Sove på eget værelse, ka I høre evt. gråd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.641 visninger
11 svar
0 synes godt om
13. januar 2011

SSL

Hej

Min kæreste og jeg er igang med PB, men men - da vi bor i en 2-værelses pt., har vi talt meget om hvornår vores barn skal have eget værelse..  Og pludselig blev jeg helt bange for, at min barn som 1-årige skulle have eget værelse!  Tænk, hvis h*n vågner af mareidt og græder og vi sover fra det? Tænk, hvis h*n prøver at kravle over sengen og falder, og vi ikke hører det? Og bum, kom der en masse spørgsmål og bekymring.. Inden vi overhoved er gravide!

Spørgsmålet er så, høre I altid jeres barn græde? Altså, udfra hvad I tror? Hvordan ved man, som mor - at man med garanti hører sit barn?

Jeg led selv af mareidt, og min mor havde mig faktisk først på eget værelse som 3,5årige, fordi jeg vågnede tit med gråd, pga. mareidt.. Jeg sov i min egen seng, men i mine forældres soveværelse! Det skal også tilføjes, at jeg skulle dele værelse med min søster dengang, og derfor ville hun hellere have jeg KUN forstyrrede deres søvn, og ikke også min søsters..

Hvor lang tid har I haft jeres børn sovende ved siden af jer?

Hilsen en allerede stresset kommende mooor, som ingen gang er med bebs

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2011

TbCp

Jeg tror simpelthen at "mor-øret" har et eller andet i sig der gør at man altid  hører sit barn!

Hvis i er meget bange for i ikke høre barnet kan i jo bruge en babyalarm.

Jeg har altid hørt Liva om natten, det er lidt værre med faren.... han har vist ofte hø i ørerne

Anmeld

13. januar 2011

TbCp

Hov... dobbelt indlæg

Anmeld

13. januar 2011

Fru'Rugaard

Vores datter på 9 mdr, har sovet på sit eget værelse siden hun var 4 mdr, og vi har babyalarm, så vi hører hende med garanti
Og når de kan kravle over sengen, er de så gamle at de ikke slår sig - Vil jeg tro

Anmeld

13. januar 2011

DianaM

Vi havde vores datter inde hos os indtil hun var knap 1 år.

Nu er hun snart 2 år og vi har babyalarmen stående inde ved hende og hører hende lige så snart der er noget, på samme måde, som da hun sov inde hos os.

Anmeld

13. januar 2011

SSL

TbCp skriver:

Hov... dobbelt indlæg

Ja, altså - dét tænker jeg jo også, at mor altid hører sit barn! Men for hulen, jeg blev så stresset! Jeg synes jeg har læst meget herinde, at børn er under et halvt år, når de puttes på eget værelse, og blev bare så ked! Jeg måtte virkelig tage en snak med min kæreste og sige, "JEG bestemmmer hvornår bebse skal på eget værelse", han respektere det også fuldt ud, nu.. Men frygter da at jeg har mit barn liggende, til 10års alderen, ha ha

Men hvor gammel var din pige, da hun kom på eget værelse?

Ja, jeg tænkte også babyalarm, meen - er de beregnet til en hel nat egentlig? Ja, det kommer vel helt af sig selv, når først man har bebse her, men ja - tænkte nu meget over det

Anmeld

13. januar 2011

SSL

Fru'Rugaard skriver:

Vores datter på 9 mdr, har sovet på sit eget værelse siden hun var 4 mdr, og vi har babyalarm, så vi hører hende med garanti
Og når de kan kravle over sengen, er de så gamle at de ikke slår sig - Vil jeg tro

Ja, længe leve babyalarm, HVIS vores bebs skal ind så tidligt.. Men det tror jeg nu ikke.. Det er jo så svært at sige.. Det kan jo også være farmanden slår hånden i bordet..

Det må tiden vise, men dejligt at hører lidt forskellige råd da

Anmeld

13. januar 2011

TbCp

SSL skriver:

Ja, altså - dét tænker jeg jo også, at mor altid hører sit barn! Men for hulen, jeg blev så stresset! Jeg synes jeg har læst meget herinde, at børn er under et halvt år, når de puttes på eget værelse, og blev bare så ked! Jeg måtte virkelig tage en snak med min kæreste og sige, "JEG bestemmmer hvornår bebse skal på eget værelse", han respektere det også fuldt ud, nu.. Men frygter da at jeg har mit barn liggende, til 10års alderen, ha ha

Men hvor gammel var din pige, da hun kom på eget værelse?

Ja, jeg tænkte også babyalarm, meen - er de beregnet til en hel nat egentlig? Ja, det kommer vel helt af sig selv, når først man har bebse her, men ja - tænkte nu meget over det

Hun kom på eget værelse da hun var 4 mdr. men det lå lige overfor soveværelset, så fra vores seng til hendes var der vel 15 skridt
Hun kom derind så tidligt fordi vi vækkede hinanden hele natten og bagefter fik vi en meget bedre  søvn alle 3.

Mener der er flere baby-alarmer der kan stå i lader og det kan de jo godt gøre hele natten og så være tændt imens. Vi har dog aldrig selv haft brug for det.

Anmeld

13. januar 2011

Fru'Rugaard

SSL skriver:

Ja, længe leve babyalarm, HVIS vores bebs skal ind så tidligt.. Men det tror jeg nu ikke.. Det er jo så svært at sige.. Det kan jo også være farmanden slår hånden i bordet..

Det må tiden vise, men dejligt at hører lidt forskellige råd da

Jeg sover bedst når vores datter sover på hendes eget værelse
Og hun vågnede os hvis vi bare bevægede os, eller hvis vi skulle på toilet

Anmeld

13. januar 2011

SSL

TbCp skriver:

Hun kom på eget værelse da hun var 4 mdr. men det lå lige overfor soveværelset, så fra vores seng til hendes var der vel 15 skridt
Hun kom derind så tidligt fordi vi vækkede hinanden hele natten og bagefter fik vi en meget bedre  søvn alle 3.

Mener der er flere baby-alarmer der kan stå i lader og det kan de jo godt gøre hele natten og så være tændt imens. Vi har dog aldrig selv haft brug for det.

Det er jo også en vigtig faktor, at alle parter har en god nattesøvn, og ikke kun at moren har det, men farmand og bebs har søvnproblemer..  

Men ja, blev så stresset  Men vi finder jo også vores løsninger som alle andre, men det er da super at hører nogle andre problemløsninger og råd

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.