Testamente i tilfælde af

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

526 visninger
2 svar
0 synes godt om
15. januar 2011

Pinkrose

Hej nu er jeg ikke mange uger fra den store dag og nøj hvor jeg glæder mig til at se min lille pige.

Men her på det sidste er der flere der har spurgt mig om jeg har fået lavet et testamente i tilfælde af der skulle ske mig noget.

(der er en far, men han er ikke indvoldveret og ønsker ikke at være det)

Ville bare hører om der er nogle af jer der har gjort det eller hørt om det? og evt hvor man kan få det lavet ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2011

N&J

Denisep skriver:

Hej nu er jeg ikke mange uger fra den store dag og nøj hvor jeg glæder mig til at se min lille pige.

Men her på det sidste er der flere der har spurgt mig om jeg har fået lavet et testamente i tilfælde af der skulle ske mig noget.

(der er en far, men han er ikke indvoldveret og ønsker ikke at være det)

Ville bare hører om der er nogle af jer der har gjort det eller hørt om det? og evt hvor man kan få det lavet ?

Jeg har ikke gjort det, heller ikke da jeg blev opereret, til tros for at jeg følte mig meget meget sårbar lige der. Men hvis det er fordi du ikke har nogle forældre (som du evt. kunne se dit barn vokse op hos) eller du ikke mener faderen i tilfælde af der skulle ske dig noget vil være ansvarlig nok til at tage sig af barnet så ville jeg nok gøre det, ellers kan jeg virkelig ikke se nogen grund til det. Har du penge går disse jo automatisk til barnet, så det skulle være i tilfælde af at du gerne ville have retten til at tage dine ønsker med i overvejelserne om hvor barnet skulle placeres hvis det værste skulle ske, jamen så kan du jo gøre det, men det vil på ingen måde være bindende for retten at rette sig efter dine ønsker hvis de mener en anden løsning vil være bedre-- 

Anmeld

15. januar 2011

thilde-tusindfryd

Jeg synes, det er en rigtig god ide at lave et børnetestamente. Især når man er alene eller har uafklarede familierelationer. Man kan risikere, at barnet bliver kastet rundt med, hvis man uheldigvis sku komme af dage selv. Jeg har set et skræk-eksempel i egen familie, hvor en dreng på 15 år blev overladt til sig selv. Langt værre kan det være, hvis det er et yngre barn, der er tale om.

Familien kan desuden bruge rigtig meget energi og ressourcer på at diskutere, hvem der bedst tager sig af barnet, hvis de ikke alle kender dine ønsker klart og tydeligt på det område og også kan dokumentere det, fx overfor myndigheder osv.

Prøv at læse om det her eller prøv selv at google:

http://www.google.dk/#hl=da&source=hp&q=b%C3%B8rne+testamente&meta=&aq=f&aqi=g10&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=1&cad=b

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.