ammestop?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.826 visninger
11 svar
0 synes godt om
13. januar 2011

Caroline86

Hej Ladies.

Nu nærmer vi os Lauras 1 års fødselsdag.

Jeg havde på forhånd sagt at jeg ikke ville amme længere end et år hvis jeg skulle være så heldig at amningen bare kørte. Og så heldig har jeg været

Nu står vi så overfor at skulle planlægge stoppet og jeg begynder at blive i tvivl om nogle forskellige ting så nu vil jeg spørge Jer og håbe på svar

1. hvordan stopper man lettest? skal jeg bare stoppe og lade hende være ked, hvis hun bliver det eller skal jeg lade Daniel være alene hjemme med hende?

2. hvad med mælkestop? skal jeg have ammestop pille, stramme brysterne ind, lade dem være? bum bum bum...

3. hun bliver tit hys når hun skal ammes og det kan slet ikke gå hurtigt nok med at få pakkerne brysterne frem. Hun var, inden hun blev syg i december, nået dertil at hun ikke rigtigt gad amme. Hun kunne ikke koncentrere sig og vi tænkte at det var den bedste måde at hun selv sagde stop (selvom moren syntes det var MEGET hårdt ) men nu bliver hun som sagt meget ivrig og begynder at græde og suger sig så ellers fast som en anden igle. Er det fordi hun vil dominere det nu og vil have lov at bestemme eller er det fordi det er der hun finder tryghed efter al sin sygdom? Ved godt det ikke er et nemt spørgsmål, men hvis hun forsøger at dominere skal jeg naturligvis stoppe nu, hvorimod hvis det er tryghed så er det vigtigt jeg venter lidt... ikke?

Jeg tror det var de spørgsmål jeg havde lige nu... Der kommer sikkert flere

knus Caroline

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2011

Cris

Hun vil ikke dominere, hun elsker bare den skønneste sted der findes i hele verden, for det kender hun jo siden hun er født!

Du trapper ned stille og rollig. Jeg ved ikke, hvor tit du ammer nu. Men du går fra tre til to gange stille og rollig og så fra to til 1. Den enkelte amning vælger du, som den hun bedst kan lide, så du holder på den lidt længere tid. Det giver også tid til dine bryster, til at komme ned med produktionen stille og rollig. Og så, når du er klar, så er det tid til at sive farvel til den sidste amning. Min den store stoppede, da han var 15 måneder. Jeg var gravid og jeg spiste ikke så voldsomt meget og der var pludseligt ikke mere... Jeg ammer den lille to gange i døgnet og vi beholder det lidt længere endu  

Anmeld

13. januar 2011

Caroline86

Cris skriver:

Hun vil ikke dominere, hun elsker bare den skønneste sted der findes i hele verden, for det kender hun jo siden hun er født!

Du trapper ned stille og rollig. Jeg ved ikke, hvor tit du ammer nu. Men du går fra tre til to gange stille og rollig og så fra to til 1. Den enkelte amning vælger du, som den hun bedst kan lide, så du holder på den lidt længere tid. Det giver også tid til dine bryster, til at komme ned med produktionen stille og rollig. Og så, når du er klar, så er det tid til at sive farvel til den sidste amning. Min den store stoppede, da han var 15 måneder. Jeg var gravid og jeg spiste ikke så voldsomt meget og der var pludseligt ikke mere... Jeg ammer den lille to gange i døgnet og vi beholder det lidt længere endu  

hun var jo bare blevet "ligeglad" i en periode..hmm

hun bliver kun ammet inden sovetid så vi er allerede nede på én amning i døgnet

Jeg skal tilbage til studierne 1/2 og det kunne også være rart hvis ikke jeg var så bundet af altid at skulle hjem og putte Det fungerer ikke med at malke ud længere selvom det gik strygende dengang jeg havde mere mælk...

Anmeld

14. januar 2011

NoName

Jeg følger lige med i denne tråd Caroline... Håber det er ok... For min lille Caroline gider menlig ikke ammes mere, når hun blir lagt til bliver hun edder rasende måske 5-6 sug, men når så mælken kommer blirver hun sur igen og nægter at tage fat, og så sidder man der og drypper ... igår aftes blev jeg nødtil at malke det ud der var for jeg var lidt øm, og kunne ikke vente til hun skulle spise i nat, det blev kun til 160ml, og det er jo langt fra nok til at mætte....

men altså, har også tænkt på hvordan man nu lige stopper, min mor siger at hun bare stoppede når hun synes det var nok, altså fra den ene dag til den anden, men det tror jeg ikke jeg kan, jeg har jo stadig en lille produktion, og vil da helst undgå den der amme-stop-pille.

Anmeld

14. januar 2011

Karo

Det er vigtigt at du trapper langsomt ned så du fjerner et måltid af gangen, for ellers vil du få et par meget ømme bryster Det nemmeste er at en anden en dig (din mand) tager Laura når hun vil have mad. Hvis hun er hos dig kan hun jo lugte maden mens hun hos en anden er forskånet for denne lugt og derfor nok har nemmere ved at falde til ro.

Mht. brysterne er det forskelligt hvordan man reagere. Men min søn ammede jeg ham 1 gang om natten da jeg stoppede. Et par dage efter havde jeg et par meget store ømme bryster og det varede en 2-3 dage. Denne gang med min datter er det anderledes. Det er nu 4 dage siden jeg sidst har ammet og jeg kan stadig ikke mærke noget. Så hvordan du reagere er ikke til at sige. Et tip er dog at hvis de gør ond så gør et varmt bad mirakler. Husk ikke at malke ud da det bare holder produktionen igang.

Jeg tror ikke hun prøver at dominere. Mon ikke bare produktionen er ved at svinde ind og det er derfor hun kæmper så meget ?

Anmeld

14. januar 2011

Caroline86

Karo skriver:

Det er vigtigt at du trapper langsomt ned så du fjerner et måltid af gangen, for ellers vil du få et par meget ømme bryster Det nemmeste er at en anden en dig (din mand) tager Laura når hun vil have mad. Hvis hun er hos dig kan hun jo lugte maden mens hun hos en anden er forskånet for denne lugt og derfor nok har nemmere ved at falde til ro.

Mht. brysterne er det forskelligt hvordan man reagere. Men min søn ammede jeg ham 1 gang om natten da jeg stoppede. Et par dage efter havde jeg et par meget store ømme bryster og det varede en 2-3 dage. Denne gang med min datter er det anderledes. Det er nu 4 dage siden jeg sidst har ammet og jeg kan stadig ikke mærke noget. Så hvordan du reagere er ikke til at sige. Et tip er dog at hvis de gør ond så gør et varmt bad mirakler. Husk ikke at malke ud da det bare holder produktionen igang.

Jeg tror ikke hun prøver at dominere. Mon ikke bare produktionen er ved at svinde ind og det er derfor hun kæmper så meget ?

hun bliver kun ammet én gang om dagen - inden hun skal sove!

Der er vist rigeligt med mælk, for det virker ikke som om det er et problem for hende at få det ud! hun er ikke hys når først hun ligger ved brystet, det er lige inden hun bliver lagt til (hun sidder typisk hun farmand når jeg pakker madpakkerne frem) og når jeg skal skifte hende over på den anden side...

Ved de alm måltider er der ingenting, så det lader ikke til at påvirke hende om det er Daniel eller mig der giver hende mad.

det drejer sig jo i virkeligheden om at der er et måltid der skal fjernes og det måltid er så amningen.... Hun behøver det ikke, appetit-mæssigt, tror jeg, men hun nyder det bestemt (og det gør jeg også )!

Anmeld

14. januar 2011

Lady Marion <3

Caroline86 skriver:

Der er vist rigeligt med mælk, for det virker ikke som om det er et problem for hende at få det ud! hun er ikke hys når først hun ligger ved brystet, det er lige inden hun bliver lagt til (hun sidder typisk hun farmand når jeg pakker madpakkerne frem) og når jeg skal skifte hende over på den anden side...

Ved de alm måltider er der ingenting, så det lader ikke til at påvirke hende om det er Daniel eller mig der giver hende mad.

det drejer sig jo i virkeligheden om at der er et måltid der skal fjernes og det måltid er så amningen.... Hun behøver det ikke, appetit-mæssigt, tror jeg, men hun nyder det bestemt (og det gør jeg også )!

Hvis både dig selv og Laura nyder det hvorfor så stoppe det ?? Når du er så langt nede på kun 1 måltid til natten ville jeg beholde det.

Jeg fortsatte med at amme Alexander til natten indtil han var 13 mdr , han virkede mere og mere uintresseret , så begyndte vi at prøve at putte uden ammetåren og det gik nemt ..   men nok fordi han var klar ,,,    Ammestop pille tror jeg slet ikke bliver aktuelt når du ammer så lidt ,, de bliver måske en smule spændte og det er væk i løbet af et par dage .

Anmeld

14. januar 2011

<3

Synes du skal overveje at fortsætte til hun er ovre den værste sygdom og så må fange hende i en ligegladperiode. Jeg ammede Tjalfe til han var 17mdr og der havde han fået en godmorgentår i et lille halvt år. Men alligevel så tabte han sig et kilo på 3 uger efterfølgende plus at så startede sygdommene for alvor for så kunne mine antistoffer ikke hjælpe ham mere.

Men du må gøre som du vil

PS. mine bryster gjorde meganaller og havde feber i en uge!

Anmeld

14. januar 2011

Cris

Caroline86 skriver:

hun var jo bare blevet "ligeglad" i en periode..hmm

hun bliver kun ammet inden sovetid så vi er allerede nede på én amning i døgnet

Jeg skal tilbage til studierne 1/2 og det kunne også være rart hvis ikke jeg var så bundet af altid at skulle hjem og putte Det fungerer ikke med at malke ud længere selvom det gik strygende dengang jeg havde mere mælk...

Hvis du ammer hende inden du putter, i stuen, så er det ikke noget problem. Så kan du være væk om aftenen uden at der sker noget. Hvis du ammer hende inden du putter hende i seng, du gør hende søvni, så kan hun self. blive ked af det. Flyt amning til en halv time eller 20min inden du putter og lær hende den nye rutine. Jeg ammer efter morgenmaden og om eftermiddagen. Hvis vi springer over en amning sker der ikke noget.

Anmeld

14. januar 2011

Karo

Caroline86 skriver:

Der er noget hyggeligt ved at amme, det giver jeg dig helt ret i.

Det lyder som om hun bare ved hvad der skal ske når du ligger hende til og det er derfor hun bliver så hys Simpelt hen af ren glæde af at nu kommer der mad.

Jeg tror det bliver værre for dig at stoppe end det bliver for Laura. Bare sørg for at nyd den sidste gang.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.