.. til at få titlen som mor 
Den 5/1-11, 5 dage over termin og efter knap 78 timer kom Lorelai til verden. En lang og sej kamp, men hun er det hele værd! Hun er en fin lille størrelse, 49 cm og 3020g ved fødsel. Nu er hun en uge gammel og kan slet slet slet ikke fatte det, men nøj hvor jeg elsker at pusle om hende. Farmand er helt igennem fantastisk og har været det hele vejen igennem.
Vandet gik natten mellem den 1/1 og 2/1 kl 00:20, ringede til fg som sagde vi skulle se veerne an og ringe igen næste morgen hvis intet var sket.. Intet skete, så en tur på FG søndag morgen - blot for at få afvide der stadig var 3,5cm livmoderhals and kun en fingerspids åben - ØV! Vi fik valget mellem at tage hjem eller blive sat igang med det samme - vi valgte at tage hjem og håbe på veerne kom, men ak nej. Tilbage på FG mandag morgen og få stikpille. Lig elidt hjalp det - der skulle 4 stikpiller til før end der skete noget, men så kom der skisme også gang i det! Tirsdag kl 17 fik jeg den sidste stikpille og vi aftalte med personalet på FG vi tog tilbage på barselgangen og tog et bad osv, vi skulle bare lige have kørt en strimmel først.. Det tog 3 timer
Vi kom over på barselsgangen og nåede også kun lige at komme i bad før veerne tog til. For hvert skridt jeg tog gjorde det så hamrende ondt at alt bare kunne være ligemeget. Da kl blev 22,30 kunne jeg ikke holde til mere og vi blev kørt på FG igen. Der var Jdm skift og den jdm vi fik skulle kun være der en time, men pyt.. Veerne blev værre og værre og jeg mistede alle former for tidsfornemmelse.. Pludselig stod min egen jdm ved siden af mig og sagde "jeg synes vi skal tilkalde narkoselægen" Åhhh jo tak!
Det hele er et stor tåget billed for mig, husker ikke ret meget af den nat. Andet end jdm sagde "ork det her kommer til at tage min. 7timer" (var på det tidspunkt 3 cm åben og stadig en lille bitte smule livmoderhals).. Men hun skulle ta fejl sku hun. 1½ timer efter undersøgte hun mig igen og bum- 10 cm åben og bettetøsen lå godt nede
Jeg fik med al hast sendt min mor over på barselgangen for at hende farmand (vi havde sendt ham i seng nu når det ville tage så mange timer) da kl blev 05:20 kom presveerne og kl 06:03 kom prinsessen til verden!
Fra vandet gik til hun var ude tog det knap 78 timer, med rigtig mange smerter i kraft af plukveer, bækkenløsning, ingen søvn og alt for lidt at spise+drikke. Men hun er det hele værd:p
Vi havde en helt igennem fantastisk oplevelse på både FG og Barselsgangen - jeg er rigtig rigtig glad for jeg fødte ved min egen jdm, hvilket er helt utroligt, de er 40+ på FG'en:p Vi havde en helt ny jdmstud. med under fødselen - hendes allerførste vagt på sygehuset, men hun var helt igennem vidunderlig og en kæmpe støtte
En lidt lang og lidt rodet FB herfra:p