At sparke gang i en fødsel...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.542 visninger
17 svar
0 synes godt om
11. januar 2011

CA

Nogen der har gode råd til, hvordan man lige hjælper en fødsel lidt på vej? 

Har læst lidt forskelligt, men kom med jeres erfaringer

Lændemassage - fordi man derved udskiller et vestimulerende stof.

Sex - fordi sæd kan være med til at blødgøre livmodermunden. 

Min JM sagde at man IKKE må begynde at presse sig selv fysisk for at få gang i veerne, da det for det meste er de veer man ikke kan bruge til noget de kommer gang i, og det derfor bare er unødig smerte.

Forslag?  (Og ja ved godt baby kommer når baby kommer, men det skader vel ikke at kalde)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2011

Jakob'sMor

Carina87 skriver:

Nogen der har gode råd til, hvordan man lige hjælper en fødsel lidt på vej? 

Har læst lidt forskelligt, men kom med jeres erfaringer

Lændemassage - fordi man derved udskiller et vestimulerende stof.

Sex - fordi sæd kan være med til at blødgøre livmodermunden. 

Min JM sagde at man IKKE må begynde at presse sig selv fysisk for at få gang i veerne, da det for det meste er de veer man ikke kan bruge til noget de kommer gang i, og det derfor bare er unødig smerte.

Forslag?  (Og ja ved godt baby kommer når baby kommer, men det skader vel ikke at kalde)

Vores termin er tæt - er nysgerrig, så er lige med på en kigger

Anmeld

11. januar 2011

DK

Massage og sex er den gyldne kombi!! Virkede for mig med Kirstine, og virkede for mange af mine veninder! Men det kan jo også have noget at gøre med den mekaniske påvirkning af en evt. blød livmodermund (altså sexen, ikke?)

Men derudover sagde min JDM sidst jeg var der, at man altså ikke kan "gå en fødsel igang". Altså, hvis fødslen ER startet, så kan man kickstarte de gode veer ved at være aktiv, og man kan nedsætte tempoet i fødslen/muligvis stoppe begyndende veer ved at lægge sig inaktiv på sofaen. MEN, det kræver altså at fødslen er startet! Derudover mente hun ikke at amerikansk olie havde nogen anden effekt end tynd mave.  Vi talte om det, da jeg bekymret spurgte om for meget aktivitet kunne starte noget. Hvilket hun så jo altså afkræftede...

Anmeld

11. januar 2011

CA

BetinaMikkel skriver:

Vores termin er tæt - er nysgerrig, så er lige med på en kigger

Ja det er den godt nok. Du skal da ind i mødregruppen for 1. kvartal? 

Jeg håber der kommer nogle gode råd til os

Anmeld

11. januar 2011

Alberts/

afslapning,(; veerne har svært ved at begynde hvis man er for aktiv.

jeg prøvede at være meget aktiv, men først da jeg slappet af gik vandet og veerne kom.

så mit bedste råd er slap af, ´(;

men ellers en god afslapningsmetode er fodmasage, der er nogle punkter i ens fod som går op til livmoderen(;

Anmeld

11. januar 2011

CA

DK skriver:

Massage og sex er den gyldne kombi!! Virkede for mig med Kirstine, og virkede for mange af mine veninder! Men det kan jo også have noget at gøre med den mekaniske påvirkning af en evt. blød livmodermund (altså sexen, ikke?)

Men derudover sagde min JDM sidst jeg var der, at man altså ikke kan "gå en fødsel igang". Altså, hvis fødslen ER startet, så kan man kickstarte de gode veer ved at være aktiv, og man kan nedsætte tempoet i fødslen/muligvis stoppe begyndende veer ved at lægge sig inaktiv på sofaen. MEN, det kræver altså at fødslen er startet! Derudover mente hun ikke at amerikansk olie havde nogen anden effekt end tynd mave.  Vi talte om det, da jeg bekymret spurgte om for meget aktivitet kunne starte noget. Hvilket hun så jo altså afkræftede...

Min JM sagde også, at man kunne teste om det var de rigtige veer ved at lægge sig til at sove. Hvis de kan soves væk var de ikke gode nok, men hvis de forsat var der var det helt sikkert fødslen. Jeg tror desværre jeg ville være bange for at sætte det hele i stå, hvis jeg bare smed mig ind i sengen 

Nej, det olie der har jeg heller ikke hørt godt om

Men ja ka godt huske du sagde det med massage og sex. Det må være løsningen indtil videre

Anmeld

11. januar 2011

CA

Alberts/ skriver:

afslapning,(; veerne har svært ved at begynde hvis man er for aktiv.

jeg prøvede at være meget aktiv, men først da jeg slappet af gik vandet og veerne kom.

så mit bedste råd er slap af, ´(;

men ellers en god afslapningsmetode er fodmasage, der er nogle punkter i ens fod som går op til livmoderen(;

Jeg elsker en god grund til massage - og fodmassage lyder ikke tosset

Anmeld

11. januar 2011

Alberts/

Carina87 skriver:

Jeg elsker en god grund til massage - og fodmassage lyder ikke tosset

nej vel(; men kan ikke helt huske hvor punkterne er, men det betyder jo bare at hele foden skal have en omgang(:

Anmeld

11. januar 2011

Jakob'sMor

Carina87 skriver:

Ja det er den godt nok. Du skal da ind i mødregruppen for 1. kvartal? 

Jeg håber der kommer nogle gode råd til os

Håber jeg også kan godt mærke at vi gerne bare vil have ham ud. Håber ikke jeg går for meget over

Er der noget jeg melder mig ind i eller?

Anmeld

11. januar 2011

CA

BetinaMikkel skriver:

Håber jeg også kan godt mærke at vi gerne bare vil have ham ud. Håber ikke jeg går for meget over

Er der noget jeg melder mig ind i eller?

Oppe i bjælken er der en der hedder mødregrupper. I den vælger du 2011 1. kvartal. Gruppen er fuld af gravide med termin fra. januar til marts 

Nej, over tid ville være træls! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.