Erfaring med ballonkateter??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

495 visninger
2 svar
0 synes godt om
13. januar 2011

karina pigen

hej all..

jeg var til samtale på hospitalet igår, hvor der blev snakket om at jeg skulle igangsættes med at få lagt et ballonkarteter op en aften og sove med det natten over..

havde ik lige set det komme havde kun regnet med stikpiller, så er da lidt nervøs over hva det lige betyder og føles .

så er der nogen der har nogen erfaringer med det? frygter virkelig en laaang fødsel..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2011

AnneBJ

karina pigen skriver:

hej all..

jeg var til samtale på hospitalet igår, hvor der blev snakket om at jeg skulle igangsættes med at få lagt et ballonkarteter op en aften og sove med det natten over..

havde ik lige set det komme havde kun regnet med stikpiller, så er da lidt nervøs over hva det lige betyder og føles .

så er der nogen der har nogen erfaringer med det? frygter virkelig en laaang fødsel..

Hej Karina,

Jeg har (af gode grunde ) ikke selv erfaring.. Min svigerinde fik et lagt en mandag aften, og tirsdag morgen startede veerne langsomt. Det endte dog i meget akut kejsersnit om eftermiddagen, men ikke pga. katederet.

Håber nogle andre kan give mere brugbare svar - tak for updaten!

Knus

Anmeld

13. januar 2011

celkt

hej.. :-D

Det skal du slet ikke tage så tungt.. :-)

jeg er blevet sat i gang to gange med ballonkateter, fordi jeg fik min den første ved et planlagt kejsersnit, og jeg må derfor ikke blive sat i gang med stikpiller.

Begge fødsler er forløbet ganske uproblematisk, begge gange er de blevet lagt op om aftenen den ene dag, og jeg har fået vedrop og har født den efterfølgende dag.

Her sidste gang tog det såmænd kun 2½ time fra veerne kom, så det gik stærkt.

Men jeg vil så sige, selve kateteret er altså ikke verdens mest behagelige opfindelse, men igen, hvilken del af en fødsel er det... ;-) Du kan få noget smertestillende til natten, når det er lagt op...

hvorfor vil de bruge ballonkateteret på dig?!?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.