Sover næsten ikke! Nogen gode råd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

693 visninger
7 svar
0 synes godt om
8. januar 2011

FrkLarsen

Hej Kvinder.

Så er jeg på banen med endnu et spørgsmål.

Min Emilie har nu rundet de 5 måneder, og har de sidste 9-11 dage ligget syg med hoste. (kold lungebetændelse)

Hun nægter simpelthen at sove nu, jeg kan godt mærke at jeg begynder at få lidt 'fnidder' nu. Hun brokker sig og brokker sig, men intet hjælper!!!!

Vi har prøvet alt, aktivering m/u legetøj, pusling, bad, barnevogn (køretur på 1½time, sov kun i 15 min), mad, drikke osv osv!

Hun stod op kl 9 i formiddags, og har kun sovet 45min SAMMENLAGT idag! 
WHAT TO DOOOO!!!!

Kan det mon være et tigerspring hun har gang i ligenu??

Gode råd modtages med kyshånd!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2011

LilyMarleen

FrkLarsen skriver:

Hej Kvinder.

Min Emilie har nu rundet de 5 måneder, og har de sidste 9-11 dage ligget syg med hoste. (kold lungebetændelse)

Hun nægter simpelthen at sove nu, jeg kan godt mærke at jeg begynder at få lidt 'fnidder' nu. Hun brokker sig og brokker sig, men intet hjælper!!!!

Vi har prøvet alt, aktivering m/u legetøj, pusling, bad, barnevogn (køretur på 1½time, sov kun i 15 min), mad, drikke osv osv!

WHAT TO DOOOO!!!!

Ja nu er Alexander jo også 5 måneder, de er vist endda født samme dag, men han sover næsten heller ikke om dagen, og når han bliver lagt så bliver han så monster sur. Vi har også en kamp herhjemme med det. Han er en VÆRRE sur lille en, når han bliver lagt, det kan vi bruge længe på, og ja, så sover han heller ikke særlig længe af gangen. Så vi står i det samme. Så jeg følger lidt med her. 

Anmeld

8. januar 2011

FrkLarsen

LilyMarleen skriver:

Ja nu er Alexander jo også 5 måneder, de er vist endda født samme dag, men han sover næsten heller ikke om dagen, og når han bliver lagt så bliver han så monster sur. Vi har også en kamp herhjemme med det. Han er en VÆRRE sur lille en, når han bliver lagt, det kan vi bruge længe på, og ja, så sover han heller ikke særlig længe af gangen. Så vi står i det samme. Så jeg følger lidt med her. 

Præsis ligesom Emilie! 

Hun bliver gal og skælder ud når hun bliver lagt enten i barnevogn, klapvogn, sin egen seng eller vores seng, intet hjælper. SUK...

Ja, de er fra samme dato kan jeg se

Nogen gange kan man sku godt blive lidt ude af sig selv, jeg har SÅ mange ting jeg ikke når at få ordnet når hun ikke vil sove! 

Hun tager normalt MINDST 2 lure af 2-3 timer! Så 45min er jo ingenting! 

Anmeld

8. januar 2011

ESV

FrkLarsen skriver:

Hej Kvinder.

WHAT TO DOOOO!!!!

Hvor meget sover hun om natten?

Anmeld

8. januar 2011

FrkLarsen

ESV skriver:

Hvor meget sover hun om natten?

Hun har på det sidste sovet fra ca. kl 21-08, hun kan dog godt finde på at vågne kl 3 om natten og bede om mad.  

Anmeld

8. januar 2011

ESV

FrkLarsen skriver:

Hun har på det sidste sovet fra ca. kl 21-08, hun kan dog godt finde på at vågne kl 3 om natten og bede om mad.  

Okay, det er ikke for at virke flabet.. Men hvor meget forventer du at hun sover??

Min datter (også en Emilie) sov også meget om natten og derfor ikke ret meget i løbet af dagen. Vi var heldige hvis hun tog 2 x 45 min som regel sov hun kun 2 x 1/2 time.

Jo mere og bedre de sover om natten jo mindre vil de have nehov for at sove om dagen. jeg var også ved at blive SINDSYG.. Have aldrig tid til feks at gå i bad for man vidste jo aldrig hvornår hun vågnede. men jeg satte faktisk rigtig rigtig stor pris på min nattesøvn..

Anmeld

8. januar 2011

FrkLarsen

ESV skriver:

Okay, det er ikke for at virke flabet.. Men hvor meget forventer du at hun sover??

Min datter (også en Emilie) sov også meget om natten og derfor ikke ret meget i løbet af dagen. Vi var heldige hvis hun tog 2 x 45 min som regel sov hun kun 2 x 1/2 time.

Jo mere og bedre de sover om natten jo mindre vil de have nehov for at sove om dagen. jeg var også ved at blive SINDSYG.. Have aldrig tid til feks at gå i bad for man vidste jo aldrig hvornår hun vågnede. men jeg satte faktisk rigtig rigtig stor pris på min nattesøvn..

Du virker på ingen måde flabet  

Jeg forventer faktisk ikke et store, men det er bare starte på no time!

Jeg har så ikke lige fået forberedt mig på at hun er det mere vågen, når det kom fra den ene til den anden dag.  

Anmeld

8. januar 2011

ESV

FrkLarsen skriver:

Du virker på ingen måde flabet  

Jeg forventer faktisk ikke et store, men det er bare starte på no time!

Jeg har så ikke lige fået forberedt mig på at hun er det mere vågen, når det kom fra den ene til den anden dag.  

Det er jeg glad for det var nemlig heller ikke meningen at det skulle virker flabet eller frækt..

nej kan godt forstå det virker underligt at det kommer fra den ene dag til den anden. Men jeg tror du måske bare skal vænne dig til det. Herhjemme forsatte det sådan indtil hun startede i vuggestue og dernede kan hun sagtens sove 3 timer i løbet af en dag (dog over 2 omgange) men herhjemme sover hun stadig ikke ret meget. Syntes også det nærmest kom fra den ene dag til den anden her men kan godt være jeg husker forkert, hun er 13 måneder nu og der er sket rigtig meget de sidste 8 måneder..

hun sover dog mere nu end hun har gjort i mange måneder men hun har også lige lært at gå og bruger en hel masse energi på det nu.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.