Andre børn der stadig kun vil ammes?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.905 visninger
8 svar
0 synes godt om
20. februar 2008

Moderator

Profilbillede for Moderator
Gustav fra d. 10.aug. vil stadig kun ammes. Han er en stor dreng, der i 5 mdrs alderen vejede 9,5 kg, og er jo ikke blevet mindre siden ;). Prøver vi at give ham grød, mos el. andet, klapper han i som en østers og er ved at brække sig, hvis der skulle snige sig lidt ind i munden. Vi er først gået i gang med overgangskosten, da han blev 6 mdr. aht. allergi, men han har da både reddet sig astmatisk bronkitis og børneeksem, så det... (?).

Er I godt i gang med grød, mos, etc.?

:) Karoline

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2008

TbCp

Her går det fint med mos.
Jeg havde ikke nok mælk længere så vi startede ligeså stille med mos/grød da Liva var 5 mdr., så nu har vi snart været igang 1 mdr. :-o

Nu ved jeg jo ikke hvad/hvilken grød i har givet, men her hjalp det med lidt frugtmos i f.eks. hirsegrøden så gled det lettere ned. Nu spiser hun også anden grød og uden frugt i.

Hun bliver ammet 1-2 gange om dagen. Heldigvis har jeg mælk nok til hende (endnu) når hun vågner ved 6 tiden om morgenen, så jeg bare kan amme hende og ikke behøver at stå op :)

Anmeld

20. februar 2008

benedikte

Her hjemme går det godt med alt slags mad
også med klumper nu.:P
men vi startet også da hun var 4 månder.
men nok om os. Du er langt fra den eneste der har det problem. en i min møder gruppe havde samme problem
og hun blev nød til i nogle tid at servere det barnet kunne lide og i det til fælde var det chokolade mussse og nutela .
og lige så langsom tildsætte grøden og mosen. man må nemlig ikke tvinge det i dem da de så kan udvikle en tidlig for for spiseforstyrelse.
nu hved jeg jo ikke hvad du har serveret for ham. men har du prøvet med nået af det mad i selv spiser ?
håber snart i for det til at køre..
KH
Benedikte:P

Anmeld

1. marts 2008

Almas mom

Hej
Vi har først lige fået Alma til at spise mos. Hun er 6½ mdr. Men hun spiser stadig kun meget lidt af gangen. Jeg har været ved, at gå ud af mit gode skind over hun ikke vil spise. Alle de andre børn i min mødregruppe spiser helt vildt, og åbner munden så snart de ser en ske...
Jeg tror det er meget forskelligt fra barn til barn, hvornår de er klar til at begynde med mos.
Det er helt stor hit her hjemme er søde kartoffler, dem elsker Alma.
Alma begyndt også at spise mos, da vi begyndte at give hende mos samtidig med vi spiset til aften. Så ser hun os spise og der hjælper på at få lidt mos ned. Vi lader også Alma sidde og plaske lidt i mosen. Så får hun lidt lidt mos på fingerne, som hun så selv kommer ind i munden.

Klem

Anmeld

8. marts 2008

TbCp

Er der nogle kartofler der er mere søde end andre? Hvor finder man dem og har du evt. et navn på dem?
Liva er ved at +o( over kartoffelmos, så måske jeg skulle prøve med søde kartofler og se om det virker.

Anmeld

9. marts 2008

Almas mom

Man kan købe nogle kartofler der hedder sødekartofler. De ligner lidt pastinakker i formen, de er røde. Jeg har købt dem i superbest. Du kan se et billede af dem her http://www.systemfrugt.dk/docs/products.item.asp?p id=77

Hilsen Mai-Britt

Anmeld

9. marts 2008

TbCp

Tak for det... dem vil jeg se om jeg kan finde.

Tak for hjælpen

Anmeld

29. marts 2008

MrsMartens

TinaB skriver:

Er der nogle kartofler der er mere søde end andre? Hvor finder man dem og har du evt. et navn på dem?
Liva er ved at +o( over kartoffelmos, så måske jeg skulle prøve med søde kartofler og se om det virker.

Ellers kan du prøve at komme gullerod i kartoffelmosen, kogte gulerødder er også søde!!

Anmeld

29. marts 2008

MrsMartens

Karoline skriver:

Gustav fra d. 10.aug. vil stadig kun ammes. Han er en stor dreng, der i 5 mdrs alderen vejede 9,5 kg, og er jo ikke blevet mindre siden ;). Prøver vi at give ham grød, mos el. andet, klapper han i som en østers og er ved at brække sig, hvis der skulle snige sig lidt ind i munden. Vi er først gået i gang med overgangskosten, da han blev 6 mdr. aht. allergi, men han har da både reddet sig astmatisk bronkitis og børneeksem, så det... (?).

Er I godt i gang med grød, mos, etc.?

:) Karoline

Drikker du meget mælk??? Eller indtager andre mælkeprodukter?? Det kan give både AB og eksem.....
Se evt. diskutionen om mælk i baby 0-3 år :D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.