Min FB . Billede kommer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

993 visninger
13 svar
0 synes godt om
10. januar 2011

mortilnoahogmelina

Heeej Piger , 

Jaa som mange af jer nok allerede ved , så fødte jeg en utrolig dejlig og velskabt dreng d 30/12-2010 - en dag før termin  

Han var en dejlig stor baby på 3768 og 53 cm

Det hele startede onsdag morgen d 29/12- kl 6 vågnede jeg med de først tegn på veer , kæresten tog på arbejde , med besked om han nok skulle forberede sig på at blive far idag eller imorgen . 

Jeg snakkede med ham løbende i løbet af dagen . 

Veerne tog så småt til , jeg ringede første gang til FG da kl var 12.00 - der var mine veer stadig lidt ureglmæssige og der var ikk som sådan bid i dem , men som første gangsfødende er det nu megt rart lige at høre en jordmore sige du kan sagtens blive hjemme endnu - der var mellem 8 og 6 min imellem veerne på daværende tidspunkt . 

Jeg fik taget mig sammen til at få gjort rent , og så var det ellers bare sofa tid resten af dagen , der skete ikk så meget de næste par timer . jeg fik slappet godt af gået rundt osv , for at fremskyde fødslen .

Kæresten kom hjem fra arbejde kl 16:30 jeg havde spurgt om han ik gad tage med mig ud at handle så vi lige havde noget hjemme til nytår vi kørte ude og handle , og der tog de veer da lige lidt meget til skal jeg love for , men vi fik handlet og kom hjem igen , da kl var 18.00 ringede jeg endnu engang til FG da der nu kun var 3-5 min mellem veerne . Men jeg skulle stadig blive hjemme , tage en panodil et dejligt varmt bad og så gå ind i min seng . Det gjorder jeg samtidig med jeg lige fik lidt at spise . Jeg fik ikk sovet heller ik slappet ordentlig af , da veerne bare blev værre og værre . 

Da kl var 21.30 gik jeg igen i et dejligt varmt bad , 

da kl var 22.00 der ringede jeg igen til FG da jeg ikk kunne holde smerterne ud mere , og der kun var 2-4 min mellem veerne . Jeg fik besked på at komme en tur der ind , men skulle vide hvis der ik var skt noget blev jeg sendt hjem igen .  - jeg var sådan lidt vred for det var den sammen jordmore jeg havde snakket med kl 18 . og nu havde jeg for alvor ondt , og følte lidt jeg ikk blev hørt . Men vi kørte til FG , kl 22.30 var vi der jeg blev undersøgt , og var 5 cm åben - 5 cm åben  - wow tænkte jeg , det var jeg ik lige forberedt på . 

kl 23.15 kom jeg over på FG og blev igen undersøgt , og der var jeg altså 8 cm åben , ja nu gik det sku rigtig rigtig stærkt , og jeg havde virkelig mange smerter , der blev bestilt tid til en Epidural , efter en ca 10 min kom lægen som skulle ligge den , men midt i hun sprittede mig af der gik mit vand , og vupti 10 cm åben , kl var ca 01.00 og kl . 01.39 der kom verdens dejligste dreng altså til verdnen 

Alt i alt var det en rigtig god og hurtig fødsel . 

Vi har det rigtig godt begge to , kæresten er lige gået på barsel fra i fredags , rigtig rigtig dejligt , så nu nyder vi bare vores lille fam . 

Jeg lover der kommer billede senere , skal bare lige finde stikket til kamaret så jeg kan overføre dem til com . 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2011

sandratobias

Tillykke... Det lyder som om du har haft en god fødsel.. Det vil jeg oz gerne ha..  

Sandra - uge 33+1... 

Anmeld

10. januar 2011

mortilnoahogmelina

sandratobias skriver:

Tillykke... Det lyder som om du har haft en god fødsel.. Det vil jeg oz gerne ha..  

Sandra - uge 33+1... 

Jaaa det havde jeg bestemt  

Det er jeg sikker på du nok skal få . 

rigtig meget held og lykke i hvertfald

Anmeld

10. januar 2011

sandratobias

Pernille08 skriver:

Jaaa det havde jeg bestemt  

Det er jeg sikker på du nok skal få . 

rigtig meget held og lykke i hvertfald

Mange takker ska du ha... Har jo forhåbentligt et par uger endnu...  

Anmeld

10. januar 2011

mortilnoahogmelina

sandratobias skriver:

Mange takker ska du ha... Har jo forhåbentligt et par uger endnu...  

Jaaa det er jo det , men det skal nok gå rigtig hurtigt .

Anmeld

10. januar 2011

piadas

Sikke en dejlig FB - det lyder som en rigtig god fødsel uden den store hokus pokus!

Dejligt at kæresten har barsel nu, så I rigtig kan nyde jeres lille vidunder sammen!

Glæder mig til billederne - dem kan man altså ikke få nok af!

Anmeld

10. januar 2011

JustMe

Endnu engang stort tillykke med din lille skønne basse, søde!!  Det lyder som en rigtig dejlig fødsel trods alt, og godt du lyttede til din intuition

Anmeld

11. januar 2011

bøgelund

tillykke med den lille prins. glæder mig til at se billeder... 

Anmeld

11. januar 2011

Miia90

Stort tilykke med jeres lille prins  glæder mig til og se billeder af ham

Anmeld

11. januar 2011

Najsen86

Tillykke med ham

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.