Fordele

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

600 visninger
8 svar
0 synes godt om
16. januar 2011

hansen1

Hej..

Jeg har haft en meget lang samtale med min mor, angående min gravilitet.. Min mor har så bedt mig tænke meget over de fordele og ulemper der er ved og få et barn..

Jeg må sige jeg faktisk sidder fast lige nu.. Så vil høre om der er nogen der kan komme med nogen fordele og ulemper, såm jeg måske ikk selv har skrevet ned?

På forhånd tak..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2011

B&J

Alt er fordelen jeg kan ikke se en ulempe ved et barn

hov en ulempe er man har ikke så meget tid til hinanden det første stykke tid da det mest handler om baby bleer og kylp hihihihi men hvis man hjælper hinanden og husk af vise man elsker hinanden så klare man også det men det er ´jo sundt af der er en prøve i forholdet

kun at de første 3-6 mdr kan være super håre men ikke for alle

Anmeld

16. januar 2011

hansen1

B&J skriver:

Alt er fordelen jeg kan ikke se en ulempe ved et barn

kun at de første 3-6 mdr kan være super håre men ikke for alle

Okay tak..

Anmeld

16. januar 2011

B&J

hansen1 skriver:

Okay tak..

jeg var lidt for hurtig skrev lige noget mere på

Anmeld

16. januar 2011

Aves.

Alt efter hvem man er og hvor man er i livet, så kan det at få barn ses og opleves som fordele eller bagdele...men intet er jo sort hvidt, det skal man huske...det at øænske sig et barn handler ikke om at gøre det op i fordele eller ulemper...hvis ikke man har lysten til det så synes jeg at man skal vente..

Anmeld

16. januar 2011

LR85

uh der er alligevel mange a hver, men det er nu også meget personligt alt efter hvor man er i livet og alt det.

Jeg har kun fået taget én uddannelse og ville brændende gerne tage en overbygning, men har efterhånden indset a det ikke kommer til a ske, både tidsmæssigt men mest økonomisk. Så en ulempe er a man jo er fastbundet a en økonomi, hvilket jo er forskelligt om man kan tage en uddannelse efter.

Dernæst ER det hårdt a få børn, om man så er 16 eller 26 år.. Det er en opgave som 'hænger' på dig 24 timer i døgnet, man har aldrig rigtig fri.

dermed ikke sagt a jeg har fortudt overhoved, jeg er meet glad for a være blevet mor og ville ikke bytte det, men det krævede helt klart mere end jeg imiddelbart troede og jeg har givet afkald på nogen ting. Men igen, jeg har fået så meget andet.

Hvor er du i livet, uddannelse, kæreste, økonomi, overskud og lign??

Anmeld

16. januar 2011

<3

Jamen som Eva siger det kommer jo an på så meget. Fx hvor man er henne i livet. Der er mange ting men det vigtigste efter min mening er hjerterum hvis der er det så kan det være svært at skulle få en abort og man kommer måske til at fortryde det! Og en abort kan være rigtig ødelæggende at bære resten af livet. Men kom med dine overvejelser så bliver det måske lettere?

Anmeld

16. januar 2011

hansen1

louiseandersen85 skriver:

uh der er alligevel mange a hver, men det er nu også meget personligt alt efter hvor man er i livet og alt det.

Jeg har kun fået taget én uddannelse og ville brændende gerne tage en overbygning, men har efterhånden indset a det ikke kommer til a ske, både tidsmæssigt men mest økonomisk. Så en ulempe er a man jo er fastbundet a en økonomi, hvilket jo er forskelligt om man kan tage en uddannelse efter.

Dernæst ER det hårdt a få børn, om man så er 16 eller 26 år.. Det er en opgave som 'hænger' på dig 24 timer i døgnet, man har aldrig rigtig fri.

dermed ikke sagt a jeg har fortudt overhoved, jeg er meet glad for a være blevet mor og ville ikke bytte det, men det krævede helt klart mere end jeg imiddelbart troede og jeg har givet afkald på nogen ting. Men igen, jeg har fået så meget andet.

Hvor er du i livet, uddannelse, kæreste, økonomi, overskud og lign??

Okay tak..

Jamen ssh uddannelse og lige nu arbejder jeg som vikar inde for det. så økonomien er okay. Kæresten går hvis jeg beholder barnet, vil sige jeg har meget overskud, da jeg faktisk ikk laver det vilde i min fritid..

Anmeld

16. januar 2011

LR85

hansen1 skriver:

Okay tak..

Jamen ssh uddannelse og lige nu arbejder jeg som vikar inde for det. så økonomien er okay. Kæresten går hvis jeg beholder barnet, vil sige jeg har meget overskud, da jeg faktisk ikk laver det vilde i min fritid..

ja det er svært a svare på.

Personligt ville jeg aldrig frivilligt vælge a få et barn med en der ikke vil være med til det. Så ville jeg hellere vente og få det med en som ønskede et barn med mig.

måske skal du høre nogen a de mødre der er alene om det hele. De ved nok mere om det sure og søde.

Jeg synes det er rigeligt hårdt a være mor, selvom jeg har en mand til hjælp. Man skal også have mentalt overksud, ikke bare fritid.

Jeg skal OVERHOVED ikke afgøre om du skal beholde eller ej, men jeg ville aldrig gøre det. Hellere vente til jeg fandt den rigtige og kunne få en familie med ham.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.