Hej Helle
Jeg tror bestemt ikke, at den lille har ondt, når der er gulsot på spil. Men gulsot er jo noget med at nyrerne ikke fungere ordenligt (så vidt jeg ved), så mon ikke det kan skade, hvis det ikke behandles ??
Du kunne jo prøve at google det, så bliver du nok klogere på det :-)
Anja, der synes, at der er ret sløjt herinde i dag, men det er nok det der babytræf, der har sin indflydelse
Hej Anja.
Det skulle jeg aldrig have gjort! Nu er jeg helt nervøs.
Hvis gulsot først kommer 1 uge eller 2 efter fødslen (fik det først 1 uges tid efter fødslen og har det stadig..) kan det skyldes misdannelse af galdevejene. Uden behandling (operation) kan det give svære leverskader og være livsfarligt!!
Normal gulsot forsvinder af sig selv efter 2 ugers tid.
Åh gulp! What to do? Moderen vil ikke tro på, at han har gulsot (og måske har han ikke?).
Hun vil dog få taget en gulsot-test til 5 ugers-undersøgelsen. Men lægen må da kunne se, at det har han. Hvis han er lige så gul som han er nu.
Jeg vil jo heller ikke blande mig mere end jeg allerede har gjort, ved at holde fast på, at jeg tror, at han har gulsot.
Han skriger hele tiden når han er vågen og sover ikke rigtig fordi han vågner for at skrige.
Håber virkelig ikke at det er så alvorligt som jeg lige pludselig blev bange for.
Knus fra Helle...
Anmeld