Hej piger
Har lige et par spørgsmål, som jeg håber nogen af Jer kan hjælpe med.
Jeg fik i juleferien min menstruation tilbage 5 mdr. efter fødslen af vores andet barn. Da symptomerne kom, var jeg sikker på at jeg var syg. Jeg havde det fysisk virkelig dårligt, mange mavesmerter og mistede appetitten/lysten til mad. Men så kom menstruationen, og jeg tænkte, at der måske var en sammenhæng. Symptomerne varede ved i en 3 døgns tid – lige indtil den værste blødning var overstået. Det skal lige siges, at jeg aldrig tidligere har døjet med nogen særlige menstruationssmerter – heller i perioden mellem fødslerne af vores to børn.
Nu mærkede jeg så tydeligt i går, at jeg havde ægløsning og i nat kom så de samme symptomer med meget ondt i maven, appetitløshed, træthed mm., så jeg igen føler mig syg, og virkelig ville have svært ved at tage på arbejde, hvis jeg da ikke var på barsel.
Mit spørgsmål er nu, om nogen af Jer har oplevet noget lignende? Og var det i så tilfælde kun ved første gang menstruation efter fødslen, eller har det fortsat efterfølgende? Kan næsten ikke overskue, hvis jeg skal have det sådan hver gang, og da slet ikke to gange i måneden.
Jeg tænker/håber at måske slår hormonerne ekstra hårdt første gang efter fødslen? Derudover skal det lige siges, at lillemanden pt. sover rigtig dårligt, så jeg er i forvejen ret udkørt og i søvnunderskud, hvilket selvfølgelig heller ikke påvirker i positiv retning.
Håber meget I kan hjælpe med Jeres erfaringer.
KH Malene
Anmeld