æg løsning og ikke gravid.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.157 visninger
17 svar
0 synes godt om
15. januar 2011

NilleG

Forstår ikke at hvis man har sex hver gang man har ægløsning hvorfor bliver man så ikke gravid.. Tænkte at hvis man gør det præcist må den da være der men nej nej... Så nu opgiver jeg de ægløsningstester for hvis det alligevel ikke virker  Synes virkelig det er øv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2011

Snefnug1984

Der kan jo være mange årsager til det. Fx. kan din mand have dårlig sædkvalitet, dine æggeledere kan være lukket osv. Er det noget du har tænkt over?

Anmeld

15. januar 2011

NilleG

fik en abort for mange år siden så der kunne jeg hvertfald godt blive gravid... Snakkede med min læge om det kunne have noget med det at gøre og han siger det ingen betydning har..

Kan godt være der er noget galt men vi har kun prøvet i 4 måneder så det er måske tidligt at tænke at der er noget galt.. Forstår det bare ikke hvis der ikke er noget galt og vi har sex imens jeg har ægløsning.. Hvorfor der intet sker..

Anmeld

15. januar 2011

Snefnug1984

fik en abort for mange år siden så der kunne jeg hvertfald godt blive gravid... Snakkede med min læge om det kunne have noget med det at gøre og han siger det ingen betydning har..

Kan godt være der er noget galt men vi har kun prøvet i 4 måneder så det er måske tidligt at tænke at der er noget galt.. Forstår det bare ikke hvis der ikke er noget galt og vi har sex imens jeg har ægløsning.. Hvorfor der intet sker..

Der er desværre mange par som er ufrivillige barnløse, selvom ingen af dem fejler noget og der er regelmæssig cyklus med ÆL hver måned..

Sex skal jo også times ret godt hvis man skal blive gravid

Anmeld

15. januar 2011

Jarnsaxa

Tror desværre det er meget normalt

Det er slet ikke så nemt at blive gravid, som man render rundt og tror, når man nu er vokset op med en skræmmekampagne omkring sex og at fører til unger så let som ingenting.. Nej, det gør det sgu ikke :p

Og der behøver som sådan ikke at være noget i vejen med nogle af jer, selvom man er ihærdig med lagengymnastikken under ÆL. Der er jo mange faktorer, der spiller ind. Den lille sædcelle svømmer jo mega langsomt, og det skal jo egentlig times ret godt, for at cellen og ægget møder hinanden. Det er bestemt ikke givet. Men at vi begge to snart står med to fede streger!!!

Anmeld

15. januar 2011

Rockertand

Jeg kan godt forestille mig, at når man forsøger at blive gravid, så føles det som om alle får held næsten med det samme, men det er langtfra tilfældet - de fleste opnår dog graviditet indenfor 1 år.

Vi er opvokset med graviditetsangst, og at man skal passe rigtig godt på, men faktum er, at det udviklingsmæssigt er en meget kompliceret proces at blive gravid, og der er mange faktorer, der skal spille sammen, før det bliver til et levedygtigt foster.

Hold ud, det skal nok lykkes, men det kræver lidt tålmodighed (som de fleste ikke er i besiddelse af, så du er helt normal, tillykke).

Anmeld

15. januar 2011

NilleG

Tak det er altid noget.. Er rart med lidt støtte om man ikke er den eneste der bliver lettere irriteret over der ikke sker noget med det samme

Anmeld

15. januar 2011

Maise

Da jeg har pco har jeg været hele møllen igennem. kan fortælle dig at der skal være MANGE krav opfyldt for at blive gravid.

Bare sådan noget som om manden har drukket alkohol eller haft feber, siddet i bil med varme i sæddet, taget lange varme bade kan være enkelte årsager til sædkvaliteten mindskes.

for dig kan det være kosten, motion, overvægt, undervægt, din hormonstatus, jeres fælles syre/base kombination, pco, og et hav af andre ting. så det er ikke bare sådan lige at blive gravid desværre. og jo tidl. aborter kan også spille ind i forhold til at det befrugtede ægs mulighed for at sætte sig fast.

Men sex hver 3 dag fra mens til mens giver den bedste sædkvalitet, samt begge at spise sundt og være i form. Det var disse 3 ting der gjorde at jeg blev gravid

held og lykke.

ps. 4 mdr er ikke meget og alt op til ca 1,5 år er helt normalt. så ja tålmodighed skal man desværre have. og øv for det. tog og 2,5 år

Anmeld

15. januar 2011

Molly8

NilleG skriver:

Forstår ikke at hvis man har sex hver gang man har ægløsning hvorfor bliver man så ikke gravid.. Tænkte at hvis man gør det præcist må den da være der men nej nej... Så nu opgiver jeg de ægløsningstester for hvis det alligevel ikke virker  Synes virkelig det er øv

Har læst et sted, at under helt normale forhold hos både manden og kvinden, er der ca. 20% chance hver gang..

Kh Molly

Anmeld

15. januar 2011

Moar2011

NilleG skriver:

Kan du ikke mærke når du har ÆL istedfor?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.