Jeg har ikke lige nået at opdatere på min tråd om at være klar til vuggestue, og nu har jeg jo så været på besøg i den integrerede institution hvor vi har fået tilbudt plads fra d.17. februar. Til den tid er Jonte 9,5 måned. 
Jamen det gik jo ok, selvom jeg ikke var helt overbevist da jeg tog derfra. For det første var det en dame som kun havde været på stuen 1 uge der viste os rundt
Så selvom hun var vældig sød virkede hun meget usikker og svarede vævende på mine spørgsmål, det blev jeg ret irriteret over. Heldigvis var der nogle rigtig søde piger på stuen som jeg havde mere tillid til da jeg så dem sidde med børnene, og de kunne så svare mere præcist på mine spørgsmål til rutiner m.m. HM!
Mit første indtryk var at det lignede det det er pt: En byggeplads, fyldt med afdækningsplast og støv... Den nye stue til vugger-børn står klar når Jonte skal starte - Grøn stue. Den gamle stue til de små, Blå stue, ligger klods op af fællesrummet, hvor der myldrer med STORE børnehavebørn.
Jeg havde som udgangspunkt KUN skrevet ham op til rene vuggestuer, da jeg har hørt mange skrækhistorier om små nus der får tæsk på legepladsen og får en hård medfart af de store... Men det kunne jo så ikke lade sig gøre at få plads andre steder.
Da jeg spurgte til om jeg måtte se legepladsen sagde hun som viste mig rundt "åhh, ja, men det bliver kun en lille kort tur for ellers skal jeg jo til at have jakke på..."
Jamen så tag da den jakke PÅ, dame!!!
Legepladsen var så ret stor, og med kuperet terræn - fedt for børnehavebørn, men uha, der var mange steder man kunne "blive væk" og blive trængt op i en krog af de store børn
Jeg fik helt hjertebanken...
Personalet på stuen tog så Jonte mens jeg gik den "lille korte tur", og da jeg kom tilbage sad han ligeså frejdigt på gulvet med pædagogen og et andet barn og suttede på en træklods
Som sukker i mine øjne 

Jeg spurgte så min rundviser om hvordan de tog imod de små, hvad de gjorde for at skærme de mere følsomme børn og de nye og om de mandsopdækkede de helt små - hvilket hun nærmest ikke kunne svare på, men neeej de havde ikke tid til at "være på et barn hele tiden", de var nemlig kun 4 voksne til 13 børn, og fra kl 13 var de kun 3 voksne... 

Det brød jeg mig da SLET ikke om at høre...
Heldigvis kunne jeg så stille samme spørgsmål til en af pigerne, hende der havde siddet med Jonte mens jeg var udenfor, og hun fortalte at de selvfølgelig holdt ekstra øje med de små, at de selvfølgelig tog højde for at de små kunne have dage hvor de var mere følsomme og så skærmede man dem naturligvis så meget som man kunne, og at rutinerne ret hurtigt gav sig selv hvad putning og spisning angår. Og at de små ofte viste sig at være langt mere robuste end man lige troede som forælder. Og så sagde hun at sådan en lille prop som Jonte nok skulle falde fint til når han først kom i gang - se DET var dejligt at høre 
Hvor ville jeg ønske at det var hende som skulle vise mig rundt, for hende den anden havde en underlig attitude, meeeget forsigtig, og let undrende, a la "æhh, altså jeg forstår ikke rigtigt hvad det er du gerne vil have mig til at sige 

" som jeg bare ikke kunne bruge til ret meget.
Et plus er deres lækre madordning, de laver maden selv i deres køkken som de deler med 3 andre institutioner, maden er 100% økologisk og ikke totalt sukkerforskrækket - den så faktisk drøngod ud, deres madplan og den blev stemt ind med 98% for, ved sidste forældremøde
Nå, men jeg ringede så derned dagen efter og fortalte at jeg ville takke ja til pladsen, men at jeg meget meget gerne ville at Joanthan kom ind på den nye stue, da den lå lidt væk fra al tumulten, og dermed er der mindre risiko for at de store børn kommer ind og "forstyrrer". De kunne ikke garantere noget, men lovede at tage det med i overvejelserne når pladserne skulle fordeles 
Så status er at mavefornemmelsen er bedre, men den bliver nok ikke helt god før vi har været til opstartssamtale hvor de forhåbentlig også sætter en på der ved hvad hun taler om 
Tak til jer der har svaret og hjulpet med at berolige mig nok til at kunne se nogenlunde objektivt på stedet - I love you, baby.dk!!!
Kh
Rosa
PS: Lidt aftenhyggehoppeisengenbilleder og så Jontes første stegte flæsk med persillesovs serveret på Rådhuscafeen
Og så lige et nussebillede af min lille paradisfrugt.