Heeej Piger ,
Jaa som mange af jer nok allerede ved , så fødte jeg en utrolig dejlig og velskabt dreng d 30/12-2010 - en dag før termin
Han var en dejlig stor baby på 3768 og 53 cm
-
Det hele startede onsdag morgen d 29/12- kl 6 vågnede jeg med de først tegn på veer , kæresten tog på arbejde , med besked om han nok skulle forberede sig på at blive far idag eller imorgen .
Jeg snakkede med ham løbende i løbet af dagen .
Veerne tog så småt til , jeg ringede første gang til FG da kl var 12.00 - der var mine veer stadig lidt ureglmæssige og der var ikk som sådan bid i dem , men som første gangsfødende er det nu megt rart lige at høre en jordmore sige du kan sagtens blive hjemme endnu
- der var mellem 8 og 6 min imellem veerne på daværende tidspunkt .
Jeg fik taget mig sammen til at få gjort rent , og så var det ellers bare sofa tid resten af dagen , der skete ikk så meget de næste par timer . jeg fik slappet godt af gået rundt osv , for at fremskyde fødslen .
Kæresten kom hjem fra arbejde kl 16:30 jeg havde spurgt om han ik gad tage med mig ud at handle så vi lige havde noget hjemme til nytår vi kørte ude og handle , og der tog de veer da lige lidt meget til skal jeg love for , men vi fik handlet og kom hjem igen , da kl var 18.00 ringede jeg endnu engang til FG da der nu kun var 3-5 min mellem veerne . Men jeg skulle stadig blive hjemme , tage en panodil et dejligt varmt bad og så gå ind i min seng . Det gjorder jeg samtidig med jeg lige fik lidt at spise . Jeg fik ikk sovet heller ik slappet ordentlig af , da veerne bare blev værre og værre .
Da kl var 21.30 gik jeg igen i et dejligt varmt bad ,
da kl var 22.00 der ringede jeg igen til FG da jeg ikk kunne holde smerterne ud mere , og der kun var 2-4 min mellem veerne . Jeg fik besked på at komme en tur der ind , men skulle vide hvis der ik var skt noget blev jeg sendt hjem igen .
- jeg var sådan lidt vred for det var den sammen jordmore jeg havde snakket med kl 18 . og nu havde jeg for alvor ondt , og følte lidt jeg ikk blev hørt . Men vi kørte til FG , kl 22.30 var vi der jeg blev undersøgt , og var 5 cm åben - 5 cm åben
- wow tænkte jeg , det var jeg ik lige forberedt på .
kl 23.15 kom jeg over på FG og blev igen undersøgt , og der var jeg altså 8 cm åben , ja nu gik det sku rigtig rigtig stærkt , og jeg havde virkelig mange smerter , der blev bestilt tid til en Epidural , efter en ca 10 min kom lægen som skulle ligge den , men midt i hun sprittede mig af der gik mit vand , og vupti 10 cm åben , kl var ca 01.00 og kl . 01.39 der kom verdens dejligste dreng altså til verdnen 
Alt i alt var det en rigtig god og hurtig fødsel .
Vi har det rigtig godt begge to , kæresten er lige gået på barsel fra i fredags , rigtig rigtig dejligt , så nu nyder vi bare vores lille fam .
Jeg lover der kommer billede senere , skal bare lige finde stikket til kamaret så jeg kan overføre dem til com .