Jeres børns DP/VS tider??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

475 visninger
7 svar
0 synes godt om
20. februar 2008

Muffinmus

Den er i en af de andre tråde, men rykker den lige herind.
William kommer desværre til at blive et af børn der skal være længe afsted hver dag i DP. Jeg har jo et arbejde at passe:)
Men hans dag vil se sådan ud

man-torsdag : 06.30-16.30
fredag : 06.30-14.30

Kan på ingen måde aflever senere da jeg selv skal møde 07.30 og har en times kørsel på arbejde og kan heller ikke hente senere da jeg først har fri mellem 15.30-19.00. De lange dage får jeg først når min mand kommer hjem til hverdag igen.
Synes mange andre skriver deres børn først skal afleveres kl 8.30 eller endda kl 9 og hentes igen kl 14-15... Det kan man sgi da ikke med et fuldtids arbejde????
Nå, men svigermekanikken kan hente ham 1 dag hver 14 dag for at give ham en kort dag i ugen og for at hygge ligt med ham. Ikke noget vi har aftalt endnu, men de vil gerne hente i ny og næ:)
Kan ikke få en ung pige til at hente ham da DP ligger 13 km væk og synes måske det er lidt overflødigt. Om han er hos en sød DP eller med en ung tøs er sgi da det samme.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2008

LouiseViola

Hej Maria
Jeg tror altså at det er helt normalt med lange dage for de små! Forældre arbejder jo;)
Min søn på 2,5år har også gået i dagpleje, og jeg kunne aflevere og hente ham til "direktør-tider" fordi jeg var studerende. Men det er slut når Viola skal i dagpleje og min barsel er slut, så skal hun afleveres tideligt. Er nemlig lærer, og som bekendt starter undervisningen jo kl 8.
- louise

Anmeld

20. februar 2008

Anja

Hej !

Ja, det kan godt være vanskeligt at få åbningstiderne til at passe. Da vi havde den store i DP var det ikke noget problem for os. Ved ikke hvornår hun åbnede men hun lukkede kl 16 man-tors og kl 15.30 om fredagen. Vi afleverede ca 7.30 og sådan bliver det også når Elias starter til august. Det vil være sjældent at drengene bliver hentet efter kl 15, da jeg er skolelærer og de fleste dage har undervisningsfri lige over middag. De dage jeg har meget forberedelse eller møder passer min mand ind i sine arbejdstider. Han er butikschef, så han laver jo sine egne arbejdstider.

Vi er meget glade for, at vi har mulighed for stor fleksibilitet i hverdagen, men har stor forståelse for at mange har vanskeligt ved at få det til at hænge sammen.

Jeg synes ikke at ungerne lider nød ved at være lidt længere afsted, det er jo som udgangspunkt et godt og trygt sted. Jeg ville i al fald foretrække det frem for at få en ung pige til at hente.

Anja

Anmeld

20. februar 2008

Muffinmus

come on tøser...kom lige ind med lige ord herinde!!!:(

Anmeld

20. februar 2008

sttina

Sådan kommer vores dage også til at se ud..
Mandag til torsdag fra 7-16 og fredag fra 7-15,30

Indrømmet har nydt at Mikkel kun har været afsted fra 9-15 ca her mens jeg har barsel,men ved også at det kun er kort tid jeg har den glæde.. Og samtidig så ved jeg jo at mikkel var glad og tilfreds før på trods af de lange timer, så jeg eer sikker på det nok skal gå :D

Anmeld

20. februar 2008

Rasmine

Mille og Rasmus bliver afleveret 7.45, og hentet kl. 15.
Når jeg engang er færdig med studiet, og hvis jeg har dagvagt vil de blive hentet ca. 15.15-15.30.

Jeg er ikke tilhænger af lange dage i institution, men nogle bliver jo nødt til at være der længe pga. forældrenes job. (Har alle ikke et job næsten?)

Hvis jeg/vi begge havde langt til job, tror jeg vi ville tage en snak om en evt. flytning.

Anmeld

20. februar 2008

Astrid P

Fordi jeg er studerende, har vi valgt at melde Smilla i en vuggestue med begrænsede åbningstider. Det er nemlig den eneste institution i vores by som det overhovedet er muligt at få en plads i da indbyggertallet er næsten fordoblet på et par år. Nå, men institutionen åbner kl 7.30 og ungerne skal være hentede senest kl 15. Så hendes dage bliver ikke vildt lange, men det er jo altså kun fordi jeg er studerende at det lader sig gøre...
Når jeg bliver færdig næste år, håber jeg at vi kan få det ordnet sådan at jeg ikke behøver at arbejde fuld tid. Men det kommer jo helt an på hus, bil og alt det andet der hører med...
KH Astrid

Anmeld

21. februar 2008

ivfmarie

Ups... er jeg en dårlig mor?
Jeg går hjemme på barsel med Malte, men Freja er sgu i DP fra 7 til 16 (nogen gange 16.30). Men hun elsker at være der... når jeg kommer vil hun sgu ikke med hjem den fjollede tøs. Og jeg betaler jo for at få hende passet - så er der vel ingen gruntil dårlig samvittighed?
Når engang jeg starter arbejde bliver begge børn passet fra 7 til 16.30 - hver dag.

Marie, doven mor der ikke orker to børn for længe af gangen.. :$

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.