Dagplejestart

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

484 visninger
4 svar
0 synes godt om
12. januar 2011

linemus

Jeg ved godt, det ikke handler om de 3 årige, men der er sgi ikke så meget gang i maj10-gruppen, så nu får I den også

Nu er der kun 3 uger til Sofie skal starte i dagpleje. Puha, jeg får stadig ondt i maven ved tanken. Vi hygger os sådan herhjemme, og jeg nyder at have hende i fred og ro, inden de store kommer hjem. Jeg er slet ikke træt at gå hjemme denne gang, og hun er så skøn og glad og nem at være sammen med. Så det er noget vemodigt

Nå, men i går var vi oppe og besøge dp. Nanna og Signe har gået samme sted, så det letter det en del, at det er en, vi kender så godt og er så glade for. Det var også et rigtig godt besøg, og satte slet ikke spørgsmålstegn ved vores kostomlægning. Tværtimod var hun ivrig efter at søge på nettet, så hun kunne finde nogle opskrifter på pålæg uden kød til Sofie. Så er man da engageret.

Det gør det hele lidt nemmere at skulle aflevere hende. Det virker dog bare SÅ fjollet, at hun skal være hos en anden, som bor 50 m væk, mens jeg går herhjemme (og søger job). Et plus er dog, at jeg så kan hente de andre unger rigtig tidligt, og så hente Sofie, når hun vågner fra middagsluren. Så kan de også nyde deres mor lidt uden en baby på armen. Pt. er det nemlig svært at hente dem tidligere pga. Sofies rytme.

Nå, lige et kvæk fra mig

- Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2011

Lene76

Det lyder da dejligt.... men 3 uger det kan snart blive  Altid dejligt det er en man kender og fedt at hun "gider" og undersøge med hensyn til mad. Hva med fisk og skaldyr må i/de spise det el??? og hva med æg???

Det blir da helt mærkeligt når du kan hente de store uden lillesøster men osse fedt med lidt kvalitid med dem..... man må næsten håbe at du ik får et job alt for hurtigt

Anmeld

12. januar 2011

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Fuldstændig samme situation her. Magnus (29.04) skal starte d. 2. februar hos Carolines tidligere dagplejemor. Jeg har egentlig barsel til 17. marts plus noget ferie, men håber, at jeg kan nå at finde noget inden jeg skal tilbage i dagpengesystemet Derfor starter han der. Men er heller ikke på nogen måde træt af, at gå hjemme med ham - han er så nem og glad, og kan slet ikke forstå, at vi er nået hertil.

Og synes også det er lidt akavet, at han skal i dp, mens jeg går hjemme, og hører tit mig selv undskylde, at jeg har sendt ham tidligere afsted end nødvendigt - men de fleste forstår godt, at det er for at han er kørt godt ind, hvis jeg skulle være heldig at finde noget arbejde.

Og så skal især Caroline nyde godtaf min sidste barselstid. Hele uge 7 har hende og jeg fri sammen. Magnus kommer i dagpleje og min mand på job, og så skal vi ellers på tøsetur til Odense, shoppetur, hjemmehygge osv. Glæder mig rigtig meget (selvom jeg alligevel har lidt dårlig samvittighed over at sende sønnike i dagpleje og så bare hygge med søster...)

Held og lykke med det. Håber de nemt og hurtigt bliver kørt ind og falder godt til.

Anmeld

13. januar 2011

Hyner

Hej Line..

Jeg kan sagtens følge dig i at det virker lidt opsonst at hun skal i dp når du "bare" går hjemme og søger job... Men er det ikke bare sådan det er??

Jeg må indrømme at jeg har ikke haft nogle kvaler med at sende Danni afsted i dp. Han er så dygtig og han nyder at komme ud til tøserne og charmerer sig ind.... Han startede den 5 januar og han er der fra morgen til aften nu, og det kører bare... Det er så lækkert. Så nu har jeg så lige en uge mere hjemme inden jeg starter på job, og det er bestemt IKKE noget jeg glæder mig til... Med de benzinpriser, så sætter jeg penge til, ved at køre på arbejde, frem for at tjene dem.. Hvad F****N sker det med det system...

Ohh sorry mit lille udbrud..

Det korte er jeg kan godt forstå dig

Krams Henriette

Anmeld

13. januar 2011

Lise

Hehe, min første tanke da jeg så din overskrift var, at det kunne da umuligt omhandle Sofie, for det er hun da aaaaaaal for lille til. Men hun er jo kun ganske lidt yngre end Casper - og han har gået i vuggestue i 1½ mdr 

Nå, jeg forstår alle dine tanker. Kan godt se at det er mærkeligt når du "bare" skal være hjemme. Jeg tænkte det samme - jeg havde jo det meste af december plus sidste uge, men holddaligeop jeg fandt hurtigt ud af at bruge tiden  Og ja, selvom at babyen sover sådan at det er svært at hente tidligt, så kan man hente de større tidligt og hygge med dem uden baby. Det praktiseres her engang imellem,og det er dejligt at kunne gøre det. Caspers første lur starter ca kl 9, og han kommer op fra den sidste kl ca 16, så det er svært at have ham kortere tid derovre, med mindre man henter kl 13 og lader ham sove anden lur herhjemme (hvilket jeg har gjort idag) - men det har man jo ikke altid lige tid til...

Dejligt med en engageret dp-mor, som du ovenikøbet kender... selvom Casper trives i vuggestuen savner jeg STADIG Simons gamle vuggestue, heriblandt deres engagement, hvilket jeg mangler lidt det andet sted..

Mon ikke du nok skal blive meget glad for det, trods alt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.