Hej tøser 
I går havde Tue og jeg så fornøjelsen af en hel dag sammen til fødselsforberedelse sammen med den ene af vores jordmødere -Susanne!
Vi var 4 par, så der var bare god ro på og tid til alle spørgsmål! Susanne guidede os igennem faserne af en fødsel, tegnede og fortalte hvad der egentlig sker i de forskellige faser. Hun havde en masse rekvisitter med; baby-dukke, bækken, livmoder osv. for at kunne beskrive det hele - jeg elsker simpelthen når tingene bliver vist... også selvom det jo selvfølgelig kræver lidt indlevelse!
Vi fik også snakket vejrtrækning og fik forskellige redskaber til afspænding. Desuden snakke vi meget om indstilling til fødslen og det at tænke "JA", istedet for åhhh nej, når veerne kommer - så må vi håbe det virker!! 
Alle 4 par havde valgt hjemmefødsel, så vi fik også en snak om hvordan det ville komme til at foregå og vi delte de tanker vi hver især havde gjort os... det var egentlig ret godt! 
Til slut snakkede vi om hvornår vi bør ringe til jordmoderen (evt. bare med info om at vi tror der så småt er ved at ske noget), hvordan vi skal forholde os hvis vandet går osv...
Herudover fik jeg lidt fif til nogle strækøvelser der forhåbentlig kan hjælpe mig i forhold til mine ømme balder.. 
Alt i alt 6 gode timer som Tue og jeg fik rigtig meget ud af!! 
Herefter tog vi et smut i Bilka (nu vi var i Slagelse) og købte lidt småting til lillemandens værelse og aaaalllt muligt andet! 
---> Matilde... Jeg tror helt sikkert man får mest ud af fødselsforberedelsen som førstegangsfødende - men kan jo læse sig til meget!! Men det var vikelig skønt at få en gennemgang af faserne i en fødsel, med gode illustrationer... Det er jo HELT nyt for én og det giver en helt anderledes forståelse at "se" og få beskrevet det hele, end bare at læse om det!
Jeg vil helt klart anbefale det til førstegangsfødende, selvom man da uden tvivl kan klare sig uden... Jeg går bare efter at gøre min fødsel så let som muligt!! 
og god weekend!
Line
Anmeld