 skriver:

Først tillykke med dine 3 små babyer

Jeg tænker, en ting jeg har været rigtig glad for (som mor til et flaske barn) har været patent flasker. (Sådan nogle glas flasker, som man også laver saft i) Man kan bla. få dem i IKEA. Men min har været guld værd, da den er nem at rengøre og man altid har ekstra kogt vand i køleskabet. (I dit tilfælde, kan det være en ikke er nok)

Og jeg ved heller ikke hvordan du tænker det er nemmest for jer at klare gøre flasker til de 3 små? (taget udfra jeg ikke regner med du kan/skal/vil amme)

Rigtig go ide, den bliver også noteret... Har ikke helt gennemtækt det med flaskerne endnu. Har hørt man kan få en flaske koger til rengøring, men har ikke fået det undersøgt endnu.

Håber da klart på også at amme kombineret med flasker til de små, men det må tiden vise...

Anmeld

26. januar 2011

Klumpe-dumpe

Rebecca55 skriver:

Rigtig go ide, den bliver også noteret... Har ikke helt gennemtækt det med flaskerne endnu. Har hørt man kan få en flaske koger til rengøring, men har ikke fået det undersøgt endnu.

Håber da klart på også at amme kombineret med flasker til de små, men det må tiden vise...

Jow sådan en tror jeg du vil blive rigtig glad for. Altså en flaske renser.

Tænker også mere hvordan du ville tilberede flaskerne til de små. og du vil fylde et hav af flaske med vand, eller hælde vand i som du nu skal bruge flaskerne.

Ps. JYSK er det sted jeg har set med de biligste stofbleer.

Anmeld

28. januar 2011

Rebecca55

Rose <3 skriver:

Jow sådan en tror jeg du vil blive rigtig glad for. Altså en flaske renser.

Tænker også mere hvordan du ville tilberede flaskerne til de små. og du vil fylde et hav af flaske med vand, eller hælde vand i som du nu skal bruge flaskerne.

Ps. JYSK er det sted jeg har set med de biligste stofbleer.

Hvordan vi vil forberede flaskerne, tror jeg vi skal finde frem til når de små kommer. Vi har ingen børn i forvejen, så ved ikke hvad der er bedst. Men er sikker på at med 3 små babyer, får man hurtig en rutine i hvad der virker bedst for os.

Anmeld

28. januar 2011

<3

Et seperat opvaskestativ til det steriliserede

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.