Har formentlig PCO... nogle gode råd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

437 visninger
7 svar
0 synes godt om
12. januar 2011

babyblyp

Jeg har lige været til gynækolog i dag og fået en nedtrykkende nyhed.

Jeg har altid haft uregelmæssig mens og efter stop af prævention overhovedet ingen blødning. Gynækologen scannede mig og fandt at jeg havde en masse ægblærer på æggestokkene, så har formentlig PCO.

Han tog desuden blodprøver for at tjekke hormontal og skal nu afvente besked.

Er der nogle af Jer dejlige tøser som har erfaring med PCO, der kan give lidt råd om hvad der måske fremtidigt skal ske? Hvilken forløb kan jeg forvente at skulle ud i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2011

Oliver,Troia&Wictor

ved ikke rigtig hva pco står for men kan hører det er negativt

du får lige en KÆMPE krammer fra mig

Anmeld

12. januar 2011

Ka+Ma=Be

Jeg har et par veninder med PCO. Kan kun sige at du ikke skal være alt for bekymret endnu Det KAN give problemer, men der kan også gå glidende. Se tiden an og vær positiv

Anmeld

12. januar 2011

Dorthe1986

Jeg har også PCO. Jeg fandt ud af det, da jeg stoppede på p-piller og ikke fik min mens i 8 måneder  Nå men de prøvede at sætte gang i ægløsninger ved hjælp af hormoner, men det gik bare ikke rigtig som det skulle. Efter et par omgange med det, blev vi henvist til fertilitetsklinik, hvor vi blev undersøgt. Jeg fik så beskeden om at jeg skulle tabe mig inden de ville sætte mig i behandling. Lægen sagde han var overbevist om at hvis jeg tabte mig ville jeg begynde at få mens... Hmm tænkte jeg det er nemmere sagt end gjort, bare lige at smide 20-25 kg

Nå men jeg gik i gang med at leve efter bogen Spis dig Gravid, og to måneder efter fik jeg min mens - helt af mig selv  Og en måneds tid senere havde jeg nået at smide 13 kg i alt blot ved at spise pco-venligt og sørme om jeg ikke var blevet gravid helt naturligt også og er nu 26+6

Så det jeg vil sige er at selvom det er møgfrustrerende at få at vide at man har PCO, ja så kan det sagtens lade sig gøre at blive gravid.

Og den pco-kost er god uanset om man vejer for meget eller ej

Og så får du lige et  herfra

Anmeld

12. januar 2011

babyblyp

Dorthe1986 skriver:

Jeg har også PCO. Jeg fandt ud af det, da jeg stoppede på p-piller og ikke fik min mens i 8 måneder  Nå men de prøvede at sætte gang i ægløsninger ved hjælp af hormoner, men det gik bare ikke rigtig som det skulle. Efter et par omgange med det, blev vi henvist til fertilitetsklinik, hvor vi blev undersøgt. Jeg fik så beskeden om at jeg skulle tabe mig inden de ville sætte mig i behandling. Lægen sagde han var overbevist om at hvis jeg tabte mig ville jeg begynde at få mens... Hmm tænkte jeg det er nemmere sagt end gjort, bare lige at smide 20-25 kg

Nå men jeg gik i gang med at leve efter bogen Spis dig Gravid, og to måneder efter fik jeg min mens - helt af mig selv  Og en måneds tid senere havde jeg nået at smide 13 kg i alt blot ved at spise pco-venligt og sørme om jeg ikke var blevet gravid helt naturligt også og er nu 26+6

Så det jeg vil sige er at selvom det er møgfrustrerende at få at vide at man har PCO, ja så kan det sagtens lade sig gøre at blive gravid.

Og den pco-kost er god uanset om man vejer for meget eller ej

Og så får du lige et  herfra

Tak for dit svar.

Jeg spiser allerede som det anbefales når man har PCO, altså holder mig væk fra hvidt brød, hvid pasta, slik, sukker, sodavand mv.. og spiser magert kød, fisk, nødder osv. Jeg er dog ikke overvægtig...

Til gengæld er jeg ikke helt så aktiv på motionssiden, så der bør jeg nok sætte ind.

Anmeld

12. januar 2011

Dorthe1986

babyblyp skriver:

Tak for dit svar.

Jeg spiser allerede som det anbefales når man har PCO, altså holder mig væk fra hvidt brød, hvid pasta, slik, sukker, sodavand mv.. og spiser magert kød, fisk, nødder osv. Jeg er dog ikke overvægtig...

Til gengæld er jeg ikke helt så aktiv på motionssiden, så der bør jeg nok sætte ind.

Super Hvor længe har du spist sådan? Og ja du har nok ret, at du er nødt til at sætte ind på motionen... Tror min krop blev så overrasket over min kostændring, at den slet ikke behøvede særlig meget motion

Anmeld

12. januar 2011

babyblyp

Dorthe1986 skriver:

Super Hvor længe har du spist sådan? Og ja du har nok ret, at du er nødt til at sætte ind på motionen... Tror min krop blev så overrasket over min kostændring, at den slet ikke behøvede særlig meget motion

Jeg har spist sådan længe fordi jeg har noget der kaldes irritabel tyktarm og det forværredes når man spiser hvidt brød, sukker osv.

Men det er jo dejligt at høre en god historie... og et stort tillikke med graviditeten.

Anmeld

12. januar 2011

Dorthe1986

babyblyp skriver:

Jeg har spist sådan længe fordi jeg har noget der kaldes irritabel tyktarm og det forværredes når man spiser hvidt brød, sukker osv.

Men det er jo dejligt at høre en god historie... og et stort tillikke med graviditeten.

Okay ja, men det er i hvert fald en super start, at du allerede er vant til kosten om man så må sige

Og mange tak skal du have

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.