Hvornår skal de snakke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.797 visninger
8 svar
0 synes godt om
12. januar 2011

Anonym trådstarter

Jeg har en datter på 1 år og snart 5 måneder...Men hun kan ik sige mor el far.. Men vist nok ja og nej synes jeg ihvertfald og gør nogen andre os .. Hvordan kan man lære dem det og hvornår begynder de ?? Hvornår begyndte jeres????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2011

Na-Wi

Jeg gør det at jeg bliver ved med at gentage nogle forskellige ord rimelig ofte .. altså hvis vi går forbi en hund så siger jeg "se william der går en vov vov" og sådan har han lært at sige vov vov når vi ser en hund.. På den måde lærer vores søn det, men børn er jo forskellige..

Anmeld

12. januar 2011

1977

Profilbillede for 1977

Lige hvornår min egen begyndte kan jeg ikke huske, men min venindes pige er 18 mdr og hun kan kun sige hej og sit navn (på 2 bogstaver)

Anmeld

12. januar 2011

Isabeau

Jeg har en datter på 1 år og snart 5 måneder...Men hun kan ik sige mor el far.. Men vist nok ja og nej synes jeg ihvertfald og gør nogen andre os .. Hvordan kan man lære dem det og hvornår begynder de ?? Hvornår begyndte jeres????

Min datter er 1 år og 4 mdr., og hun kan kun sige "hej", "mam mam" (mad), "vov vov" og "dyt dyt" (når hun trykker på næsen). Nogle gange tror jeg, hun siger "Far", men udtaler det med "B" - ved ikke helt?

Jeg tager det ikke så tungt. Det kommer når det kommer, men selvfølgelig motiverer jeg hende

Anmeld

12. januar 2011

Mie A

Både min søn på 3 år og og min datter på 2 år begyndte først at snakke lige omkring da de blev 2 år. Hvilket var lidt senere end "normalt" - men min søn fik for et halvt års tid siden taget en sprog-test i børnehaven, som viste at han kunne lige præcis hvad han burde.

Det skal nok komme - men du kan hjælpe til ved at fortælle hvad tingene hedder. F.eks når du knapper en trøje - så siger du en knap, hver gang du lukker en knap. osv.

Mie

Anmeld

12. januar 2011

Mira0911

Anonym skriver:

Vores datter er 2 år i næste måned og kan ikke sige det helt vilde... 

Vi troede på et tidspunkt at hun kunne sige både mor og far... Det kan hun ikke... 

Det kommer når de er klar til at snakke, ligesom med alt andet... 

Anmeld

12. januar 2011

Mussen2

Min datter er halvandet og kan sige en del, synes jeg. Mor, far, tak, ja, nej, mam mam, rap rap, miau, gok gok, muh, av, pas på, syg, måne, hej hej, bamme, kuk kuk, ho ho ho og en masse dyrelyde osv.

Jeg synes det kommer meget i ryk og jeg tror det virkelig tager fart nu. I hvert fald kan jeg hører, at der kommer nye ord næsten hver dag. Hun siger også en masse "ord", som f.eks. hååång, hvilket betyder igen (logisk ikke) men når vi fanger, hvad det er hun mener kan man ligefrem se stoltheden og lettelsen i hendes ansigt og så bliver ordet gentaget ivrigt.

Je har altid snakket meget til hende, og har en del "ord"/lyde for forskellige ting, som vi har kommunikeret med. Ex. aaaaahh, når hun ligger på puslebordet, betyder hun er klar til at få børstet tænder

Det skal nok komme, det eneste som kan forhindrer/forsinke sproget er vel væskefyldte ører. Ellers skal det nok komme.

Anmeld

12. januar 2011

*Sofie*

Min datter på 19 måneder kan sige rigtig mange ord. Hun sætter dem ikke sammen som rigtige sætninger endnu, men hun kan sagtens gøre sig forståelig mht hva hun vil.
Hvis hun vil se Bamse og Kylling i fjernsynet siger hun 'Se kylling', hvis hun vil ha sin klud (stofbleen) siger hun 'klu, klu, klu...', hvis hun er tørstig siger hun 'ha vand', når hun er træt siger hun 'ger-sov, ger-sov' (gerne sove). Og så videre...
Nu har jeg heller ikk rigtig andre at snakke med, da jeg er alene med Malou, så vi snakker rigtig meget sammen. Jeg gentager mig selv rigtig mange gange, og taler meget tydeligt, og overdriver nogen gange ordlydene, så hun fanger dem rigtigt.
Nogen gange er jeg nødt til at oversætte hendes ord for andre, når det går lidt stærkt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.