Institutionspladser/Kommuner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

922 visninger
4 svar
0 synes godt om
12. september 2008

qp

Er der nogen her der kender reglerne omkring frit valg af institutionspladser i andre kommuner?
Jeg bor eks i Kbh og arbejder i Gentofte - derfor ville det være nemmere for mig, at få mit barn passet i en af Gentofte Kommunes institutioner.

Når det nu er jeg så vil det, skal jeg så søge om pladsen igennem Københavns Kommune og de videresender angøgningen eller skal jeg bare søge direkte til Gentofte?

Når jeg så skal søge om del/friplads, foregår det så igennem Københavns Kommune således, at de går ind og betaler for den plads jeg får i Gentofte Kommunes?

Jeg kan simpelthen ikke finde rundt i alt det her :$ Og håber derfor, at der er nogen der har lidt erfaringer og forstand på hvordan det hænger sammen ;)

Snart Mor ....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2008

twinboys

Du skal kontakte den kommune som barnet skal gå i og betale der... Den dag barnet bliver født skal din mand tage på pladsanvisningen i den kommune og få barnet skrevet op...Nogle steder kan det ikke lade sig gøre, men ring og hør...

Held og lykke med det hele...

Majbritt(H)

Anmeld

12. september 2008

qp

Tak for dit svar :)

Jeg har lige hørt, at Gentofte har lukker ventelisterne for borgere fra andre kommuner.... :S øvøv!
Nå men jeg finder nok en anden løsning :)

Snart mor

Anmeld

12. september 2008

twinboys

Snart Mor skriver:

Tak for dit svar :)

Jeg har lige hørt, at Gentofte har lukker ventelisterne for borgere fra andre kommuner.... :S øvøv!
Nå men jeg finder nok en anden løsning :)

Snart mor

Held og lykke med det hele...

Anmeld

24. september 2008

Nemesis

du skal også huske, at en plads i en anden kommune koster langt mere, idet den del kommunen giver tilskud til, KUN gælder kommunens egne borgere.

Men held og lykke
:-) Sisse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.