var det forkert af mig at sige nej.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

545 visninger
7 svar
0 synes godt om
15. januar 2011

Anonym trådstarter

Sagen er den at min bror står i RKI, og han ville gerne have en ny telefon. Det kan han jo af gode grunde ikke da den han ville have var med abonnement, så spurgte han om jeg ville købe den til ham og stå for abonnementet.

Det skal siges at han for mindre en 4 mdr siden var ved at gå på tvang med hans hus. Han har bestilt fjernsyn i mit fars navn, og først fortalt min far det bagefter.

Jeg sagde at det ville jeg ikke for jeg synes det var på tide at han lærte at tage konsekvensen af sine handlinger og lærte at leve med/acceptere at han stod i RKI.

Var det forkert at mig at sige nej, og sige min mening?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2011

Stumpen

Jeg kunne komme med en personlig historie her, men vil ikke gøre det, da alle jo kan læse med..

Men jeg ved for 4-5 år siden kunne man hos telia godt købe en mobil selvom man stod i RKI - man skulle "bare" ligge et depositum på 2000 kr... Måske det var en mulighed for din bror (han kan jo spare op)

Anmeld

15. januar 2011

Anonym trådstarter

Stumpen skriver:

Jeg kunne komme med en personlig historie her, men vil ikke gøre det, da alle jo kan læse med..

Men jeg ved for 4-5 år siden kunne man hos telia godt købe en mobil selvom man stod i RKI - man skulle "bare" ligge et depositum på 2000 kr... Måske det var en mulighed for din bror (han kan jo spare op)

Nu er det ved Telia han vil have en mobil, Han kan ikke finde ud af at spare op, han bruger penge hurtigere end han tjener dem.

Er ked af at du ikke kan svare privat, men er ikke plus-medlem så kan ikke vælge en funktion.

Det er mere det om jeg er uretfærdig når jeg har sagt det, for han er blevet så sur at han har slettet mig på face....

Anmeld

15. januar 2011

Muffinmus

Nej, det er sgu i orden. Folk der ender i RKI, er i det fleste tilfælde nogle økonomiske fjolser der ikke bør låne penge af NOGEN overhovedet. Den slags har jeg kendt et par stykker af..og nej, man ge af demlærer det bare ALDRIG, de er ligeglade, vil bare have og det skal være nu,koste hvad det må.

Du har gjort det rigtige og hvis han har en tlf der duer er der bare ingen grund til at få en anden, færdig slut.Ellers kan han købe en brugt billig mobil til 200 kr på dba.

Anmeld

15. januar 2011

Stumpen

Anonym skriver:

Nu er det ved Telia han vil have en mobil, Han kan ikke finde ud af at spare op, han bruger penge hurtigere end han tjener dem.

Er ked af at du ikke kan svare privat, men er ikke plus-medlem så kan ikke vælge en funktion.

Det er mere det om jeg er uretfærdig når jeg har sagt det, for han er blevet så sur at han har slettet mig på face....

Om du er uretfærdig?? Nej, det er du ikke, men derfor kan det godt gøre rigtig ondt på din bror at få det smidt i hovedet...

Og ja han kan som Maria skriver købe sig en billig brugt til han selv kan købe en nyere...

Min mobil er omkring 5 år -uden MMS, radio, videokamera, farver og internet og ved du hvad?? Jeg overlever...

Anmeld

17. januar 2011

Louise mortil4

Nej det sys jeg bestemt ikke det er. Som du skriver må han lære t leve med at han står i RKI og handle der efter. Man kn måske håbe din besked har åbnet hans øjne, men det har det nok ikke... desværre. De fleste, der står i RKI, har alvorligt brug for ekspert hjælp til at lære at stå for deres økonomi.

Anmeld

18. januar 2011

Nadi

Jeg synes det er helt ok at du har sagt nej. Tror jeg havde gjort det samme i din situation.

Nogle gange skal man sætte hårdt mod hårdt for at lære det, men man kan også bare nemt komme op at skændes om penge, og penge skal ikke komme mellem familiemedlemmer. Det kan ødelægge så meget.

Anmeld

18. januar 2011

Anonym trådstarter

Tak for jeres mening, er glad for at det ikke kun er mig der ser sådan på det.

Men ja, tror detsværre heller ikke at han har forstået budskabet af det jeg sagde. Men man kan da kun håbe på det bedste. 

Jeg har stadig ikke hørt fra ham, men jeg har det sådan at hvis han kan blive sur over det, ja så er det hans problem, det er heldigvis ham der har problemet med at blive god igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.