fødselsdepression

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

609 visninger
2 svar
0 synes godt om
15. januar 2011

Pinkrose

Hej jeg er gravid i 33 uge og ihh hvor jeg glæder mig til hun kommer

Jeg fik kort tid efter min 18 års fødesldag afvide at jeg led af en meget slem depression, jeg kom i noget behandling og fik medicin og 1½ år efter kunne jeg glad/stolt stoppe med medicin og var tilbage med begge ben på jorden

Så blev jeg så gravid kort tid efter, og syntes at flere har nævnt overfor mig at der er større chance for at få en fødselsdepression når man har været i det før.

Nogle der ved noget om dette, måske selv været igennem det ?

bare meget ret at kunne forbrede sig så godt som muligt, så man ved om man skal være ekstra opmærksom på symtomerne osv, hvilke jeg nok lige meget hvad vil være.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2011

TbCp

Hejsa

Jeg har lidt af depressioner i mange år, var på medicin og havde det godt da jeg var gravid. Jeg var dog rigtig nervøs for om jeg skulle få en fødselsdepression efter fødslen.
Derfor snakkede jeg med min jordmoder om det ved første besøg, hun kontaktede så sundhedsplejersken i min kommune og fik arrangeret at hun kom ud til besøg allerede inden jeg fødte.
Så fik vi os en god snak om det hele og da jeg så havde født kom hun også ud til os flere gange end normalt for at "holde øje" med mig, det synes jeg var rigtig rart, for så kunne hun måske være med til at snuppe en depression i opløbet.

Anmeld

16. januar 2011

Pinkrose

TbCp skriver:

Hejsa

Jeg har lidt af depressioner i mange år, var på medicin og havde det godt da jeg var gravid. Jeg var dog rigtig nervøs for om jeg skulle få en fødselsdepression efter fødslen.
Derfor snakkede jeg med min jordmoder om det ved første besøg, hun kontaktede så sundhedsplejersken i min kommune og fik arrangeret at hun kom ud til besøg allerede inden jeg fødte.
Så fik vi os en god snak om det hele og da jeg så havde født kom hun også ud til os flere gange end normalt for at "holde øje" med mig, det synes jeg var rigtig rart, for så kunne hun måske være med til at snuppe en depression i opløbet.

okay det kunne være jeg skulle prøve at komme i kontakt med sundhedspjesken.

tak for dit svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.