vellykket tale til fordel for unge mødre.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.350 visninger
8 svar
0 synes godt om
12. januar 2011

Anette&Sophia

Jeg skulle idag holde en tale for klassen, om et valgfrit emne som folk har forskellige holdninger, meninger og fordomme om. Derfor valgte jeg unge mødre, og det gik bare skide godt, for at sige det sådan

- min lærer var meget overrasket over mine argumenter, og folk i klassen kunne mærke at jeg var meget imod disse negative fordomme som folk har. ( for syntes virkelig det er for ringe at folk ikke giver os unge en chance! )

Havde sammentidig fundet nogle undersøgelser og statistikker om unge mødre. En Birthe Linddal Hansen som er sociolog og fremtidsforsker, fortalte at hendes tro om hvorfor unge vælger at få børn i en ung alder, er fordi de unge har set kvinderne, som var unge i 1980érne og som havde sat karrieren i første række, senere hen havde "problemer" med at blive gravide. ( skide argument iøvrig hihi )

Hvis vores lærer havde givet karakter lå jeg cirka på en 10ér

Syntes bare lige jeg ville fortælle det er stolt af mig selv!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2011

Koen.

SÅDAN, det er dejligt når man har gjordt et godt stykke arbejde

Anmeld

12. januar 2011

mor-til-vanessa

anetteb skriver:

Jeg skulle idag holde en tale for klassen, om et valgfrit emne som folk har forskellige holdninger, meninger og fordomme om. Derfor valgte jeg unge mødre, og det gik bare skide godt, for at sige det sådan

- min lærer var meget overrasket over mine argumenter, og folk i klassen kunne mærke at jeg var meget imod disse negative fordomme som folk har. ( for syntes virkelig det er for ringe at folk ikke giver os unge en chance! )

Havde sammentidig fundet nogle undersøgelser og statistikker om unge mødre. En Birthe Linddal Hansen som er sociolog og fremtidsforsker, fortalte at hendes tro om hvorfor unge vælger at få børn i en ung alder, er fordi de unge har set kvinderne, som var unge i 1980érne og som havde sat karrieren i første række, senere hen havde "problemer" med at blive gravide. ( skide argument iøvrig hihi )

Hvis vores lærer havde givet karakter lå jeg cirka på en 10ér

Syntes bare lige jeg ville fortælle det er stolt af mig selv!

ærgeligt i ikke fik karakterer for det det var da rigtig flot.

det er også et lidt ømt emne og mange har dårlige holdninger. vi snakkede faktisk lidt om det i samfundsfag og min lærer sagde at i følge statistikkerne så går det unge enlige mødre dårligere end alle andre. gad god lige vide hvad det er for nogle statistikkerne, man skal jo ikke tage efter dum

men er da super godt du har valgt dette emne, kan være der kommer noget mere fokus på det

Anmeld

12. januar 2011

Anette&Sophia

mor-til-vanessa skriver:

ærgeligt i ikke fik karakterer for det det var da rigtig flot.

det er også et lidt ømt emne og mange har dårlige holdninger. vi snakkede faktisk lidt om det i samfundsfag og min lærer sagde at i følge statistikkerne så går det unge enlige mødre dårligere end alle andre. gad god lige vide hvad det er for nogle statistikkerne, man skal jo ikke tage efter dum

men er da super godt du har valgt dette emne, kan være der kommer noget mere fokus på det

Ja, det er da at håbe. for syntes satme det er ringe at folk skal være sådan. så længe vi ikke slår vores børn. omsorgssvigter dem og ryger dem ned i hovedet. Vi kan sgu klare det lige så godt som dem på 30!

Anmeld

12. januar 2011

Alberts/

SÅDAN

ærgeligt der er så mange fordomme om unge forældre, men kan man jo ikke gøre meget ved,

eller jo hvis alle gjorde som dig

Anmeld

12. januar 2011

mor-til-vanessa

anetteb skriver:

Ja, det er da at håbe. for syntes satme det er ringe at folk skal være sådan. så længe vi ikke slår vores børn. omsorgssvigter dem og ryger dem ned i hovedet. Vi kan sgu klare det lige så godt som dem på 30!

ja det vil jeg helt sikkert også mene. alder har ingen betydning for om man bliver en god mor

Anmeld

12. januar 2011

Kruse90

sådan Godt gået

Anmeld

12. januar 2011

DLM

Rigtig flot en skam du ikke fik karakter for det.

selvfølgelig kan man være en god forældre selvom man er ung.

Kan være du skulle være fortaler for emnet så kan det være der var nogle der ændrede syn på de fordomme der er om unge mødre. tv programmer hjælper i hvertfald ikke. synes tit de kun tager det negative, men alt det positive giver jo nok ikke serer

Anmeld

12. januar 2011

Anette&Sophia

DLM skriver:

Rigtig flot en skam du ikke fik karakter for det.

selvfølgelig kan man være en god forældre selvom man er ung.

Kan være du skulle være fortaler for emnet så kan det være der var nogle der ændrede syn på de fordomme der er om unge mødre. tv programmer hjælper i hvertfald ikke. synes tit de kun tager det negative, men alt det positive giver jo nok ikke serer

ja, det er lidt som om at det folk vil snakke mest om er negativitet. men ikke de positive ting. man skulle tro det var børnehave.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.