lille bil og barnevogn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21.317 visninger
26 svar
0 synes godt om
13. januar 2011

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

hej.

Jeg vil lige høre jer om hvad i gør (dem af jer med en lille bil) når barnevognen skal med.

Vores bil er en kia Picanto, og der er altså IKKE plads til barnevognen, og jeg er sikker på at barnevognen er noget af det vigtigste når den lille kommer ud.

Vi havde overvejet at købe tagbøjler eller et lastholdersæt til picantoen, så man kan transportere barnevognen på taget, men må man det?

Eller måske et cykelstativ på bagenden som sidder fast i bagklappen, da vi ikke har anhængertræk.

Nogen der har idér eller kommentar?

vedhæfter lige foto af bilen (rød kia Picanto), tagbøjler og cykelstativ.

-Skovrup

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2011

Bigmamma

Cykelstativ til bagenden, når man ikke har anhængertræk kan jeg ikke anbefale. Vores faldt af mens vi svingede ud af parkeringspladsen  Og den var godt spændt fast, men det kan også være at den bare ikke passede til vores bil, Selvom vi havde kørt med den nogle gange hvor det havde gået fint...Men fulger lige med i denne tråd for at høre andres erfaringer for det er så besværligt når vi skal ha barnevogn med nu hehe

Anmeld

13. januar 2011

Ka+Ma=Be

Jeg følger også lige med, da vi har næsten samme problem Vi vil gerne have en lille, økonomisk og billig bil, men vi frygter at der så ikke kan være en barnevogn.

Anmeld

13. januar 2011

SaraLM

Der findes et stativ man kan få sat på biler der ikke har anhængertræk (og ikke kan få det sat på pga bilens størelse/vægt) men pokkerme om jeg kan huske hvad det hedder!?

Det koster ca 2000 kr at få monteret og det er lavet til barnevogne
Måske kan google hjælpe... ellers kan du kontakte en mekaniker og spørge, de véd den slags

Anmeld

13. januar 2011

De3Guldklumper

Vi havde en dejlig lille Audi A2 inden vi fik vores den første og der kunne vi sagtens ha vores oddervogn bagi.. Af med hjulenen og ned med stellet samt kassen ovenpå.. Ingen problem.. Og det var da uden at skulle lægge nogle sæder ned eller andet - det hele var bagi..

Jeg tror i vil blive MEGET trætte af at skulle ha stellet op på taget hver gang.. Så jeg ville nok vælge stativet selvom jeg ikek kender det når det ikke sættes på anhængertræk

Anmeld

13. januar 2011

tingimor

lytter lidt med da vi køre i en suzuki swift og det heller ikke lige frem bagae plads der præger den. men dejlig øko nu min kæreste køre langt være dag  

Anmeld

13. januar 2011

Jakob'sMor

Fru. Skovrup skriver:

hej.

Jeg vil lige høre jer om hvad i gør (dem af jer med en lille bil) når barnevognen skal med.

Vores bil er en kia Picanto, og der er altså IKKE plads til barnevognen, og jeg er sikker på at barnevognen er noget af det vigtigste når den lille kommer ud.

Vi havde overvejet at købe tagbøjler eller et lastholdersæt til picantoen, så man kan transportere barnevognen på taget, men må man det?

Eller måske et cykelstativ på bagenden som sidder fast i bagklappen, da vi ikke har anhængertræk.

Nogen der har idér eller kommentar?

vedhæfter lige foto af bilen (rød kia Picanto), tagbøjler og cykelstativ.

-Skovrup

Jeg troede heller ikke vi ville have plads (har en seat ibiza) men vi tog i babysam og prøvede om den barnevogn vi havde i tankerne kunne være der og det kunne den.

Jeg vil forslå at i prøver om i kan have en vogn bag i, altså hvis ikke i har gjort det - måske bliver i overrasket

Anmeld

13. januar 2011

DK

Vi har købt en Brio Sing kombivogn! Den kan være i bagagerummet på vores Peugoet 107 (den der er ens med citroen c1 og toyota aygo), som jo altså også har VERDENS MINDSTE bagagerum!

Det ER en lille kombivogn, og jo altså ikke en stor barnevogn! Men tilgengæld så har vi mulighed for at have vognen med rundt, og bruge når vi skal nogle steder! Så har vi en stor barnevogn herhjemme som Bimmeren kan bruge til sovevogn i haven og sådan!

For mig var det vigtigt at hele vognen kunne være i bilen, og LET kunne komme i og ud. Altså man skal bare have den vogn ind og ud af bilen 1000 gange, og så var det altså for bøvlet hvis den skulle hænge bagpå eller skilles ad i atomer for at kunne være der! Når man står det og regnen PISSER ned og barnet græder i autostolen, så er det bare ikke særlig fedt at skulle have alle hjul af, have madrassen, dyner osv ud af barnevognskassen, have stiverene slået ned i kassen, og have det hele proppet ned i bilen, og alt er vådt osv! 

Derudover kan autostolen klikkes direkte på vognen, og det bliver altså bare SÅ smart tror jeg, hvis man kun lige skal ind efter en enkelt liter mælk eller lign!

Anmeld

13. januar 2011

Moar'en

Jeg ved ikke så meget om det, men min tanke er at et cykkelstativ ikke vil kunne gøre noget for jer, for det er vel kun stellet man hænger på? Så selve kaleschen (staves) skal jo stadig i bagagerummet, og der kan den ikke være. Vi havde selv en dejlig KIA pikanto (snøft savner den bil) men måtte sælge den da vi ikke engang kunne have liften i bagagerummet. den har nemlig et rigtig lille og dumt bagagerum

Anmeld

13. januar 2011

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Pylle3 skriver:

Vi havde en dejlig lille Audi A2 inden vi fik vores den første og der kunne vi sagtens ha vores oddervogn bagi.. Af med hjulenen og ned med stellet samt kassen ovenpå.. Ingen problem.. Og det var da uden at skulle lægge nogle sæder ned eller andet - det hele var bagi..

Jeg tror i vil blive MEGET trætte af at skulle ha stellet op på taget hver gang.. Så jeg ville nok vælge stativet selvom jeg ikek kender det når det ikke sættes på anhængertræk

Audi A2 har et Bagagerum på 390 liter

Kia Picanto har et bagagerum på 157 liter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.