Sammenhæng med æl og mens???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

383 visninger
6 svar
0 synes godt om
16. januar 2011

stine_olesen

Hej

Har et lille spørgsmål. For ca 1 år siden stopped jeg med mine p piller og der er så gået 7-8 uger mellem min menstration. Snakked med lægen i fredag hvor han siger at det lyder som om jeg ha manglende ægkøsning, så tænker jeg kræver det ikke en ægløsning for at få sin mens, ved godt jeg ikke bløder så megt kun 3-4 dage, men hvor skulle blodet ellers komme fra eller har jeg misforstået det??

Håber nogen kan hjælpe, har taget piller fra jeg var 15 pga jeg havde mens. hver 14 dag. Men har været stoppet før hvor den har været almindelig. Men da vi skulle have nr 2 gik der ged i det.

KH Stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2011

afrobabies

stine_olesen skriver:

Hej

Har et lille spørgsmål. For ca 1 år siden stopped jeg med mine p piller og der er så gået 7-8 uger mellem min menstration. Snakked med lægen i fredag hvor han siger at det lyder som om jeg ha manglende ægkøsning, så tænker jeg kræver det ikke en ægløsning for at få sin mens, ved godt jeg ikke bløder så megt kun 3-4 dage, men hvor skulle blodet ellers komme fra eller har jeg misforstået det??

Håber nogen kan hjælpe, har taget piller fra jeg var 15 pga jeg havde mens. hver 14 dag. Men har været stoppet før hvor den har været almindelig. Men da vi skulle have nr 2 gik der ged i det.

KH Stine

Siger man ikke at ægløsningen kommer ca. 14 dage før mens.... Det mener jeg da

Anmeld

16. januar 2011

stine_olesen

victoria2008 skriver:

Siger man ikke at ægløsningen kommer ca. 14 dage før mens.... Det mener jeg da

jo lige præcis men min læge mener ikke jeg har ægløsning siden der går så lang tid men bløder jo stadig med ca 8 ugers mellem rum??? Har også set en skrive at hendes gynækolog havde sagt at efter 35 dage får man ikke æl men du får jo stadig mens på et eller andet tidspunkt for at starte på nu.... hmmm

Anmeld

16. januar 2011

afrobabies

stine_olesen skriver:

jo lige præcis men min læge mener ikke jeg har ægløsning siden der går så lang tid men bløder jo stadig med ca 8 ugers mellem rum??? Har også set en skrive at hendes gynækolog havde sagt at efter 35 dage får man ikke æl men du får jo stadig mens på et eller andet tidspunkt for at starte på nu.... hmmm

Jeg har oftest haft større smerter omkring min ægløsning, i forhold til min mens, men så har der været måneder, hvor jeg ikke har haft de smerter, der har jeg så også stillet spørgsmål til om jeg har haft min ægløsning der, men jeg ved det ikke... har du prøvet at tage ægløsningsteste, og se om der er kommet noget ud af det?

Anmeld

16. januar 2011

Kay

altså... hvis man fx. læser om pco/pcos (som jeg har) så kan man godt havde menes (med lang tid i mellem) uden æg løsning...

grunden er at din krop sytadig udvikler ægene, og samler blodet og gør klar til ægløsning... og når ægløsningen så ikke kommer fortsætter den stadig med at "samle blod", indtil der ikke er plads til mere, og så kommer det ud...

så jo, man kan godt havde menes uden æl

Anmeld

17. januar 2011

stine_olesen

Det er også lidt pudsigt er begyndt at have voldsomme smerter der hvor jeg vil tro jeg har æl da det er 14 dage før mens , har prøvet at tage æl test i forbindelse med det men den var negativ.

Lægen sagde jeg ikke havde pco har slet ikke nogen syntomer på det, for havde det også i tankerne.

Må nok bare se tiden an lige nu tænker jeg faktisk ikke så meget på at blive gravid men at få styr på min mens

Er begyndt at få akupunktur for at få styr på min cyklus så er spændt på at se hvordan det virker, tror også det er derfor der er endnu mere rod denne gang.. Tak for alle svarene

Anmeld

17. januar 2011

Kay

prøv at spise zink tabbeletter... mange mangler zink efter de er stoppet med p piller eller anden hormon prevention, e vitaminer skulle også være godt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.