Terminsliste?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. februar 2011

MyLove E

Vi venter os en lille baby den 11maj :-) Det er vores første og vi glæder os helt vildt :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2011

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
camillakrath skriver:

Ja det er faktisk ret sjovt at se

Hvordan har du det nu her i de her uger?

puha. det var et lille spørgsmål der kræver et langt svar

Jeg mærker lillemanden hver dag, og maven fylder efterhånden godt i landskabet.

Jeg har det for såvidt godt, men døjer en del med smerter i ryggen, og maveskindet/muskler. Men jeg har ikke haft problemer med kvalme eller andre mærkelige ting man høre om.

Jeg har taget 13kg på siden jeg blev gravid, og jeg har lige fået konstateret ALT for højt kolesteroltal, så jeg skal lægge min kost drastisk om, men det er måske lidt af det "wake up call" som er godt, og åbenbart også nødvendigt. Jeg vejer idag 80kg, og har aldrig i mit liv vejet så meget har altid været en "lille" pige.

Så nu ryger MC Donalds maden, og pizzaerne, det er jeg faktisk ikke ked over, da det faktisk er ret dyrt, når man regner det sammen, i forhold til selv at lave maden, og samtidig faktisk vide hvad man propper i munden

Jeg går hjemme, men er i job, de har bare ikke mulighed for at sætte mig til noget som ikke er farligt for lille manden, så jeg går hjemme med fuld løn, så det jo rart nok, men også mærekeligt.

Hvad med dig? har du nogen gener, eller sjove ting der er sket siden graviditeten?

Anmeld

14. februar 2011

camillakrath

Fru. Skovrup skriver:

puha. det var et lille spørgsmål der kræver et langt svar

Jeg mærker lillemanden hver dag, og maven fylder efterhånden godt i landskabet.

Jeg har det for såvidt godt, men døjer en del med smerter i ryggen, og maveskindet/muskler. Men jeg har ikke haft problemer med kvalme eller andre mærkelige ting man høre om.

Jeg har taget 13kg på siden jeg blev gravid, og jeg har lige fået konstateret ALT for højt kolesteroltal, så jeg skal lægge min kost drastisk om, men det er måske lidt af det "wake up call" som er godt, og åbenbart også nødvendigt. Jeg vejer idag 80kg, og har aldrig i mit liv vejet så meget har altid været en "lille" pige.

Så nu ryger MC Donalds maden, og pizzaerne, det er jeg faktisk ikke ked over, da det faktisk er ret dyrt, når man regner det sammen, i forhold til selv at lave maden, og samtidig faktisk vide hvad man propper i munden

Jeg går hjemme, men er i job, de har bare ikke mulighed for at sætte mig til noget som ikke er farligt for lille manden, så jeg går hjemme med fuld løn, så det jo rart nok, men også mærekeligt.

Hvad med dig? har du nogen gener, eller sjove ting der er sket siden graviditeten?

Jeg mærker også vores bettemand hver dag. Og MEGET. Sammenlagt er han aktiv i flere timer om dagen. Hvilket også godt kan gøre det svært at sove, for han er altid vågen når jeg ligger mig ned Og søvn - ja .. Det er der ikke for meget af. Kan slet ikke falde til ro om natten lige nu. Men måske er det også fordi vi har en flytning her i næste uge

Jeg har taget 8 kg på, men jeg er også kun 1.60 høj. Synes især vægten er gået stærkt den sidste måned. Glæder mig til at se ham til scanning, så vi kan se om han også har fået glæde af de kg

Min lænd er ret smadret. Det er alt fra at rejse sig op til og ligge ned. Puhh. Og så er mine fødder bare så smadrede efter jeg har stået oppe for længe. Godt man har en mand til at massere

Lige nu er jeg nok lige i en "træls" periode i min graviditet, hvor jeg er lidt for negativ. Men vi skal til 3D scanning om 14 dage og har på fornemmelse at det vækker alle de dejlige følelser til live igen

Anmeld

14. februar 2011

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
camillakrath skriver:

Jeg mærker også vores bettemand hver dag. Og MEGET. Sammenlagt er han aktiv i flere timer om dagen. Hvilket også godt kan gøre det svært at sove, for han er altid vågen når jeg ligger mig ned Og søvn - ja .. Det er der ikke for meget af. Kan slet ikke falde til ro om natten lige nu. Men måske er det også fordi vi har en flytning her i næste uge

Jeg har taget 8 kg på, men jeg er også kun 1.60 høj. Synes især vægten er gået stærkt den sidste måned. Glæder mig til at se ham til scanning, så vi kan se om han også har fået glæde af de kg

Min lænd er ret smadret. Det er alt fra at rejse sig op til og ligge ned. Puhh. Og så er mine fødder bare så smadrede efter jeg har stået oppe for længe. Godt man har en mand til at massere

Lige nu er jeg nok lige i en "træls" periode i min graviditet, hvor jeg er lidt for negativ. Men vi skal til 3D scanning om 14 dage og har på fornemmelse at det vækker alle de dejlige følelser til live igen

Ja, jeg synes det gik stækt, fra man mærkede den lille første gang, til at han bare er aktiv hele tiden og man mærker ham hver dag mange gange.

Jeg har lidt problemer med søvn i øjeblikket, men tror det er pga plukkeveerne som gør at jeg føler det strammer i maveskindet på en mystisk hård måde. Har dog fundet ud af at en lille pude til maven gør underværker!

Kunne godt forestille mig at en flytning tager meget på kræfterne, og psykisk, det ikke den her periode man er mest overskudsagtig

kun 8kg, det ik så slemt jeg er 1.68 høj, så jeg er blevet en lille buttet én

Hvor skal i skannes ? og pris?

Jeg skal skannes om 3 uger, da jeg har for meget fostervand, så følger de op på lillemanden og fostervandet, så jeg skal til tjek hist og her.

Jeg har ikke haft de store problemer med lænden, kun lidt når jeg gør rent aka støvsuger og vasker gulv.

Jeg tager hatten af for gravide, og tager hatten af og bukker dybt for dem der har været gravid FLERE gange, det er noget af en omgang for kroppen, det vil jeg gerne skrive under på! 

Men alt det arbejde er heldigvis ikke for ingenting! der kommer et lille mirakel ud af det

Det er sjovt at høre hvordan en graviditet er forskellig for hinanden. Døjede du med morgenkvalme i starten?

Anmeld

14. februar 2011

camillakrath

Fru. Skovrup skriver:

Ja, jeg synes det gik stækt, fra man mærkede den lille første gang, til at han bare er aktiv hele tiden og man mærker ham hver dag mange gange.

Jeg har lidt problemer med søvn i øjeblikket, men tror det er pga plukkeveerne som gør at jeg føler det strammer i maveskindet på en mystisk hård måde. Har dog fundet ud af at en lille pude til maven gør underværker!

Kunne godt forestille mig at en flytning tager meget på kræfterne, og psykisk, det ikke den her periode man er mest overskudsagtig

kun 8kg, det ik så slemt jeg er 1.68 høj, så jeg er blevet en lille buttet én

Hvor skal i skannes ? og pris?

Jeg skal skannes om 3 uger, da jeg har for meget fostervand, så følger de op på lillemanden og fostervandet, så jeg skal til tjek hist og her.

Jeg har ikke haft de store problemer med lænden, kun lidt når jeg gør rent aka støvsuger og vasker gulv.

Jeg tager hatten af for gravide, og tager hatten af og bukker dybt for dem der har været gravid FLERE gange, det er noget af en omgang for kroppen, det vil jeg gerne skrive under på! 

Men alt det arbejde er heldigvis ikke for ingenting! der kommer et lille mirakel ud af det

Det er sjovt at høre hvordan en graviditet er forskellig for hinanden. Døjede du med morgenkvalme i starten?

Jeg har også fundet ud af at en ekstra dyne hjælper. Ruller den sammen som sådan en "pølle", og så har jeg den mellem knæ og lår og under maven. Jeg har altid sovet på maven eller på siden, men det gider den bette slet ikke. Han føler jo nok han blir presset lidt. Han sparker og brokker sig Men ja - det giver alle problemerne med at falde i søvn.

Nej jeg synes nemt jeg blir stresset og sådan. Men nu har vi lavet en liste over alle dagene i ugen - hvad der skal ske hvornår. Og det hjælper faktisk lidt. Men så snart mit hoved rammer puden, så flyver der ALLE mulige mærkelige tanker omkring i mit hoved; alt fra økonomi til lillemanden!

Jeg synes faktisk ikke 13 kg er så galt. Du er trods alt 8 cm højere end mig. Og hvis du også har for meget fostervand. Jeg må indrømme at jeg nok er kommet dertil hvor jeg virkelig forkæler mig selv. Jeg tænker over at spise frugt og grønt, drikke mælk osv., men jeg spiser sgu også den kage, hvis jeg har lyst

Vi skal scannes hos Bang og Hinge i Aalborg. Sådan en 3D. Vi har været der to gange før og det er bare så skøn en oplevelse. Er blevet scannet af den samme de sidste to gange og hun er bare KANON. Giver sig virkelig tid til os, og man kan mærke at hun nyder det. Virkelig god behandling. Vi skal give 1100 for det. I starten var vi enige om at det ville vi ikke bruge penge på, men jeg kan bare mærke at jeg trænger til sådan en rigtig dejlig oplevelse igen. Så vi valgte at bruge det som fødselsdagsgave fra min farmor

Jeg havde rigtig meget kvalme i starten. RIGTIG RIGTIG meget. Jeg havde det så skidt at jeg næsten lå i sengen en måned. Jeg kunne INTET holde i mig og jeg havde det så ubehageligt. Men ja - pludselig gik det bare frem. Og så kom jeg ind i en skøn periode i min graviditet. En periode hvor jeg slet ikke stressede og bekymrede mig. (Det må gerne snart komme igen )

Anmeld

14. februar 2011

NessaXenia

jeg har termin 15. maj med en lille pige

Anmeld

19. februar 2011

bassemor

jeg her termin d. 11 juni og vil også gerne være med

Anmeld

20. februar 2011

SimoneL

Hej piger!

Jeg har lavet en samlet terminsliste, da denne var temmelig uoverskuelig.

Den findes her!

Gå gerne ind og tjek om jeg har jeres oplysninger korrekt! Og hvis i vil på listen, kan i bare skrive jer på derinde (husk altid at kopiere HELE listen med!).

Anmeld

2. marts 2011

denglademor

hej alle sammen...

Jeg har termin den 26 maj med en lille dreng. jeg skal føde på Hvidovre. men kan ikke få det kopieret ind i listen... hjælp!!!!!????

Anmeld

17. marts 2011

bassemor

bassemor skriver:

jeg her termin d. 11 juni og vil også gerne være med

og skal have en pige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.