Vågner næsten hver time.. (Langt..)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.436 visninger
12 svar
0 synes godt om
12. januar 2011

sismofutten

Uhh, hvor jeg dog bare mangler søvn - og at slappe af :-(
Min datter er begyndt at vågne næsten hver time, og jeg ved ikk hvad jeg skal gøre.. Hun er en MEGET bestemt dame, og bliver let utilfreds..
Hun er næsten 4 måneder gammel og får MME.

Hun har tidligere sovet fra kl. ca. 20 (hvor hun er super nem at lægge til at sove) til ca. 3/4-stykker, hvor hun får mad, og så sover hun igen til ved en 7-tiden, men de sidste par nætter vågner hun bare næsten hver time - giver hende ikk mad, får hende bare til at falde i søvn igen - og så giver jeg hende mad mellem kl. 2 og 4... Jeg når jo næsten ikke at sove..
Og om dagen er hun så mærkelig også.. Jeg leger med hende og underholder hende i ca. to timer af gangen - når hun så begynder at blive træt, giver jeg hende mad igen, skifter hende og lægger hende til at sove i barnevognen f.eks. - her sover hun så igen i 45 min. til en time - så kan jeg gå endnu en tur og hun falder igen i søvn, men når barnevognen står stille, sover hun kun i 10 min. mere - hvis jeg lægger hende til at sove i mine arme, er det præcis det samme - dog vågner hun her med et skrig, og jeg bruger 10-15 min. (hvor hun skriger) på at få hende til at sove igen, fordi jeg kan se og høre på hende at hun er træt (har prøvet at lade hende være vågen, men så er helved løs!) - her kan hun så sover ca. 45 min. til en time mere..

Hvad pokker gør jeg?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2011

Rockertand

sismofutten skriver:

Min datter er begyndt at vågne næsten hver time, og jeg ved ikk hvad jeg skal gøre.. Hun er en MEGET bestemt dame, og bliver let utilfreds..

Hun har tidligere sovet fra kl. ca. 20 (hvor hun er super nem at lægge til at sove) til ca. 3/4-stykker, hvor hun får mad, og så sover hun igen til ved en 7-tiden, men de sidste par nætter vågner hun bare næsten hver time - giver hende ikk mad, får hende bare til at falde i søvn igen - og så giver jeg hende mad mellem kl. 2 og 4... Jeg når jo næsten ikke at sove..
Og om dagen er hun så mærkelig også.. Jeg leger med hende og underholder hende i ca. to timer af gangen - når hun så begynder at blive træt, giver jeg hende mad igen, skifter hende og lægger hende til at sove i barnevognen f.eks. - her sover hun så igen i 45 min. til en time - så kan jeg gå endnu en tur og hun falder igen i søvn, men når barnevognen står stille, sover hun kun i 10 min. mere - hvis jeg lægger hende til at sove i mine arme, er det præcis det samme - dog vågner hun her med et skrig, og jeg bruger 10-15 min. (hvor hun skriger) på at få hende til at sove igen, fordi jeg kan se og høre på hende at hun er træt (har prøvet at lade hende være vågen, men så er helved løs!) - her kan hun så sover ca. 45 min. til en time mere..

Hvad pokker gør jeg?

Det kan være så mange ting og svært at svare på, når man ikke kender hende/jer - jeg synes, at problemet er så stort, at du skal inddrage din sundhedsplejerske i det.

Anmeld

18. januar 2011

sismofutten

Rockertand skriver:

Det kan være så mange ting og svært at svare på, når man ikke kender hende/jer - jeg synes, at problemet er så stort, at du skal inddrage din sundhedsplejerske i det.

Tak for dit svar - og undskyld mit sene svar..

Jeg har kontaktet min sp, for at høre om hun ikke vil komme på besøg, så hun kan hjælpe mig - og i samme omgang, vil jeg tale med hende om at vi gerne vil starte på vælling/grød/mos..

Anmeld

26. januar 2011

Tulle28

sismofutten skriver:

Hvad pokker gør jeg?

Har du fået tjekket hendes ører?

Anmeld

26. januar 2011

sismofutten

Tulle28 skriver:

Har du fået tjekket hendes ører?

Jeg har meget svært ved at forestille mig at der skulle være noget galt med hendes øre, da hun til tider godt kan sove længe selv - men jeg ved det selvfølgelig ikke..

Min SP kommer på fredag, og kan da måske lige nævne det for hende :-)

Ved du ellers hvad symptomerne er for et "ørebarn"?

Anmeld

26. januar 2011

Tulle28

sismofutten skriver:

Jeg har meget svært ved at forestille mig at der skulle være noget galt med hendes øre, da hun til tider godt kan sove længe selv - men jeg ved det selvfølgelig ikke..

Min SP kommer på fredag, og kan da måske lige nævne det for hende :-)

Ved du ellers hvad symptomerne er for et "ørebarn"?

Kun at de vågner meget om natten - har nemlig selv et af slagsen;-) Hun kan snildt sove 3 timer om dagen, men om aftenen og natten sover hun meget uroligt. Selvfølgelig kan andre ting også spille ind som f.eks. tænder, tigerspring osv...

Anmeld

26. januar 2011

Fru'Rugaard

Det lyder meget som min datter da hun var på den alder- hun vågnede også når barnevognen stod stille, og til sidst der gad jeg da godt nok ikke det mere, det var både træls for mig men også for hende, så hun blev puttet i sengen om dagen istedet for.
Du kan prøve at tilbyde vand om natten?- Men, det kan jo også være at hun vågner fordi at hun er sulten, hun bliver jo ældre og behøver mere mad, hvis du giver hende mad første gang hun vågner, så kunne det jo være at hun sov resten af natten.
Det kan os være et tegn på, at hun er klar til skemad- eller vælling om aftenen?

Rikke - Mor til Maja på 9½ måned.

Anmeld

26. januar 2011

sismofutten

Tulle28 skriver:

Kun at de vågner meget om natten - har nemlig selv et af slagsen;-) Hun kan snildt sove 3 timer om dagen, men om aftenen og natten sover hun meget uroligt. Selvfølgelig kan andre ting også spille ind som f.eks. tænder, tigerspring osv...

Æv, det må ikke være sjovt - har I så fået lagt dræn?
Mærkeligt at der ikke er et problem om dagen...

Hmm - ja, tænder synes jeg ikke at jeg kan mærke nogen af endnu - tigerspring tvivler jeg på, for det har stået på ret så længe efterhånden...

Men f.eks. i går nat sov hun fra kl. 20:00 til kl. 3:00, fik mad og sov igen til kl. 6:00 uden problemer..

Men så i nat, faldt hun først i søvn kl. 20:30, vågnede 00:30, fik mad, sov til kl. 4:00, fik sutten, sov videre til kl. 5:00, fik mad og sov så i 45 min. før vi stod op..

Anmeld

26. januar 2011

sismofutten

Fru'Rugaard skriver:

Det lyder meget som min datter da hun var på den alder- hun vågnede også når barnevognen stod stille, og til sidst der gad jeg da godt nok ikke det mere, det var både træls for mig men også for hende, så hun blev puttet i sengen om dagen istedet for.
Du kan prøve at tilbyde vand om natten?- Men, det kan jo også være at hun vågner fordi at hun er sulten, hun bliver jo ældre og behøver mere mad, hvis du giver hende mad første gang hun vågner, så kunne det jo være at hun sov resten af natten.
Det kan os være et tegn på, at hun er klar til skemad- eller vælling om aftenen?

Rikke - Mor til Maja på 9½ måned.

Vi er faktisk lige begyndt på vælling for få dage siden - synes bare overhoved ikke det har nogen virkning..

Og i sidste uge begyndte jeg så småt på ske-mad, men det er hun ikke særlig vild med - har dog ikke opgivet håbet endnu :-)

Anmeld

26. januar 2011

Fru'Rugaard

Hvis det er fordi at hun ikke bliver mæt nok, så skal du nok kunne mærke det, når hun begynder at synke skemaden ordentligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.