hvornår har jeg ægløsning:S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

496 visninger
7 svar
0 synes godt om
11. januar 2011

Anonym trådstarter

Jeg har nu prøvet at blive gravid i laang tid, og overvejer om jeg skal tage til lægen. Men nu er jeg blevet helt i tvivl om jeg overhovedet har ægløsning der hvor jeg tror. 

Hvornår vil i mene jeg har ægløsning? 

I sep havde jeg min mens den 13 til den 18

okt havde jeg mens den 20 til den 26

i nov havde jeg mens den 18 til den 23

dec havde jeg mens den 9 til 15 

Håber i vil hjælpe mig. Er det unormalt at de ligger på forskellige tidspunkter??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2011

Rockertand

Anonym skriver:

Jeg har nu prøvet at blive gravid i laang tid, og overvejer om jeg skal tage til lægen. Men nu er jeg blevet helt i tvivl om jeg overhovedet har ægløsning der hvor jeg tror. 

Håber i vil hjælpe mig. Er det unormalt at de ligger på forskellige tidspunkter??

Det er meget uregelmæssig cyklus, du har - har det set sådan ud hele tiden?

Jeg kan kun råde dig til at kaste dig ud i brug af ægløsningsteste, da det vil kunne give dig et fingerpeg om, hvorvidt der er ægløsning ca. 14 dage før mens (hvilket er grundlaget for en levedygtig graviditet). Husk at læse brugsvejledningen grundigt inden brug, det er en lidt kompliceret størrelse, hvis man ikke forstår, hvordan de virker.

Anmeld

11. januar 2011

Jarnsaxa

Hejsa

Man plejer at sige, at man har ægløsning midt i cyklus, men det er for det første ikke altid sådan det forholder sig, og for det andet kan man jo ikke sige det, hvis man ikke har regelmæssig cyklus.

Lægen kan fortælle dig det ved en scanning, ellers kan du jo prøve med ægløsningstests?

Ellers må man jo bare klø på med lagengymnastikken, så er man da helgarderet

Anmeld

11. januar 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

tak for svar Jamen jeg har prøvet at teste med ægløsnings test, og de viser ikke positive? i så fald kan jeg ikke se det/finde ud af det. 

jaa.. det har godt nok set sådan ud, før jeg begyndte på p-piller havde jeg kun mens hver anden gang, og da jeg så fik p-piller blev den regelmæssig, men da jeg smed dem for halvanden år siden. Tjekkede jeg ikke efter, og så begyndte jeg i sep. da jeg tog til lægen fordi jeg gerne ville testes for pco, sagde hun at jeg kun var 22 og ikke overvægtig synes hun ikke at jeg havde behov for at blive testet er så forvirret, og fordi der er gået så lang tid, er kæresten og jeg begyndt at skændes over alle de ting der, fordi vi tager skylden på os selv. jeg skiftede læge fordi jeg ikke synes hun tog mig seriøs, og nu tør jeg ikke tage til den nye læge om det, da jeg føler mig så dum omkring det hele. :/ Så nu overvejer vi om vi overhovedet skal have et barn når det går os sådan på.... er så ked af det..

Anmeld

11. januar 2011

Rockertand

Anonym skriver:

tak for svar Jamen jeg har prøvet at teste med ægløsnings test, og de viser ikke positive? i så fald kan jeg ikke se det/finde ud af det. 

jaa.. det har godt nok set sådan ud, før jeg begyndte på p-piller havde jeg kun mens hver anden gang, og da jeg så fik p-piller blev den regelmæssig, men da jeg smed dem for halvanden år siden. Tjekkede jeg ikke efter, og så begyndte jeg i sep. da jeg tog til lægen fordi jeg gerne ville testes for pco, sagde hun at jeg kun var 22 og ikke overvægtig synes hun ikke at jeg havde behov for at blive testet er så forvirret, og fordi der er gået så lang tid, er kæresten og jeg begyndt at skændes over alle de ting der, fordi vi tager skylden på os selv. jeg skiftede læge fordi jeg ikke synes hun tog mig seriøs, og nu tør jeg ikke tage til den nye læge om det, da jeg føler mig så dum omkring det hele. :/ Så nu overvejer vi om vi overhovedet skal have et barn når det går os sådan på.... er så ked af det..

PCO-piger kan ikke bruge ægløsningsteste, men dette er primært, fordi de viser falsk positivt, idet LH-hormonet er forhøjet.

Hvis I har prøvet mere end 1 år, så synes jeg, at du skal gå til din læge og bede om at få taget PCO-blodprøver, det er i hvert fald en start. Man behøver ikke at være overvægtig for at have PCO eller PCOS, det ved din læge også godt.

Anmeld

11. januar 2011

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

PCO-piger kan ikke bruge ægløsningsteste, men dette er primært, fordi de viser falsk positivt, idet LH-hormonet er forhøjet.

Hvis I har prøvet mere end 1 år, så synes jeg, at du skal gå til din læge og bede om at få taget PCO-blodprøver, det er i hvert fald en start. Man behøver ikke at være overvægtig for at have PCO eller PCOS, det ved din læge også godt.

mange tak for svaret Synes bare det er svært at tage til lægen med det efter hende den anden.. det var virkelig en dårlig oplevelsen..

Anmeld

11. januar 2011

Sofia

Jeg synes du skal prøve dig frem med æ-tests. Test hver dag indtil du får en positiv!

Anmeld

11. januar 2011

Amso

Halvandet år er lang tid at have prøvet på at blive gravid, så tag du endelig til den nye læge og snak med hende/ham..

I skal ikke give på, eller tage skylden på jer selv.. Selv HVIS i har brug for hjælp til at blive gravide, er det jo ikke noget i har bedt om ikke at kunne.. Så det kan aldrig blive jeres egen skyld.. Bed heller om hjælp, og prøv at få snakket med din læge...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.