Eksperthjælp: Kære Vrimlehoved

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

847 visninger
0 svar
0 synes godt om
13. januar 2011

Ulla Pii Knudsen

"Kære Vrimlehoved"

Hey , er det ok at træne 30-45 min 4 gange om ugen med en puls 80 % af maxpuls , hvis jeg er vant til at træne tre gange om ugen ( spinning ) med en puls tæt på 95 % ? Jeg er i min første trimester , har ingen børn fra før . Jeg er lidt overvægtig ( BMI 28 ) , men jeg er i god form .

MVH Vrimlehode

Ullas svar

Jeg forsøger nu at svare dig en gang til, for jeg er ikke sikker på at du fik den sidste gang.

Tillykke med din graviditet!

Medmindre din jordmoder har givet dig anvisninger om at der er noget, der kan skade barnet kan du træne lige så tosset du vil. Det der er afgørende er at du har det godt. Din vægt har ikke noget at sige her. Du kan træne lige det du vil, sålænge du ikke bliver dårlig, får ondt eller bliver vanvittig træt under eller efter træningen. Og en meget vigtig ting at huske er at DU BLIVER DÅRLIG FØR DIT BARN!

Det kræver at vi LYTTER TIL KROPPEN. Den vil hele tiden sende dig signaler om, hvordan den har det både på godt og ondt.

Din krop er under en meget stor forandring både fysisk og psykisk og det kræver vildt mange ressourcer. Derfor er det helt normalt at opleve overdreven træthed, ømhed og ubehag. Det betyder ikke at vi er syge, men det er dog gyldig grund til ikke præstere alt det vi plejer. Kunsten er at ACCEPTERE at sådan er det og ikke begynde at løfte pegefingre ad os selv. Din krop skal bruge kræfterne på at lave et barn og gøre din krop klar til fødslen.

Træn gerne 4 gange om ugen på 80% af max, hvis det gør dig glad og godt og du ikke oplever nogen form for ubehag af det. Hvis du er glad og har det godt, påvirker det dit barn positivt.
Når du begynder at blive tungere vil jeg anbefale dig at svømme eller gå på et vandhold for gravide. Det er fantastisk for dig at være vægtløs og kunne bevæge dig friere.
Jeg anbefaler dig også at finde et fødselsforberende hold, når du er længere henne i din graviditet, så du under kyndig vejledning, kan forberede din krop og mentalitet til fødslen.

Jeg håber du kan bruge svaret til noget. Du er velkommen til at skrive igen, hvis du har brug for mere.

Kærlig hilsen Ulla

Ulla tilbyder workshops, mødregruppe-besøg og foredrag i hvordan du vender underskud til overskud, gennem at bruge din krop på en fornuftig måde. De mest populære produkter hedder 'Mere energi i moderskabet', 'Effektiv træning mellem bleskiftene' og 'Barnevogns-pilates'.

Se Ullas hjemmeside: MovinMom.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.