Trist til mode

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

666 visninger
3 svar
0 synes godt om
12. januar 2011

christinak

Hej alle herinde.

Min kæreste og jeg har besluttet os for at det er på tide at få børn, jeg er bare så uheldig at jeg gennem det seneste års tid har været ramt af 4 underlivsbetændelser, og ingen læger kan finde ud af hvad det skyldes. Den 1 underlivsbetændelse fik jeg tilbage i januar måned 2010 og har aldrig haft bøvl med mit underliv før, efterfølgnde har jeg haft 3 underlivsbetændelser efter jeg er stoppet på mine p-piller, og nu er beskeden fra sygehuset at jeg højst sandsynligt har endometriose eller lukket æggeledere. De har ingen af gangene kunne se noget på scanningerne og meddelt hver gang at alt ser normalt ud, men jeg har stadig vedvarende smerter i periode. Der er ikke et system i mine smerter, de kommer når det passer "dem", så jeg ville hører om andre har haft lign symptomer eller har fået konstateret endometriose eller lign. Føler lige nu at min verden står stille indtil jeg skal ind til den kikkertundersøgelse på sygehuset, tanken om ikke at kunne få børn fylder så meget.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2011

Molly8

christinak skriver:

Hej alle herinde.

Min kæreste og jeg har besluttet os for at det er på tide at få børn, jeg er bare så uheldig at jeg gennem det seneste års tid har været ramt af 4 underlivsbetændelser, og ingen læger kan finde ud af hvad det skyldes. Den 1 underlivsbetændelse fik jeg tilbage i januar måned 2010 og har aldrig haft bøvl med mit underliv før, efterfølgnde har jeg haft 3 underlivsbetændelser efter jeg er stoppet på mine p-piller, og nu er beskeden fra sygehuset at jeg højst sandsynligt har endometriose eller lukket æggeledere. De har ingen af gangene kunne se noget på scanningerne og meddelt hver gang at alt ser normalt ud, men jeg har stadig vedvarende smerter i periode. Der er ikke et system i mine smerter, de kommer når det passer "dem", så jeg ville hører om andre har haft lign symptomer eller har fået konstateret endometriose eller lign. Føler lige nu at min verden står stille indtil jeg skal ind til den kikkertundersøgelse på sygehuset, tanken om ikke at kunne få børn fylder så meget.

Hej Christina

Jeg kender desværre ikke til endometriose. - Til gengæld kender jeg en hel del til frygten for ikke at kunne få børn. Jeg har selv PCO og har ønsket mig barn i mange år. Jeg er nu så heldig at være gravid. Men HOLD KÆFT, hvor ville jeg gerne have vist i løbet af årene, at det nok skulle lykkes engang.

Jeg kan kun sige, at det gælder om at dele din frygt med andre. Det er godt at have andre "projekter" at gå op i: Arbejde, planlægge ferie mm. Og så i øvrigt ikke blive forskrækket over de grimme følelser, der kan dukke op. På et tidspunkt havde jeg næsten lyst til at sparke den gravide foran i køen i Netto. Det hjalp, da jeg tog mig friheden til at lade tårene løbe og bare være ked af det uanset, hvor jeg var og uden at være flov over det.

Jeg håber inderligt for dig, at det skal lykkes jer at få barn på den ene eller den anden måde.

Kh og tanker fra Molly

Anmeld

12. januar 2011

christinak

Hej molly

Mange tak for svar, det er rart at kunne snakke med andre som har eller er igennem det samme som mig, jeg føler ikke jeg kan gøre noget for tiden, den ene dag kan jeg være rigtig glad hvor jeg næste dag er græde færdig, jeg kn ikke samle mig selv lige nu til at tage på arbejde da min psyke er så ustabil, prøver på alle mulige måder at koncenterer mig om noget andet, men nej hvor er det da bare svært. Min søster er lige blevet gravid og jeg er selvfølgelig glad på hendes vegne, men hvor er jeg dog samtidig så ked af det, selvom det måske lyder egoistisk

Anmeld

17. januar 2011

Chiggi

Hej Christina

Jeg har selv endometriose. Konstateret ved kikkertoperation i december 2009. Medmindre du har endometriosecyster (også kaldet chokoladecyster eller endometriomer), så kan endometriose ikke ses på skanninger, men kun konstateres ved en kikkertoperation.

Hvornår skal du have foretaget kikkertundersøgelsen?

Jeg vil sige, at selvom, det kan være hårdt at få at vide, at man har en kronisk sygdom (hvis det er endometriose, det viser sig, at du lider af), så kan det også være en lettelse at få at vide, at der er en grund til alle ens smerter, træthed, humørsvingninger og lign.

Jeg kan anbefale dig at læse mere på www.endo.dk

Held og lykke med operationen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.