Jordemoderbesøg og protein i urinen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.883 visninger
9 svar
0 synes godt om
15. januar 2011

Riksen

Hej piger!

Jeg er i dag 39+5, og var, som skrevet, til jordemoder i går. Alt ser fint ud både med Karla og mig - bortset fra en mindre ting: jeg har +1 protein i urinen. Min søde jordemoder fortalte, at de vil holde øje med mig, samt at jeg selv skulle være opmærksom på om jeg får det dårligt. Mit blodtryk er rigtig flot, så der er som sådan ingen grund til bekymring, men alligevel tænker man jo sit... eller jeg gør i hvert fald, da jeg er typen, der analyserer og vurderer alt.

Er der nogle af jer, der har eller har haft +1 protein i urinen? Det lyder jo ikke farligt, eftersom min jordemoder ikke fandt det alarmerende, men når nu det kan være tegn på svangerskabsforgiftning, så bliver jeg lidt urolig.

Anyways... mit symfyse/fundus-mål er 36, og Karla skønnes til at være en god størrelse baby på 35-3600 gr., så ingen lille nipsebaby til os - men det havde vi nu heller ikke regnet med, eftersom vi begge er meget høje

Nå, det var blot en lille update fra mig, der håber, at jeg i går var til mit sidste jordemoderbesøg.

Hvordan har I andre det?

Knus fra mig (der måler 108 cm. i omkreds!)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2011

Lene76

havde + 1 protein i min sidste graviditet..... men fik af vide at det ik betød noget når bare de andre ting som blodtryk og ødem var fint... så du kan være helt rolig har osse lige tjekket med en Venninde som er jordemor, inden jeg skrev og hun sagde det samme

Anmeld

15. januar 2011

merethe

Profilbillede for merethe

Jeg har også 1 protein i min urin og har haft det i de sidste par måneder, men min jordmoder siger at det ikke betyder noget.

Anmeld

15. januar 2011

Riksen

Skønt! Det er jeg glad for at høre, for jeg kan simpelthen ikke lade være med at analysere osv., så det er rart at I også har prøvet det, og at det ikke bedtyder noget, når jeg ikke har andre symptomer.

Tak for svar

Anmeld

15. januar 2011

AnneBJ

Dejligt med alle de pæne tal og en flot størrelse super-Karla!

Man kan godt have protein i urinen, hvis der fx er en smule udflåd med, så så længe blodtryk og alt andet er flot, behøver du ikke bekymre dig; men det er dejligt de holder lidt øje med dig

God weekend!

Anmeld

15. januar 2011

sandratobias

+1 er ingenting... Kommer den først op på +3 som min er, er det man begynder og bekymre sig... Men da mit blodtryk ligger som det ska, er de alligevel ikk så bange for noget... Ska så her den 26. januar ha taget blodprøve og urinprøve igen... Har født 1. gang i uge 31+2 pga svangerskabsforgiftning... 

Ska så lige siges at jeg åbenbart har blærebetændelse og oz svamp, så jeg regner med det er derfor den er så høj i protein... 

Igennem hele den her graviditet har den lagt på +1... 

Sandra - uge 33+6... 

Anmeld

15. januar 2011

DK

Jeg havde jo også +1 i protein, +1 nitrat og + 1 leucutter (eller noget i den dur) Mit blodtryk var på 132/86.

Da jeg så efter en uge ca. fik flimmer for øjenene kontraktede jeg FG og kom jo i tirsdags ind og fik kørt en strimmel, taget blodtryk og fik taget blodprøver. Og alt var i den fineste orden, uden noget tegn på andet end at jeg var "meget" gravid og snart skal føde! Det er jo hårdt for vores kroppe pt!

Så jeg tror ikke du skal være nervøs! Du kan jo ALTID ringe til FG og spørge hvis der er noget. De var så søde mod mig, og jeg følte mig ikke til overs eller pylret eller noget. Jeg fik et tæppe over benene og saft og JDM tog et bord hen til sengen så jeg kunne nå det hele osv osv!!!

Så alt skal nok gå

Anmeld

16. januar 2011

Riksen

AnneBJ skriver:

Dejligt med alle de pæne tal og en flot størrelse super-Karla!

Man kan godt have protein i urinen, hvis der fx er en smule udflåd med, så så længe blodtryk og alt andet er flot, behøver du ikke bekymre dig; men det er dejligt de holder lidt øje med dig

God weekend!

Tak!

Det sagde min jordemoder også, men det ligger alligevel og lurer i baghovedet. Men så er det godt at I også kan berolige mig - det hjælper.

God søndag

Anmeld

16. januar 2011

Riksen

sandratobias skriver:

+1 er ingenting... Kommer den først op på +3 som min er, er det man begynder og bekymre sig... Men da mit blodtryk ligger som det ska, er de alligevel ikk så bange for noget... Ska så her den 26. januar ha taget blodprøve og urinprøve igen... Har født 1. gang i uge 31+2 pga svangerskabsforgiftning... 

Ska så lige siges at jeg åbenbart har blærebetændelse og oz svamp, så jeg regner med det er derfor den er så høj i protein... 

Igennem hele den her graviditet har den lagt på +1... 

Sandra - uge 33+6... 

Tal for svar!

Puha, du er da ramt hårdt med både blærebetændelse og svamp - jeg håber at det "kun" er derfor dit tal er på +3. Men det er dejligt at de ikke er bekymrede for dig.

Rikke

Anmeld

16. januar 2011

Riksen

DK skriver:

Jeg havde jo også +1 i protein, +1 nitrat og + 1 leucutter (eller noget i den dur) Mit blodtryk var på 132/86.

Da jeg så efter en uge ca. fik flimmer for øjenene kontraktede jeg FG og kom jo i tirsdags ind og fik kørt en strimmel, taget blodtryk og fik taget blodprøver. Og alt var i den fineste orden, uden noget tegn på andet end at jeg var "meget" gravid og snart skal føde! Det er jo hårdt for vores kroppe pt!

Så jeg tror ikke du skal være nervøs! Du kan jo ALTID ringe til FG og spørge hvis der er noget. De var så søde mod mig, og jeg følte mig ikke til overs eller pylret eller noget. Jeg fik et tæppe over benene og saft og JDM tog et bord hen til sengen så jeg kunne nå det hele osv osv!!!

Så alt skal nok gå

Nå ja, jeg havde da helt glemt, at du også har + 1 i protein. Godt at der ikke var noget galt, og skønt at du ikke var til besvær - det kan man jo godt være lidt nervøs for. Men de er der jo for at hjælpe, og som du siger; så kan kan man jo altid ringe og høre.

Jeg er blevet væsentligt mere beroliget efter jeres svar, så nu vil jeg pakke tasken til hospitalet færdigt

God søndag!

Knus fra mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.